• tinis

Sen ägglossning

Hej

Jag och sambon har försökt att bli gravida i cirka 14 månader nu. En "utredning" är precis påbörjad med några blodprover o så

Min cykel har börjat att strula. Från att alltid ha varit som en klocka hoppar den mellan 22- 29 dagar. De senaste månaderna har jag äl-testat och min ägglossning har då kommit dag 17 och mensen 6 dagar senare.

Jag funderar på om kroppen redan förberett sig på mens kring äl då den kommer så tätt inpå. Kan det vara Så?

Någon mer som upplevt detta?

• Svar på tråden Sen ägglossning
  • tinis

Tusen tack för era svar ????

Jag har börjat testa på dag 8 då äl innan varit tidigare. Inte fått utslag för äl förens jag testade senare i cykeln. Stegringen på testerna under äl är väldigt kort men vet inte om det har betydelse. Liten stegring dag 16, positivt dag 17 och sedan minskat utslag på dag 18.

Gynekologen jag träffade var otrevlig och tråkig och ville inte höra när jag berättade att jag själv har koll på äl o så. Men de prover som jag fått svar på hittills, som jag tror endast är "hälsoprover" dom är bra. Ännu ett blodprov har tagits men det svaret kommer efter semestrarna

• tinis

Så... Nu har jag fått svar på mitt hormonprov och det visade att jag hade låga halter av äl-hormonet. Jag har är med de är inte tillräckligt långa eller kanske dåliga ägg? Min sambo däremot hade glada och spralliga spermier Flört

Sååå på måndag börjar jag äta Pergotime. Det ska bli spännande och jag känner mig hoppfull Cool

• tinis

Men! Det finns ju riks för att fler än 1 eller 2 ägg mognar och lossar vilket skulle kunna resultera i trillingar eller fler befruktade ägg. Jag tog upp det med uskan på mottagningen, doktorn var ej där. Men hon bara skrattade åt mig och sa att det är minimala chanser till det och att de inte ska kolla hur många ägg som mognat. Eller de ska ju göra ul för att se om det funkat o då ser de väl om det är många ägg men ingen rekommendation för sex. Men det kanske inte gäller alla, hon sa bara att vi ska leva som vanligt 

• tinis

Jag är 29 år. Fick mitt första (och hittills enda) barn när jag var 25.

Men hjälper min pergotime om progesteronet är för lågt?? 
    Nä doktorn brydde sig inte så mycket om vad jag sa och visste om min egen cykel men fick pregotime utskrivet igår så antar att det funkar?

Man hoppas ju att de kan hormoner när man går till en fertilitetsklinik men säkert är de ju lika pengakåta som andra privata företag ^^

Svar på tråden Sen ägglossning