• Anonym (Vill ha en son)

Vill ha pojke, tips?

Finns flera liknande trådar, jag vet.

Men tänkte ändå att en ny tråd med egna erfarenheter hade varit kul.

Min fråga är till er som aktivt velat ha en pojke, och sedan fick en pojke. Vad gjorde ni?

Ska försöka med barn nummer 2 om ett tag och vill ha en pojke, jätteviktigt att det är en (även fast vi såklart blir nöjda med en flicka) och det jag tänkt göra då är att skaffa NC för att veta exakt när jag har ägglossning och ha sex då, och ha skyddat de dagarna innan ägglossningen.

Detta pga oregelbunden mens.

Men som sagt; vad har ni mer gjort?

Annars vet jag att sånt inte leder till en pojke till 100%, men man förlorar ingenting av att försöka.

• Svar på tråden Vill ha pojke, tips?
  • Anonym (123)

Haha den obligatoriska "även fast vi såklart blir nöjda med X".
    Varför ens tänka på det? Det är näst intill 50/50 ändå.

Alldeles för ofta man läser trådar liknande denna och ser svar som "ja vi använde den metoden och vi fick en X, så det måste ju vara sant"

Om ni får en flicka, ska ni visa henne denna tråden då? :D

• Anonym (Vill ha en son)
    Anonym (123) skrev 2017-07-14 23:40:26 följande:

Haha den obligatoriska "även fast vi såklart blir nöjda med X".

Varför ens tänka på det? Det är näst intill 50/50 ändå.

Alldeles för ofta man läser trådar liknande denna och ser svar som "ja vi använde den metoden och vi fick en X, så det måste ju vara sant"

Om ni får en flicka, ska ni visa henne denna tråden då? :D

Jadu den är obligatorisk, annars blir folk förbannade.

Men ja, vill trotsallt få ett barn men vill jättejättegärna få en pojke annars dör jag (inte bokstavligt då).

Det behöver ju inte vara sant, men vad förlorar jag på att testa?
  • Anonym (Suck!)

Tröttsamt med sånt här trams. Ni kan inte göra något för att påverka vilket kön det blir. Var glada om ni kan bli gravida överhuvudtaget. Det är inte alls som kan det!

• Anonym (50/50)

Tror inte att det finns någon metod. Vi hade sex på äl-dagen enligt ägglossningstesterna men det blev flicka. Andra barnet blev till några dagar innan själva äl dagen och det blev pojke. Det är 50/50 enligt mig och går inte att påverka mycket. Många skriver att pojkar blev till på äl dagen så ni får la försöka då.

• Snuttis2

Finns inga vetenskapliga belägg för att något man själv kan göra påverkar könet! Det närmsta man kan komma till fakta är att det är det genetiska anlaget hos pappan som styr vilket kön det blir !

• Anonym (Sorgligt)
    testies99 skrev 2017-07-15 00:10:10 följande:

Pro tip: adoptera!

Man får inte välja kön vid adoption heller. Sen är barnen man adopterar till 80% flickor då flickor är mindre önskade runt om i världen. Tydligen av ts också.
  • Aikido

Pink or blue early gender test. Lite som graviditetens truth or dare.

• Anonym (Rita)

Tror Ts är lite ironisk om exakt hur viktigt det är med en pojke, då hon vet att folk kommer haka upp sig på det istället för att ge dom tips hon ber om.

Det skadar inte att testa även om det troligtvis bara är myter. Det jag hört är att ligger du underst=pojke, överst =flicka, ingen koll på om det stämt för mig, och har hört många säga att det inte stämmer för dom, förutom en kollega som hävdar att det är därför han har två döttrar :). Vidare så har jag många gånger hört att har man ofta sex så får man pojkar, mera sällan då blir det flickor. Och det har stämt på mig! Tre pojkar och två flickor :)

• Anonym (Me)

Det blir som det blir, lycklig över min dotter.

• Anonym (Norah)
    Anonym (Suck!) skrev 2017-07-14 23:43:40 följande:

Tröttsamt med sånt här trams. Ni kan inte göra något för att påverka vilket kön det blir. Var glada om ni kan bli gravida överhuvudtaget. Det är inte alls som kan det!

