Jag står inte ut
Din chef har ingen som helst rätt att neka dig att sjukskriva dig själv 1 vecka! Gör det direkt på måndag och vila dig, du verkar behöva all energi du kan spara dig. Det är inte värt att riskera din hälsa för ett jobb, särskilt inte där du har en chef som din.
Sen måste du få en sjukskrivning av din BM, läkare på mvc eller läkare på akuten eller vart som helst och ge dig inte förrän de lyssnar och du får den hjälp du behöver. Låter helt sjukt att de inte gör nåt när du mår så..
En del läkare sjukskriver gärna korta perioder någon/några veckor i taget, vilket jag märkt på min personal kan vara ett stressmoment, att inte veta om man får fortsätta vila när man fortfarande inte mår bra. Försök få en längre, kanske en månad eller mer till att börja med. Trappa sen upp långsamt om du orkar gå tillbaka innan bebis kommer. Typ 1 månad 25%, 1 månad 50%, känns det bättre tidigare kan du gå upp mer som du själv vill.
Vad gäller din beviljade ledighet så ska det mycket till att din chef ska kunna backa på den. Typ hela arbetsstyrkan är sjuka samtidigt.. Anmäl som nån skrev till facket om du är med där.
Finns det annars nån chef över din chef? Gå till den och berätta hur din chef beter sig!
Några tankar iaf :)
Lycka till TS och ta hand om dig och bebis!