Anonym (Hjälp) skrev 2017-07-10 15:09:19 följande:
Tack för svar. Jo du har säkert rätt känns så jobbigt att alltid vara orolig att man gör något fel och hur man än gör är det fel. Sen har hon ju såklart sina ljusa stunder där hon är världens gulligaste. Fast på sista tiden är de mer och mer sällan. Nu känns det som att när jag ser hennes namn på mobilen så tänker jag att " vad har jag nu gjort ". Har försökt förklara hur jag känner men då får jag bara till svar att hon orkar inte med att jag spelar martyr ????.
Har själv varit med om liknande i ett tidigare förhållande, alltså att man måste gå runt som på nålar för att inte göra den andra personen upprörd, eftersom det resulterar i skrik, bråk och dålig stämning i flera dagar, trots att det rör sig om något urlöjligt eller något man inte ens haft kontroll över.
Man blir helt dränerad på energi, och det är inte hållbart. Om hon nu vill prova med någon annan kanske det är det bästa, samtidigt som du gör samma sak. Hon kommer märka att det inte blir ett dugg bättre eftersom felet ligger hos henne och inte dig, medan du märker att det finns andra där ute som kan uppskatta dig för den du är.