Min fru tycker allt är mitt fel
Jag vet egentligen inte varför jag skriver känner bara att jag håller på ätas upp inifrån. Jag och min fru har varit gifta i 20 år under denna tid har det väl varit upp och ner som för allra de flesta, men det har alltid löst sig. Fast nu under de sista två tre åren så känns det som att det inte gör det. Hon hittar alltid något fel i vår vardag och oftast är det mitt fel. Går t.ex bilen sönder så är det mitt fel som inte underhållit den. Det kan vara grejer som man inte kunnat underhålla som ett hjullager mm. Hon tycker att jag ska planera och göra allt som har med barnen och hemmet att göra. Vi har t.ex repat huset och hon är den drivande inte snack om det, men så fort vi stöter på patrull så är det mitt fel. Vi planerar och gör upp planer som hon sedan ändrar och blir helt vansinnig och skriker att det är mitt fel och att jag aldrig gör något. Jag försöker verkligen ta mitt ansvar för hemmet. Jag städar och diskar, handlar och sköter försäkringar mm. Det räknas inte i hennes värld utan hon anser att hon alltid måste tänka på allt. Sen när vi träffar bekanta så skryter hon om mig men så fort de lämnar huset rackar hon ner på mig. Nu har hon sista veckorna börjat säga att hon vill prova en annan man som minsann är mycket bättre än mig. Ingen speciell utan bara byta ut mig till någon som gör mer. Innerst inne kanske jag skulle må bättre av att slippa henne men jag älskar henne så jävla mycket och det känns som att jag går sönder om hon lämnar mig. Vårat sexliv är nästintill obefintligt och väldigt enformigt. Det blev långt hoppas någon orkar läsa och komma med råd och tips. Uppenbarligen är hon missnöjd med sitt liv och skulle kanske själv också bättre av en skilsmässa.