Exakt. 
  • Anonym (Tygxj)

Skriver anonymt för man får en massa skit om man vill ha ett visst kön. Jag vill ha en flicka eftersom jag redan har pojkar men ja jag blir glad vad det än blir.

Detta är vad jag läst.(I princip ska man göra allt så svårt som möjligt för spermierna om man vill ha flicka, för x- spermier är mer seglivade, y-spermier snabbare men känsligare.

Tid: ha sex minst 3 dagar innan eller 12 h efter äl för flicka, på eller nära äl för pojke.

Hur: ställningar där mannen kommer djupt inne i kvinnan främjar pojke. Om kvinnan får orgasm främjar det pojke. Undvik varma duschar tätt inpå samlag om du vill ha pojke.

Kost: Kaffe och te undviker jag för det främjar pojke. Rött kött och avokado ska också främja pojke. För flicka är mycket magra mjölkprodukter.

• Anonym (Barnet är en gåva, inte könet)

Jag har tre barn.
    1 i himmelen och 2 (snart på jorden)
    Första var en flicka.
    Vi hade sex en gång några dagar innan äl.
    Andra, sex en gång på äl. Fick en pojke.
    Tredje, sex en gång på äl. Väntar en pojke.

Vi önskade inget särskilt kön. Önskade oss bara ett barn. Vet inte om det spelar någon roll när vi haft sex men såhär ser det ut för oss.
    Har läst att sex på äl ger pojke men jag vet inte. Tror att det är mer 50/50 och man ska vara glad om man ens blir gravid.

• Glinda från Oz

Det finns bara tre sätt, adoptera en pojke, gör en abort om det är ett flickfoster och gör IVF och könsbestäm spermerina innan (det får du göra utomlands och bekosta själv)

Det är förövrigt just spermien som bestämmer könet, inte ditt ägg så ska någon utföra en pseudoritual är det din kille.

• Anonym (Catta)

Vi hade sex på äl dagen och fick då en pojke. När vi skulle skaffa barn nr 2 hade sex 4 dagar innan äl, det blev en flicka.

• taquine
    Anonym (Tygxj) skrev 2017-07-15 10:41:08 följande:

Skriver anonymt för man får en massa skit om man vill ha ett visst kön. Jag vill ha en flicka eftersom jag redan har pojkar men ja jag blir glad vad det än blir.

Detta är vad jag läst.(I princip ska man göra allt så svårt som möjligt för spermierna om man vill ha flicka, för x- spermier är mer seglivade, y-spermier snabbare men känsligare.

Tid: ha sex minst 3 dagar innan eller 12 h efter äl för flicka, på eller nära äl för pojke.

Hur: ställningar där mannen kommer djupt inne i kvinnan främjar pojke. Om kvinnan får orgasm främjar det pojke. Undvik varma duschar tätt inpå samlag om du vill ha pojke.

Kost: Kaffe och te undviker jag för det främjar pojke. Rött kött och avokado ska också främja pojke. För flicka är mycket magra mjölkprodukter.

Vilket trams!
    Hoppas ingen går på detta , men såklart tror man att tranbär gör en flicka så vem vet... 
    Har ätit/druckit som alltid liksom haft ungefär samma sex  och fått en av varje.Sjukt att folk 2017 tror de ska kunna styra könet.50/50 gäller och det vet alla vettiga .
    Goodness me
  • Harvester

Som en del påpekat ovan finns det faktiskt sätt att påverka men är såklart inte säkert.

Man får tänka på att befruktningen sker i äggledaren och det tar några timmar för ägget att vandra ner efter själva ägglossningen. Ägget kan befruktas ca 1 dygn efter ägglossningen medan spermierna överlever ca 5 dgr, x-spermierna lever längst och y-spermierna är snabbast.

Mtp detta torde det alltså vara störst chans att få en pojke några timmar efter ägglossningen och om man vill ha en flicka typ 2-3 dgr innan ägglossning.

Det enda säkra är såklart att sortera spermierna.

Svar på tråden Vill ha pojke, tips?