• Nidun

5 mf, plussat igen.. otroligt illamående !

Ja som rubriken lyder så här vi haft 5 mf tidigare. Vi tog beslutet att vänta och få ordning på våra kroppar och liv innan vi försöker på riktigt (alla tidigare graviditeter har otroligt nog varit överraskningar)

Som längst har bi kommit till v 7-8 men fostret hade då stannat i utvecklingen redan i v 5.

Jag är nog i v 6 nu, snart 7 och jag mår så otroligt illa !

Ingen av de tidigare gångerna har jag ens varit lite illamående, nu mår jag dåligt 24/7 nästan .

Vad händer liksom?

Vi båda röker och har bestämt oss för att sluta på söndag (bestämdes redan innan jag plussade). Så men tanke på att vi båda har rökt hela tiden så väntar jag ju bara på mf. Mina ägg kan ju omöjligen vara i gott skick! Så här inte bokat tid för inskrivning och har heller inte berättat för min fästman. Mf kommer förmodligen komma vilken dag som helst och känns bara taskigt att krossa honom igen :(

Ja jag har ju inte någon fråga, kände bara att jag ville skriva av mig lite . Kanske stöta på någon i samma sits!

• Svar på tråden 5 mf, plussat igen.. otroligt illamående !
  • Meriall

Något är ju annorlunda iom att du mår så illa. Jag tror inte rökningen ger missfall så där rakt av men bra att du slutar.

Jag håller tummarna att det går vägen den här gången! Kanske du borde boka in ett vul i v7 och se? Och överraska din man om det ser bra ut då?

Vet ni anledningen till missfallen?

Tänker att ökat illamående beror på mer graviditetshormoner så antingen är graviditeten mer livsduglig eller så kanske det är två. Är det två kan det ju bli missfall igen men det verkar också som att om man har immunologiska orsaker till missfall så är det större chans att det går bra om det är två.

• Nidun

Ja det ligger tydligen tvillingar i släkten , så det är inte omöjligt!

Jag vågar ju inte hoppas på något, men eftersom jag aldrig tidigare varit ens lite illamående och nu är jag spyfärdig mest hela tiden ... så det är ju något som är annorlunda.

Vi vet inte anledningarna till de tidigare missfallen, jag fick remiss om att påbörja utredning . Men just då va alltid väldigt jobbigt och vi klarade inte av att ta tag i det helt enkelt !

• cesso

Rökning ökar riskerna för missfall markant!

Om du ändå ska sluta röka, på söndag (?!), kan du ju lika väl sluta NU!

Rökning är oerhört skadligt för embryot. Förutom de 2000 gifter du drar i dig utöver nikotinet så skadar nikotinet blodcirkulationen vilket mkt väl kan bidra till missfall! Första veckorna av graviditeten är viktigast då alla funktioner grundläggs!

Om jag var du och hade en önskan om att få behålla graviditeten hade jag gjort allt jag kan för att göra förutsättningarna de bästa. Sluta NU!

Sen kan såklart illamåendet vara tecken på att hormoner ökar. Jag har dock fyra barn och har mått mkt olika varje ggn.

• cesso

Om du är i v 6-7 är det nu hjärtat börjar slå. Det minimala hjärtat som ska picka är det du kan tänka på när du överväger en cigg, det är skitsvårt att sluta så ljug inte för dig själv att det går lättare på söndag än idag.

Bara gör det!

Svar på tråden 5 mf, plussat igen.. otroligt illamående !