• Anonym (Fläck)

Saknar pigment "down under"

Jag har nu senaste tiden upptäckt en "fläck" som blivit större o större. Kan väl säga att fläcken är på ollonet och själva fläcken är snarare att jag saknar pigment där och det är ljus rosa. Storleken på fläcken är som en tredjedel av en enkrona.

Jag skulle tro att det någon form av skada i huden efter för mycket "lena handen". Nu har jag inte hållit på ett tag så själva fläcken har inte blivit större iaf dock verkar inte pigmenten komma tillbaka eller läka. Är det någon hon annat som sett eller har samma problem?

Känns ju lite pinsamt när man ska träffa någon för det ser väl snarare ut som någon könssjukdom eller typ hudsjukdom som denna

xn--fdelsemrken-r8a1u.se

• Svar på tråden Saknar pigment "down under"
  • Anonym (Liknande)

Jag har också liknande!

Jag har fått flera fläckar och det har blivit större.

Jag skäms som fan, men har fått höra utav std mottagningen att det är många som har fläckar? Vet inte om jag tror på det.

Vissa är rosa och vissa är helt vita. Och det är bara där jag har på hela kroppen.

Har börjat misstänka att det är sperman som är det skyldiga.

När jag är rakad stannar fläckarna och som orakad blir dom större.

Antar att det är lättare att hålla sig helt ren utan håret.

Jag hade ändå tur flera år då mina fläckar såg ut som 3 hjärtan. Men tyvärr gör dom inte det längre då jag sparade hår o allt växte igen.

Rakade mig nu igen och upplever inga problem sålänge som man tvättar sig ren ifrån sin säd.

• Anonym (Fläck)

Så ser det typ ut fast i mycket mindre skala då. Iofs att det är på ollonet så tror jag det är en hudskada för mycket lena handen eller för hårt. Frågan är då hur återställer man pigmentet.
  • Anonym (Liknande)

Mitt började också med ett litet litet sår. En tjejs nagel. Blir det helt vit så har pigmentet försvunnit helt. Så länge det är rosa om du är försiktig och håller det välvårdat kan du ha tur o få tillbaka det. Fick mindre fläck på magen just pga sperman. Men det försvann. Tyvärr har jag några vita hårstrån där nere och även på magen fast huden är återställd som sagt.

Man kan inte göra någonting. Det liknar vitiligo tror jag det heter. Det ända du kan göra är att bli lurad på dyra krämer som inte hjälper mot det.

En kompis har vitiligo på hela kroppen, o han har sökt mycket hjälp för det men ingenting gick att göra. Det hjälper inte att sola eller utsätta det för uv-ljus heller. Kan bli värre!

• 8airam8

Säd tar inte bort pigment från huden. Om det inte är supersäd förstås. Har ni supersäd? Och om ni har det, är det okej att kalla fläckarna för runkfläckar?

• Anonym (Qwerty)

Grabbar, det är vitiligo ni har. Går inte att göra något åt (och orsakas INTE av sperma eller handtrallor). Vitiligo är en autoimmun sjukdom som kommer i skov. Troligtvis kommer det sprida sig till resten av kroppen. Under armhålor, knän, fötter, händer, skrev och ansikte är de vanligaste ställena. Alltså på ställen man skaver och kliar sig mycket.

• Anonym (Fläck)

Men att få vitiligo precis där man drar tralla måste ändå vara osannolikt. Låt säga att du drar tralla med lena höger och får då fläckar på höger sida, vad är oddset att det skulle vara vitiligo och att dessa dykt upp på just höger sida och inget annat ställe på kroppen?.

• Anonym (Liknande)

Jag håller faktiskt med ts ang detta! Visst vitiligo men man vet ju inte varför det uppkommer mer än att pigmenten har försvunnit. Och nej det behöver inte sprida sig till hela kroppen. Jag har haft det nu i 12 år i skrevet och ingen annanstans. Förutom där sats läckt ut under t ex sömn på magen. Men då det inte alltid utsattes för det så försvann det!

