• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Hoppas7910
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 07:27:45 följande:

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Jag beklagar ? det är ofantligt tungt!
  • Hoppas7910

Idag skall jag till gyn och egentligen bara fastställa att jag fått missfall. Så tungt. Vet inte hur jag skall ta mig igenom detta...

Jag beklagar ? det är ofantligt tungt!
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-07 10:50:27 följande:

Hej alla :) och grattis till alla plus!

Hoppar gärna in här med!

Plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF är 8-9 april. Har en liten dotter som precis fyllt 1 år och väldigt många tidiga MF och 2 MA i bagaget så jag vågar inte vara glad än.

Ska på tidigt VUL nästa tisdag så vi hoppas innerligt att vi får se hjärtslag då!

Har mkt molvärk och är trött som attans men inga ömma bröst.. får mig att tro att det stannat av igen.

Har alla ni andra ömma/stora bröst?

Hej!

Förstår dig helt, är skitjobbigt att tro de värsta blandat med att försöka vara positiv.. man blir lätt lite tokig.

Jag har själv en dotter som snart är 1 år och 8 månader, har efter henna fått 1 MA, 1 tidigt missfall (samma dag jag plussade) och är nu enligt gravtester gravid igen, enligt app vecka 6 (5+2) men mina symptom jag hade kring BIM är totalt borta :( så jag tror mitt avstannat också.. blir i sådana fall mitt tredje misslyckade graviditet :'(

Har du kontaktat barnmorska eller gyn med din oro?
  • mjka17

Så tråkigt:/

Förstår dig, har ett missfall ev utomkvedshavandeskap i bagaget.

Har bokat tidigt UL i ca v 7-8 för att kolla att allt står rätt till denna gången.
  • mjka17

Hoppar gärna in här med!

Plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF är 8-9 april. Har en liten dotter som precis fyllt 1 år och väldigt många tidiga MF och 2 MA i bagaget så jag vågar inte vara glad än.

Ska på tidigt VUL nästa tisdag så vi hoppas innerligt att vi får se hjärtslag då!

Har mkt molvärk och är trött som attans men inga ömma bröst.. får mig att tro att det stannat av igen.

Känner inte heller något i brösten, men ammar fortfarande så det kanske har med saken att göra. Tänkte ev samma för dig när din dotter är så liten?
  • DrömlivetiHD

Hoppar gärna in här med!

Åh tråkigt med allt det i bagaget. Hoppas innerligt att det håller i sig denna gång <3

Jag har också mycket molvärk, också trött och även hårda och ömma bröst. Men det är väl olika för alla? Vissa känner bara i bröstvårtorna och vissa känner i hela bröstet? Det ska du nog inte oroa dig för :)

Kommer säkert gå fin fint på tisdag då ni får höra det lilla miraklets hjärtslag :)
  • LinaMartina

Och då kan man hoppa in här om man får? :)

Jag undrar lite grejer då jag redan är orolig för typ ALLT som vanligt.

- När ringer man MVC? Hur gör man om man bor på ett ställe och jobbar på ett helt annat (storstad med långa avstånd) och har ett jobb där man inte kan flexa och gå ifrån hur som helst? Ska man välja en MVC i närheten av jobbet då så att man kanske förhoppningsvis kan gå lite tidigare en eftermiddag när man har fått tid? Är redan orolig för allt sånt här. Hade varit enklare om man hade ett flexibelt jobb utan fasta tider.

- Om man, som ni redan har förstått, är en orolig själ haha, kan man få göra ett eget ultraljud tidigt om man betalar för det själv? Hur går man tillväga om man vill göra det och när tidigast?

- Jag har alltid varit kräsen med mat och äter väldigt begränsade maträtter men ändå hyfsat varierat med kött o fisk osv. Tar kosttillskott "kvinna" sen några månader tillbaka. Räcker det eller måste jag få i mig det jag behöver via maten nu när jag faktiskt är gravid? Ska jag byta till kosttillskott för gravida nu?

- Hur mycket bör man oroa sig för missfall? FInns det NÅGOT, minsta lilla, man kan göra? Började äta folsyra flera månader innan vi försökte bli gravida, kan det hjälpa?

Har 1000 andra frågor men de får komma efterhand haha. Sorry om det blev ett långt inlägg!

• FiaLottaPäronkvist

VUL på gyn...Min bebis lever!! Herregud, det trodde jag aldrig..... i vecka 5+4, BF 4 april.

Tänk hur det kan gå ändå. Tack för alla gulliga ord och tankar <3

• Stenbock7
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 15:33:45 följande:

VUL på gyn...Min bebis lever!! Herregud, det trodde jag aldrig..... i vecka 5+4, BF 4 april.

Åh vad roligt att höra, grattis!!! <3 Kunde de se ett hjärta slå eller var det för tidigt? Så kul!! Jag fick mf i vecka 6 i maj men är gravid nu igen, gick in i vecka 5 idag så det är tidigt och man oroar sig extra mkt när man fått mf tidigare. Skönt med solskenshistorier (Y)
  • DrömlivetiHD
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-08-07 15:33:45 följande:

Ååh jag blev alldeles tårögd när jag såg ditt inlägg!!! Glad jag blir för er skull!!! <3 Vilken otrolig lycka och lättnad!!
Svar på tråden BF april 2018