Inlägg från: Anonym (Sammahär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sammahär)

Gravid trots Natural Cycles?

CremeCaramel skrev 2018-01-07 14:18:46 följande:

Hej!

Min erfarenhet av NC: följe slaviskt alla mätningar och tidpunkter och alla instruktioner korrekt. Ändå blev jag gravid och fick genomgå en fruktansvärd abort. Inte kul.

Är nu osäker på denna metod. Vet ej om jag rekommenderar till andra. Men 10 år med P-piller var iallafall en säker metod, men skönt att slippa stoppa i sig massa skit....hmmmmmm....

Samma här! Följde den slaviskt och var noga, blev ändå gravid och fick göra abort.

Förstår inte riktigt själv hur det kunde hända men...

Så nu står jag här och överväger p-piller igen, men vill inte!
  • Anonym (Sammahär)
    Anonym (Yesss) skrev 2018-01-24 12:27:02 följande:

Kondom? :D inte det roligaste såklart.. men det bästa hormonfria som finns...

Vi kör oskyddat typ dag 1-3 efter mensen och kondom efter det fram tills mensen igen då... Tråkigt som fan, men jag tål inte hormonella preventivmedel, testat allt jag kan testa. Så ja, det är kondom som gäller om man vill ha sex :')

Ja, jag funderar på det alternativet.

Men är en temperaturhöjning ett säkert tecken på att ägglosdningen varit?

Och inte fler ägglosdningar efter det?

Att köra kondom fram tills ägglosdningen varit känns ju lite som man delar på bördan och inte lägger allt på tjejen (även om båda kan ansvara över kondomerna)
  • Anonym (Sammahär)
    Sofbis skrev 2018-01-31 21:01:31 följande:

Hej! Jag är nu i vecka 5 och blev ofrivilligt gravid pga natural cycles. Vi har följt röda och gröna dagar till punkt och pricka men denna månad flyttades ägglossningen plötsligt bak en vecka...till en grön dag.. :)

Vad menar du? Åt vilket håll är bakåt i det här? ????

Hade ägglossning trots temperaturhöjning?

Eller kom ägglossningen tidigare än vad appen uppgav först?
Svar på tråden Gravid trots Natural Cycles?