• Anonym (Rädd)

    Träffa Aurorabarnmorska innan man är gravid.

    Jag är livrädd för förlossning så jag är till och från livrädd för att råka bli gravid. Ibland har jag inte sex när jag har ÄL även då vi använder skydd. Jag är inte rädd för smärtan det innebär att födda barn utan vården. Kommer någon ens ha tid för mig? Kommer jag få en plats på BB eller få födda på e4an (bor i Stockholm)? Kommer de upptäcka om något går sönder? Osv. Jag har kontrollbehov och tillitsproblem.

    Pågrund av detta har jag ju verkligen inte velat bli gravid och jag har heller inte haft någon barnlängtan. Nu har min man börjat prata om barn, även då han säger att vi inte behöver om jag inte vill. Men jag har också börjat fundera lite på barn och att det kanske skulle vara trevligt. Nu till min fråga, tror ni man kan få träffa en Aurorabarnmorska innan man ens blir gravid? Kommer det att ta en på allvar? Eller rycka på axlarna och säga att jag inte är "tillräckligt rädd" för att få träffa de.

  • Svar på tråden Träffa Aurorabarnmorska innan man är gravid.
  • Molly57

    Det finns hjälp att få! Avstå inte barn pg.a stark förlossningsrädsla. Jag fick själv ett snitt beviljat pg.a detta när jag var gravid med första barnet. Vet ej om du kan träffa Aurora innan graviditet, men prova! Du har inget att förlora, var öppen och ärlig med hur du känner. Kram.

  • Anonym (Rädd)
    Molly57 skrev 2017-07-08 23:11:54 följande:

    Det finns hjälp att få! Avstå inte barn pg.a stark förlossningsrädsla. Jag fick själv ett snitt beviljat pg.a detta när jag var gravid med första barnet. Vet ej om du kan träffa Aurora innan graviditet, men prova! Du har inget att förlora, var öppen och ärlig med hur du känner. Kram.


    Jag vill inte genomgå ett snitt. Det känns nästan ännu obehagligare. Men skönt att de tog din rädsla på allvar.
Svar på tråden Träffa Aurorabarnmorska innan man är gravid.