Så ja! Antingen är det supersäd eller någonting med fuktighet att göra. Och varför växer fläckarna enbart när man har hår, på mig iallafall? Blir som en röd prick mitt i varje fläck som kliar men inte som orakad. D sjuka är att jag är svart hårig men även har 1 rött hårstrå som gör ont och 2-3 vita son inte gör det. Har haft så sen runt 20 års åldern.

• Anonym (Liknande)

Kan tillägga att jag är nästan svart för övrigt.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-07-09 10:42:01 följande:

Grabbar, det är vitiligo ni har. Går inte att göra något åt (och orsakas INTE av sperma eller handtrallor). Vitiligo är en autoimmun sjukdom som kommer i skov. Troligtvis kommer det sprida sig till resten av kroppen. Under armhålor, knän, fötter, händer, skrev och ansikte är de vanligaste ställena. Alltså på ställen man skaver och kliar sig mycket.

ja då är det ju inte konstigt om man får det om man runkar mycket :) 
  • stinaolssons

Hej, ville bara ge er en lite mer positiv infallsvinkel på det hela. Jag är tjej och har sett penisar i liknande tillstånd i någon porrfilm när jag fortfarande tittade på porr, och jag tyckte aldrig det var något konstigt med det. Antog bara att det är väl så vissa kukar ser ut, och så är det ju! Uppenbarligen är det vanligt, så oroa er inte över vad andra ska tycka.

Jag anser verkligen att vi är alldeles för fåfänga i dagens samhälle, att vi till och med applicerar skönhetsideal på könsorgan. Herregud, så länge sexet är skönt spelar det väl absolut ingen som helst roll hur någon ser ut där nere. Det är så galet irrelevant.

Och om en tjej någonsin misstar era pigmentfläckar för en könssjukdom är hon uppenbarligen inte särskilt påläst, så då kanske det inte gör så mycket ändå. Ett samlag med en ignorant person är nog något man kan klara sig utan. Och bara så ni vet är könssjukdomar väldigt vanligt (myyycket vanligare än man tror) och något i princip alla stöter på flera gånger i sin sexuella karriär, så en könssjukdom skulle faktiskt inte vara världens ände det heller. Det skulle isåfall vara man själv och typ resterande 60-70% av befolkningen.

Sex är vad det är, men det borde inte vara fyllt av krav och skam. Så lev på och var snälla mot era snoppar, så länge de fungerar som de ska är det ju inga problem egentligen. Kramis!

• Anonym (Liknande)
    stinaolssons skrev 2017-07-13 00:40:52 följande:

Hej, ville bara ge er en lite mer positiv infallsvinkel på det hela. Jag är tjej och har sett penisar i liknande tillstånd i någon porrfilm när jag fortfarande tittade på porr, och jag tyckte aldrig det var något konstigt med det. Antog bara att det är väl så vissa kukar ser ut, och så är det ju! Uppenbarligen är det vanligt, så oroa er inte över vad andra ska tycka.

Jag anser verkligen att vi är alldeles för fåfänga i dagens samhälle, att vi till och med applicerar skönhetsideal på könsorgan. Herregud, så länge sexet är skönt spelar det väl absolut ingen som helst roll hur någon ser ut där nere. Det är så galet irrelevant.

Och om en tjej någonsin misstar era pigmentfläckar för en könssjukdom är hon uppenbarligen inte särskilt påläst, så då kanske det inte gör så mycket ändå. Ett samlag med en ignorant person är nog något man kan klara sig utan. Och bara så ni vet är könssjukdomar väldigt vanligt (myyycket vanligare än man tror) och något i princip alla stöter på flera gånger i sin sexuella karriär, så en könssjukdom skulle faktiskt inte vara världens ände det heller. Det skulle isåfall vara man själv och typ resterande 60-70% av befolkningen.

Sex är vad det är, men det borde inte vara fyllt av krav och skam. Så lev på och var snälla mot era snoppar, så länge de fungerar som de ska är det ju inga problem egentligen. Kramis!

Tack för ditt fina inlägg! :)
Svar på tråden Saknar pigment "down under"