Är man en dålig pojkvän?
Hmm jag reser ganska så ofta och brukar fråga min pojkvän om han kan hämta mig (och även skjutsa till flygplatsen). Kan inte han brukar jag kolla med min pappa. Kan inte han heller så tar jag flygbussen eller taxi (beror på tid på dygnet)
Tycker inte det är något större problem att ta mig själv, men såklart längtar jag efter pojkvännen när jag varit borta och har det varit en jobbig resa så är det skönt att få skjuts hela vägen hem och slippa jobba mig med flygbussar osv.
Frågar jag min pojkvän så förväntar jag mig att han säger ja eller nej... Inte att han säger "kanske om inget roligare dyker upp" för då skulle jag känna det som om jag var mindre rolig, och som om han inte ville träffa mig. Säger han däremot rakt ut: "Nej jag har planerat att åka med X till hens sommarställe!" Ja då hade det varit en annan sak!
Tror faktiskt det är din formulering som startat det hela. Du sa mer eller mindre till henne att du kan komma om du inte hittade något roligare att göra på ett sätt som får det att låta som att hämta henne är något "jobbigt" och otrevligt så du kommer försöka hitta något för att slippa. Säg rakt ut istället att du inte kan men säg inte att du gör det om det inte dyker upp något bättre...