• Krullet89

    När började din mage synas?

    Hej tjejer! Som rubriken lyder, när började eran gravid mage synas ? Då menar ja tidig graviditet. Kram

  • Svar på tråden När började din mage synas?
  • LillaJag06

    Jag var extremt svullen i V5. Ska se om jag har någon bild.
    Sen fortsatte det bara :)
    Men i början är det ju bara svullnad och inget annat.

  • Krullet89

    Ja ha plussat i veckan gick in i V5. Asså förra veckan hade ja sexpack (nästan haha) o nu idag..... ja va ska ja säga jätte uppsvälld. Så de känns ju som att alla tittar o vet redan. Förstår ju att de bara e gas men då e de normalt o ha en lite mage redan nu .

  • LeyasMamma
    Krullet89 skrev 2017-07-09 15:29:09 följande:

    Ja ha plussat i veckan gick in i V5. Asså förra veckan hade ja sexpack (nästan haha) o nu idag..... ja va ska ja säga jätte uppsvälld. Så de känns ju som att alla tittar o vet redan. Förstår ju att de bara e gas men då e de normalt o ha en lite mage redan nu .


    Bara säga att de är mensmage om du inte vill berätta tidigt, många får ju balllngmage precis innan mensen :) grattis till graviditeten :)
  • Joo3221414

    Magen kom ca vecka 24 med första barnet, vecka 36 med andra... Ja och så var jag ju svullen i början men det försvinner ju :) Men tidigast efter vecka 12 kan riktuga magen börja komma då det är först då som livmodern växer över blygdbenet.

  • Vet hur det känns

    Vecka 38 (37+0) imorgon och jag har knappt någon mage alls.. detta är mitt tredje barn.. alla är olika och bebisen kan ligga olika i magen. Min bebis ligger långt mot ryggen. Nyss gjort tul ultraljud och bebis ligger på +8% än snittet

  • Bullimor
    Vet hur det känns skrev 2017-07-09 16:40:21 följande:

    Vecka 38 (37+0) imorgon och jag har knappt någon mage alls.. detta är mitt tredje barn.. alla är olika och bebisen kan ligga olika i magen. Min bebis ligger långt mot ryggen. Nyss gjort tul ultraljud och bebis ligger på +8% än snittet


    Visst är det skönt att få vara så liten! Jag var likadan med båda mina. Åkte hem från BB i vanliga jeans.
  • ThAf

    Tycker att det börjat synas rätt tidigt på mig alla mina graviditeter. Nu är jag i vecka 19 med tredje barnet.

  • MamTezz
    ThAf skrev 2017-07-09 17:45:34 följande:

    Tycker att det börjat synas rätt tidigt på mig alla mina graviditeter. Nu är jag i vecka 19 med tredje barnet.


    Sådär ser min mage ut redan nu i v 11 magen var platt innan!!

    Sjukt stor mage på mig. Kanske min bara är svullen..

    Svårt att dölja denna gång...
  • ThAf

    Krullet89 skulle nog säga att jag tyckte det började synas på mig omkring vecka 12 redan. Om jag hade thaigt linne så gick de liksom inte att mista. Men jag själv märkte redan tidigare att magen blev lite större :)

  • Connie07

    Vägde runt 50kg när jag blev gravid .Eftersom jag var smal så började jag få lite magen runt tredje månaden eller strax efter.

  • _DuVetHon_

    Vecka 8 syntes det om jag hade tajta tröjor, men det var inget jag inte kunde dölja med kläder.

    Vecka 12 var det en riktigt liten kula och svårt att dölja utan pösiga tröjor. Då behövde jag även börja använda mammabyxor eftersom inget annat gick på varken över mage eller höfter.

  • Krullet89

    _DuVetHon_. De va tidigt. Ja åker på semester om ngr veckor som tur är. Ska göra ett tidigt ulj då. Kmr va i ca v9. Så tänkt berätta för föräldrar o svärföräldrar. O eter semester till vänner o kollegor.

Svar på tråden När började din mage synas?