• Anonym (Osäker)

Han svarar långsamt

Jag har dejtat en kille i ett par månader nu och det känns bra när vi ses men när vi är ifrån varandra, långt avstånd, så hörs vi knappt av. Om jag skickar ett meddelande kan det gå en hel dag utan att han svarar på det. Jag förstår det om han jobbar och inte har möjligt att kolla telefonen jämt, men för tillfället vet jag att han har semester. Jag skrev i förmiddags vid 10.30 men han har fortfarande inte svarat nu när klockan närmar sig 17. Jag blir osäker och vet inte vart jag har honom. Någon med tips och råd eller överanalyserar jag allt?

• Svar på tråden Han svarar långsamt
  • Cecese

Han kanske är upptagen och låter mobilen ligga på ljudlös nånstans. Jisses ska man behöva kolla mobilen varje timme? I perioder kan jag låta den ligga på ljudlöst i dagar och veckor och kollar den när jag känner för. Vissa perioder har jag kollat den en gång om dagen eller kanske varannan dag och då svarat på meddelanden jag fått. 

• Afterlife

Jag skulle nog fundera över om det är något annat som skaver om man tycker det är jobbigt när någon inte svarar inom några timmar. Så är det för mig iallafall. I de fallen där jag dejtat killar där allting känts peachy så har det inte haft någon som helst betydelse om de svarat inom någon timme eller nästa dag. I de fallen där något skavt (deras beteende eller mina egna känslor) har jag också kunnat känna irritation över att de inte svarar.

Så TS, ta en funderare över om det inte är något annat som inte känns helt hundra med den här relationen. För det är rätt normalt att inte vara klistrad vid telefonen. Eller ha fullt upp och tänka "jag svarar strax" och rätt vad det är är det kväll. :)

• Anonym (mmm)

Jag har nästan alltid mobilen på mig och svarar fort MEN inte nu på semestern! Om jag ligger ute och solar kan jag vara utan den flera timmar. Killen kanske är ute och fiskar/åker båt/solar/ är med vänner. 

Om han svarar samma dygn tycker jag det är helt normalt, inget att noja för

Känner du dig osäker på honom beror det säkert på annat

• Anonym (mmm)
    Anonym (Osäker) skrev 2017-07-06 17:19:37 följande:
    Menar inte att han måste svara inom en minut, men är det för mycket begärt att förvänta sig ett svar inom 2 timmar när ändå inte jobbar? Ett meddelande tar ju oftast inte lång tid att svara på och en människa som inte kan avvara de få minuterna det tar sammanlagt gör att jag inte känner något större förtroende tyvärr. Samtidigt tycker jag mycket om honom, men eftersom vi inte har möjlighet att ses när vi vill så känner jag att jag behöver mer uppmärksamhet från honom om vi ska kunna ta det vidare.
    2 timar är för kort! (se min kommentar ovan)
  • misil

Läste en studie att i ett genomsnittligt förhållande har kvinnor 70% av taltiden och män 30% gissar att detta även slår igenom när det gäller sms dvs att män skickar färre sms till sin partner än kvinnor.Detta betyder inte att han är mindre kär i dig än du i honom.

• runerusk

Ställer du en fråga till honom utan att få svar eller är det bara ett meddelande utan någon direkt fråga?
    Om det är en fråga som väntar på svar kan jag förstå att du blir otålig (det blir jag släjv), men är det bara ett meddelande utan någon fråga kan jag förstå att han inte känner samma brådska eller kanske inte ens tycker det är nödvändigt att skicka ett meddelande tillbaka.

• Anonym (-----------)

Prova att vara lika svåråtkomlig du med, messa inte, ring inte, dröj länge med svar. Se om det blir mer fart på honom då, om han inte är lika säker på var han har dig längre..

• Ed210

Han kanske glömde mobilen hemma just idag. Det gjorde jag igår. Om du gillar killen kan du väl fråga om det, vid tillfälle.

• Anonym (Ehh)

En del svara SEGT! De ser ett meddelande och tänker "Jag svarar senare" sen kommer det saker ivägen. Min bästa kompis kan ibland svara efter ett par dagar då jag vet att hon har fullt upp. Ibland är jag helt seg på att svara på sms men om det är något viktigt så hör folk av sig. En del vill inte skriva hela tiden och en del svarar någon gång ibland. 

Om du gillar honom och han bor i närheten så ring och fråga om du får bjuda på middag. Vägen till en killes hjärta går genom magen och hemlagad mat.

• EnAnonumius
    Anonym (Osäker) skrev 2017-07-06 17:19:37 följande:
    Menar inte att han måste svara inom en minut, men är det för mycket begärt att förvänta sig ett svar inom 2 timmar när ändå inte jobbar? Ett meddelande tar ju oftast inte lång tid att svara på och en människa som inte kan avvara de få minuterna det tar sammanlagt gör att jag inte känner något större förtroende tyvärr. Samtidigt tycker jag mycket om honom, men eftersom vi inte har möjlighet att ses när vi vill så känner jag att jag behöver mer uppmärksamhet från honom om vi ska kunna ta det vidare.
    Så bara för att man inte jobbar, typ är ledig, så måste man svar inom två timmar?

Det finns inte på din världskarta att man kan göra något annat på sin lediga tid som gör att man är upptagen?

Jag är jävligt glad att jag inte har sådan krävande personer i min vän-/bekantskapskrets, och jag skulle gå i taket om jag fick reda på att en potentiell pojkvän skulle resonera så som dig "Man kan väl svar inom två timmar när man ändå inte jobbar".  Kär och galen i all ära men man behöver ju inte vara en klängranka för den saken skull.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Vixen90

He's just not that into you.....

Den som bryr sig agerar. Svårare än så är det inte.

• Anonym (Val)

Skicka inte sms till honom,när han inte ens svarar.Skickar han nåt till dig?Låt honom vara.Han kanske inte är så seriös?

Svar på tråden Han svarar långsamt