• Persson92

får man ultraljudsbilder även när man gör i v.7?

Eller är de bara när man gör senare ?

• Svar på tråden får man ultraljudsbilder även när man gör i v.7?
  • Snuttis2

Vi fick när vi gjorde vul i v 8 men det var på rmc efter en ivf, vet inte om det påverkade?

• Persson92

Okej. Jag går i Dalarna på spec mvc så får se då. Hade hoppats på en bild även om Man kanske inte ser nånting riktigt :)

• alade

Vi fick i vecka 8, efter ivf. Två bilder till och med.

• Popetot

Vi fick inget utskrivet men tror inte de hade den utrustningen (ivf). Däremot sa det att vi gärna fick ta bild av skärmen om vi ville. Ni kan ju fråga om det. Våra såg mest ut som små bollar i v 8.

• Anotherone

Jag gjorde ultraljud privat i v 8 (7+3) och jag fick bilder. Man ser knappt vad bilden föreställer men det är ändå mysigt att ha <3

• Fiansess

Vi fick i vecka 8+0. Kan tyda kropp och huvud som en böna men kul att få :).

• Persson92
    Anotherone skrev 2017-07-10 01:10:07 följande:

Jag gjorde ultraljud privat i v 8 (7+3) och jag fick bilder. Man ser knappt vad bilden föreställer men det är ändå mysigt att ha <3

Ja förstår det, man vill ju spara bilden ändå :)
  • syntharen

Jag gjorde ett på rmc i v 5+2 och då fick jag ingen bild (men då syntes ju bara en hinnsäck). Sedan gjorde jag ett tidigt ultraljud i v 8+3 på mitt MVC och då fick jag en massa bilder med mig, gratis dessutom.

• Persson92
    syntharen skrev 2017-07-10 08:46:09 följande:

Jag gjorde ett på rmc i v 5+2 och då fick jag ingen bild (men då syntes ju bara en hinnsäck). Sedan gjorde jag ett tidigt ultraljud i v 8+3 på mitt MVC och då fick jag en massa bilder med mig, gratis dessutom.

Okej ja jag håller tummarna på att man ser något och att vi får en bild med hem :)
  • Nykär15

Bara man frågar innan så brukar det inte vara några problem på de ställen som jag gjort tidiga VUL. 

• reptilina

Vi fick i v9! Gratis dessutom (men detta var i ett annat landsting än mitt hemlandsting Stockholm, där man uppenbart sätter en stolthet att ta betalt för allt inom den privata vården :/)

• Nykär15
    reptilina skrev 2017-07-11 20:53:16 följande:

Vi fick i v9! Gratis dessutom (men detta var i ett annat landsting än mitt hemlandsting Stockholm, där man uppenbart sätter en stolthet att ta betalt för allt inom den privata vården :/)

Mina har med varit gratis, gjort tre privata i denna graviditet och på olika ställen. Bor i en storstad Glad
  • reptilina
    Nykär15 skrev 2017-07-12 08:47:58 följande:
    Mina har med varit gratis, gjort tre privata i denna graviditet och på olika ställen. Bor i en storstad Glad
    Haha, min privata klinik hemma i Stockholm tar 100kr/bild. Det gäller att slå mynt av allt! :)
  • Nykär15
    reptilina skrev 2017-07-12 09:51:50 följande:
    Haha, min privata klinik hemma i Stockholm tar 100kr/bild. Det gäller att slå mynt av allt! :)
    Usch va illa! Här erbjuder de även att man kan ta bilder med mobilen medan de gör UL för att få extra många. 
  • reptilina
    Nykär15 skrev 2017-07-12 09:55:59 följande:
    Usch va illa! Här erbjuder de även att man kan ta bilder med mobilen medan de gör UL för att få extra många. 
    Det får man inte på min klinik med förklaring att det kan vara integritetskränkande... :) bara så de kan få sälja fler bilder, antagligen.
Svar på tråden får man ultraljudsbilder även när man gör i v.7?