emejunkan skrev 2017-07-12 22:07:20 följande:
Ja då är vi två om det. Tänker på barn ständigt och känner mig så redo för att bli gravid, bli mamma och allt därefter. Egentligen vill jag ju bara att någon härinne som säger "vi fixade det, inga problem. Kör bara...". Men det känns så rätt i hjärtat samtidigt som jag är rationell. Blir alldeles galen.
Ja jag räknade lite snabbt bara och som tidigare person har skrivit så får jag ut ca 4500. Vi båda vill ha barn lika mycket samtidigt som vi båda är rädda. Det är klart att vi kommer fixa det, men allt blir såklart mycket enklare om man gör "som alla säger". Man vill dock alltid ha mer pengar. Min syster är ett par år äldre än mig och har en fin lägenhet, sambo, har ett bra jobb men hon känner sig ännu inte redo och tänker att hon vill ha det bättre och ha mer pengar.. jag menar man blir aldrig egentligen nöjd och jag tror egentligen aldrig man är tillräckligt redo. Förstår du hur jag menar?
STOR kram till dig
Jag känner igen mig så väl, man blir smått galen! Längtan tar över och man vill bara hitta en lösning oavsett. Men skönt att ni båda ändå känner så lika. Det viktigaste är ju att båda är helt med på tåget, annars blir det ju ändå inget bra i slutändan! Det är väl där jag och min kille inte är på samma plan, jag tror i slutändan att han inte är riktigt där än, han är väldigt rationell och vill att allt ska vara helt ordnat innan vi försöker och innan han känner att han helt vill det. Så jag får snällt vänta på att han är redo, för mitt eviga prat om detta tär på relationen men man är ju inte helt sig själv när man har drabbats av denna outhärdliga längtan!!!
Jag förstår hur du menar med att man aldrig är helt nöjd och känner sig helt redo, och jag tror säkert att löser det om din kille känner att han vågar ta chansen och utgå ifrån att han får jobb direkt efter studierna.
Men är du redo att gå direkt från plugg till mammaledighet?
När hade ni tänkt börja försöka?
Vi är 27 år båda två. Hur gamla är ni?
Skönt att inte vara ensam här! Svårt att hitta forum med folk i liknande situationer.
Tänk vad läskigt det är att inte ens veta om det är möjligt för en att bli gravid eller hur lång tid det kommer ta?!!
Två tjejer i min klass gick direkt från examen till BB mer eller mindre, både ca 30 år och lyckades på första försöket. Hoppas man kan få ha samma tur! :(