Inlägg från: Anonym (Samma historia (eller)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma historia (eller))

Deprimerad sambo utan känslor

Hej Ts.

Känner igen mig så otroligt mycket i din historia. På pricken faktiskt. Försökte allt jag kunde och på alla sätt att hjälpa min man ur sin depression. Allt mitt fokus låg på det, och på att rädda oss. 

En dag valde han att bara gå. Ett halvår efteråt uppdagades det att han hade haft en annan vid sidan av hela tiden. Lika länge som han haft sin "depression" och sina "ångestattacker". Har räknat ut att det i alla fall måste ha pågått i åtta månader innan han valde att lämna fru, två barn, hus och vårt gemensamma liv efter 19 år. 

Det fanns inga tecken alls på att han hade träffat någon vid sidan. Jag har svårt att få ihop det fortfarande så här nästan exakt två år efter att han klev ut genom dörren. Men det var en kollega, så de fick ihop det på arbetstid. Inget konstigt beteende med telefonen osv som man har hört andra reagera på. 

Jag vill inte utgå ifrån att så är fallet i er historia. Men... Jag vet att när jag googlade och läste i forum under min exmans "depression" så dök det upp hela tiden i alla trådar samma sak: kvinnor som upplevt samma som du och jag, och andra kvinnor som svarade att de hade samma erfarenhet och att det alltid alltid stod någon annan runt hörnet och väntade. Även i trådar där kvinnor var helt säkra på att så inte var fallet för just dem så sluade tråden alltid med samma sak. I en uppdatering några månader senare kom det fram att mannen varit otrogen. 

Vill bara göra dig förberedd på att det kan vara så, och faktiskt är rätt troligt. 

Personlighetsförändringen som jag såg hos min man kom inte bara ur det blå. Depressionen var ångest pga vad han gjorde. 

I mitt fall slutade det hela med att jag nu är med en ny man, som jag älskar så otroligt mycket mer än mitt ex, även om jag vid den tiden trodde att han var mitt livs kärlek. Exet blev dumpad åtta månader efter att han lämnat mig. 

Så vad som än händer så kommer det bli bättre. Men stanna inte med någon som inte vill, du förtjänar bättre. 

Svar på tråden Deprimerad sambo utan känslor