• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • emizz

Hej alla!!!

Skrev för en tid sedan att jag fått mensliknande blödningar på dagen jag skulle haft mens efter mitt plus...misstänkte mf men har sedan dess plussat och tog senast sent igårkväll ett nytt (se bild) så starkt har det inte varit innan så håller hoppet uppe fortfarande :)

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • Paroon

Jag pmade min mail om att få bli tillagd i fb gruppen men vet inte när det blir? ??

• fattar nada

Hej!

Jag har inte plussat än för jag har inte tagit ett test ännu ????

Dock är jag rätt säker på att jag är gravid då vi hade sex under dagarna för ägglossning (visade det sig) och nu har jag sån extrem molvärk.

Inne på fjärde dagen med denna molvärk och när den sätter i som värst (på kvällarna) är det ett helvete att stå eller röra på sig. :/ känns inge vidare faktiskt, känns som att man ska börja störtblöda närsomhelst. En av anledningarna till att jag tänker vänta 1 vecka till innan test.

Men det här blir femte barnet isf och yngsta är bara 8 månader så det är inte planerat heller, vilket är en annan anledning att jag vill skjuta på testandet.

Får sån ångest över att hon är så liten och att tänka på vilka kommentarer man ska få.. :(

Iaf har ngn mer haft sån hemsk molvärk? Jag har haft såhär en gång tidigare men det slutade i mf men då började jag blöda ungefär samtidigt som värken börja. Vilket jag inte gör nu, enligt beräkningar så är jag i v.5

Har aldrig varit gravid såhär tätt inpå heller kanske därför det gör extra ont?

Ps. Ignorera mitt användarnamn, jag vet inte hur man ändrar. ????

• Glitterlim
    fattar nada skrev 2017-08-08 12:07:12 följande:

Hej!

Jag har inte plussat än för jag har inte tagit ett test ännu ????

Dock är jag rätt säker på att jag är gravid då vi hade sex under dagarna för ägglossning (visade det sig) och nu har jag sån extrem molvärk.

Inne på fjärde dagen med denna molvärk och när den sätter i som värst (på kvällarna) är det ett helvete att stå eller röra på sig. :/ känns inge vidare faktiskt, känns som att man ska börja störtblöda närsomhelst. En av anledningarna till att jag tänker vänta 1 vecka till innan test.

Men det här blir femte barnet isf och yngsta är bara 8 månader så det är inte planerat heller, vilket är en annan anledning att jag vill skjuta på testandet.

Får sån ångest över att hon är så liten och att tänka på vilka kommentarer man ska få.. :(

Iaf har ngn mer haft sån hemsk molvärk? Jag har haft såhär en gång tidigare men det slutade i mf men då började jag blöda ungefär samtidigt som värken börja. Vilket jag inte gör nu, enligt beräkningar så är jag i v.5

Har aldrig varit gravid såhär tätt inpå heller kanske därför det gör extra ont?

Ps. Ignorera mitt användarnamn, jag vet inte hur man ändrar. ????

Jag väntar trean och min minsta är också 8 månader så du är inte ensam! Folk ska bara bli glada för ens skull och annars kan de slänga sig i väggen ;) Har också den vidrigaste molvärken, är i v 7..
  • Glitterlim
    Paroon skrev 2017-08-08 10:40:47 följande:

Jag pmade min mail om att få bli tillagd i fb gruppen men vet inte när det blir? ??

Du kan pma mig så lägger jag till :)
  • Sahlina

Grattis alla!

Plussade 29/7 på sambons födelsedag!

Äntligen efter många månaders försök. Det är vårat första. BF 9 april.

Gick in i v 6 (5+0) idag. Har haft svullna/ömma bröst, kissar hela tiden, "åksjuk" känsla, molande värken och väldigt slö/trött! Fast för tre dagar sedan försvann allt förutom brösten! Senare den dagen stod jag och handlade fick tre snabba smärt-bomber på höger sida. Efter de har jag varit lite öm på höger men inte någon molande värk längre.

Igår fick jag väldigt lite och väldigt tunn ljusbrun flytning.

Är så jävla rädd att allt försvunnit! Eller ah har ju svullna ömma bröst fortfarande.

Är de någon som haft liknande eller har?

Är 27 år första barnet!

