• Anonym (Snart4barnsmamma)

hur mycket bör man väga: 155 cm lång

Blev lite chockad över viktsvaren i tråden: vad man bör väga när man var 170 cm lång. Så nu var jag bara tvungen att se vad ni tycker man ska väga om man är 155 cm lång? Lite inspiration för viktnedgång efter graviditeten också haha...

• Svar på tråden hur mycket bör man väga: 155 cm lång
  • Eums

Jag är 156 och vägde 54 kg innan graviditeten och väger nu efter 49 kg, var nöjd både innan och nu :)

• Anonym (Jag)

Jag är 174 cm. Vägde 60 kg innan graviditet och 55 efter graviditet, när jag ser en bild på mig själv som någon tagit så vill jag gå upp i vikt, är dock gravid igen så lär gå upp 20 kg..
    Har man muskler så väger man ju mer.. beror ju på om du vill va en sticka eller se snygg ut :)

• Anonym (Normal /liten)

Vill du vara normalviktig/smal så runt 50kg.Du är ju liten.

• Anonym (48)

Min dotter på 16 år är 150 cm och väger 48 kg. Hon är liten men har kurvor. Själv vägde jag i hennes ålder 60 kg på 162 cm.

• Anonym (Normal)

Så du har normalt bmi. Mellan 40 och 58 blir väl det kanske? Men pratar vi maximalt snyggt på de flesta normalbyggda är det oftast längden minus 110 så i så fall 45.

• Anonym (Snart4barnsmamma)

Just nu är jag höggravid och väger 70kg, innan jag blev gravid och efter mina graviditeter har jag legat mellan 54 och 65 kg. Pendlat väldigt mycket. Innan graviditeterna låg jag väl mellan 50-56 kg ungefär. Är dock rätt bred, breda höfter och axlar.

Vill gärna se frisk och vältränad ut, själv tänkte jag mig en vikt mellan 48-50kg. Tror helt ärligt att jag med mina breda höfter skulle se anorektiskt ut om jag vägde mindre, men man vet aldrig :)

• Meebo

Är 154 cm och väger just nu 49 vilket jag försöker bli av med.

Vill ner till 46-47kg men älskar mat så det är svårt.

• Anonym (bmi)
    Anonym (Snart4barnsmamma) skrev 2017-07-17 23:37:24 följande:

Vill gärna se frisk och vältränad ut, själv tänkte jag mig en vikt mellan 48-50kg. Tror helt ärligt att jag med mina breda höfter skulle se anorektiskt ut om jag vägde mindre, men man vet aldrig :)

BMI för normalvikt är 18,5 - 25. Är du 155 cm så blir alltså en vikt på 45 - 60 kg lagom. Så du tänker väl väldigt normalt.
  • Anonym (mor)

Det beror på hurdan benstomme man har. Är man finlemmad med tunn benstomme så tänker jag att en så kort kvinna borde väga runt 50 kilo. En mer satt och bastant kvinna.........60. MAX

Svar på tråden hur mycket bör man väga: 155 cm lång