• minisa­ra
    Äldre 9 Jul 07:21
    8544 visningar
    35 svar
    -1 +2
    35
    8544

    Varför är det OK att barn ser porr i Pride?

    Jag har i Pridetåg flera gånger sett barn, och i själva tåget går det människor som porrar sig rejält. Delar av Pride är porr, men då tycker tydligen varken media eller föräldrar att porr är skadligt för barn.

    Är det här bara ett stort hyckleri som handlar om att ingen vågar anmärka på Pride med risk för att bli stämplad, eller har jag missat något?

  • Svar på tråden Varför är det OK att barn ser porr i Pride?
  • Anonym (Vad?)
    Äldre 9 Jul 07:29
    #1

    Vad exakt är det du har sett i Pride som du anser är porr?

  • minisa­ra
    Äldre 9 Jul 07:30
    #2
    Anonym (Vad?) skrev 2017-07-09 07:29:18 följande:

    Vad exakt är det du har sett i Pride som du anser är porr?


    När bögarna står och utför diverse BDSM-lekar på varandra till exempel. Det hade kunnats hämta från valfri porrsajt, och samtidigt är ridån fullt öppen för barnaögon.

    Har jag missat någon detalj eller är det bara hyckleri?
  • limonc­ellos
    Äldre 9 Jul 07:32
    #3
    +1

    Jag har ingenting emot Pride osv men jag är benägen att hålla med om att det är lite hyckleri.

  • Anonym (Repti­lhjärn­or)
    Äldre 9 Jul 09:01
    #4

    Ett hyckleri. Ingår väl egentligen i den gemensamma, skyddande bild av att Pride, med sitt HBTQ-manifesterande, tillåts tänja på gränser likt den du beskriver (att ha ovetandes barn gåendes bredvid piskade latex-slavar) i avsikt av ett större syfte? Det att dagens HBTQ-personer anser sig leva under icke välordnade och goda former med fulla rättigheter, som trots det sträcker sig milsvida längre än de personer som faktiskt fick sina mänskliga rättigheter fråntagna under exempelvis 70/80-tal p.g.a. just sin läggning. Tidpunkter då många av dagens Pride-deltagare inte ens var födda.

    Ja, jag stödjer Pride och HBTQ...

  • Anonym (Hetro man)
    Äldre 12 Jul 01:49
    #5

    ... tror du missat något!

  • Anonym (True)
    Äldre 13 Jul 13:17
    #6
    minisara skrev 2017-07-09 07:21:09 följande:

    Jag har i Pridetåg flera gånger sett barn, och i själva tåget går det människor som porrar sig rejält. Delar av Pride är porr, men då tycker tydligen varken media eller föräldrar att porr är skadligt för barn.

    Är det här bara ett stort hyckleri som handlar om att ingen vågar anmärka på Pride med risk för att bli stämplad, eller har jag missat något?


    Så jäkla sant. Ingen vågar ju säga något negativt om Pride!
  • Anonym (L)
    Äldre 13 Jul 15:07
    #7
    Anonym (Hetro man) skrev 2017-07-12 01:49:38 följande:
    ... tror du missat något!
    Det tror jag också.
  • Äldre 13 Jul 23:29
    #8
    minisara skrev 2017-07-09 07:21:09 följande:

    Jag har i Pridetåg flera gånger sett barn, och i själva tåget går det människor som porrar sig rejält. Delar av Pride är porr, men då tycker tydligen varken media eller föräldrar att porr är skadligt för barn.

    Är det här bara ett stort hyckleri som handlar om att ingen vågar anmärka på Pride med risk för att bli stämplad, eller har jag missat något?


    Jag köper ditt resonemang. Rätt typiskt för vänsterpåfund över huvud taget enligt mig. Samma sak med porr, helt förkastligt och superkapitalistiskt. Sen kommer nån skabbig konstnär och visar fittan och då är det så jävla bra.
  • Äldre 13 Jul 23:32
    #9

    Jag ser inte problemet, det är ett skådespel inget annat. Personerna lär inte göra det för att göra sig eller andra upphetsade.

    Folk i kläder i ovanliga material som skojbråkar är inte ett problem lika lite som nakenhet är det.

  • KlunsS­murfen
    Äldre 13 Jul 23:35
    #10
    -1
    minisara skrev 2017-07-09 07:21:09 följande:

    Jag har i Pridetåg flera gånger sett barn, och i själva tåget går det människor som porrar sig rejält. Delar av Pride är porr, men då tycker tydligen varken media eller föräldrar att porr är skadligt för barn.

    Är det här bara ett stort hyckleri som handlar om att ingen vågar anmärka på Pride med risk för att bli stämplad, eller har jag missat något?


    PK och vågar inte yttra sig för pride är fint oavsett vad de gör?
    Hade det varit heterosexuella män hade det tagit hus i helvete.
Svar på tråden Varför är det OK att barn ser porr i Pride?