• fattar nada
    Glitterlim skrev 2017-08-08 13:16:37 följande:

Jag väntar trean och min minsta är också 8 månader så du är inte ensam! Folk ska bara bli glada för ens skull och annars kan de slänga sig i väggen ;) Har också den vidrigaste molvärken, är i v 7..

Åh så skönt att höra att man inte är ensam om varken det ena eller det andra :) har du haft sån molvärk tidigare graviditeter?

Ska slänga mig med i fbgruppen efter jag testat, vet inte nu om jag orkar vänta en vecka till eller om jag testar imorgon redan :p
  • Snorhyveln
    Sahlina skrev 2017-08-08 13:25:37 följande:

Grattis alla!

Plussade 29/7 på sambons födelsedag!

Äntligen efter många månaders försök. Det är vårat första. BF 9 april.

Gick in i v 6 (5+0) idag. Har haft svullna/ömma bröst, kissar hela tiden, "åksjuk" känsla, molande värken och väldigt slö/trött! Fast för tre dagar sedan försvann allt förutom brösten! Senare den dagen stod jag och handlade fick tre snabba smärt-bomber på höger sida. Efter de har jag varit lite öm på höger men inte någon molande värk längre.

Igår fick jag väldigt lite och väldigt tunn ljusbrun flytning.

Är så jävla rädd att allt försvunnit! Eller ah har ju svullna ömma bröst fortfarande.

Är de någon som haft liknande eller har?

Är 27 år första barnet!

Hej!

Jag är i en liknande situation. Har en dotter sen tidigare (18 månade) och försöker få till andra barnet.

Fick pluss med rfsu den 30/7 samt starkare pluss med CB onsdag 2/8.

Men sedan 1-2/8 har mina symptom avtagit, ev känt någonting i brösten om jag länt efter men annars inget. Är tokorolig och har varit det i snart 1 vecka och lite till..

Har du kontaktat någon på gyn eller barnmorska eller väntar du ut det hela?
  • Sahlina
    Snorhyveln skrev 2017-08-08 15:03:38 följande:

Hej!

Jag är i en liknande situation. Har en dotter sen tidigare (18 månade) och försöker få till andra barnet.

Fick pluss med rfsu den 30/7 samt starkare pluss med CB onsdag 2/8.

Men sedan 1-2/8 har mina symptom avtagit, ev känt någonting i brösten om jag länt efter men annars inget. Är tokorolig och har varit det i snart 1 vecka och lite till..

Har du kontaktat någon på gyn eller barnmorska eller väntar du ut det hela?

Hej!

Jag försökte få tag i en privatklinik men de va upptaget den lilla tid dom hade telefontid. Ringde min mottagning som jag har inskrivning tid på 23/8 fick pratat med en barnmorska som sa i stort sätt att tiden kommer visa.. och att de inte hade tider för tidigt vul. Utan att jag skulle höra av mig om bröst-symtomen försvinner så får vi ta tag i de då typ..

Jag har inte fått någon blödning eller mer missfärgad flytning. Så jag försöker väl lugna mig själv och intala att allt är bra.

Men timmar känns som dagar, dagar känns som veckor och veckor som månader! Vill bara att allt ska vara säkert, vill se den lille rackaren.
  • Kadde90

Hej alla fina blivande mammor,

Jag ligger just nu inne på sjukhuset och ska opereras för utomkvedshavandeskap :( är i vecka 6 (5+3) . Började med att det högg till mitt i fikat på jobbet igår. Kunde knappt ställ mig upp och ännu mindre gå. När jag väl kom till en toalett trodde jag att jag skulle avlida. Tröck som bara den där nere och när jag torkade mig var det en 1-1,5 cm klump på pappret. Mina föräldrar kom direkt och körde in mig då min sambo jobbar i en annan stad. Undersöktes, lämnade prover och skickades hem. Sen ringde dom nu imorse och ville ha in mig så snart som möjligt. Är nu inlagd å har väntat på operation hela dagen men det blir först på morgonen fick jag vet för en stund sen. Är så himla rädd och orolig. Första gången jag ligger inne och första gången jag ska sövas. Dom kommer plocka bort hela vänster äggledare också. Hoppas verkligen att jag kan bli gravid igen med bara en och att det inte blir så här igen.

Jag hoppas ni alla får fina graviditeter och fina och friska barn i april ? :)

Svar på tråden BF april 2018