Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Fel att dejta en fd elev?

Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:31:56 följande:

Öh va?

Alla ni som skriker här inne...tror ni verkligen ni hade kunnat hindra era 16 åringar!? Knappast. Vare sig dom djetar 35 eller 50 åringar.

Fast det handlar nog antagligen mycket om hur nära 16-åringarna står sina föräldrar och familjer och/eller på hur bestämda man är som föräldrar osv och hur 16-åringarna är och en massa annat sånt. Tror nog i alla fall att min familj skulle ha kunnat i princip hindrat mig när jag var 16. 
  • Nimzay
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:48:21 följande:
    Nej man kan aldrig hindra någon!

Vi leker med tanken. Att tjejen också är intresserad utav läraren och vill vara med honom. Hur ska man kunna tvinga henne att inte vara med honom? Det kanske bara håller i ett halvår eller hela livet vem vet. Men nej, en 16 åring bestämmer själv vem hon ska vara tsm med vare sig man vill eller ej.
    Visst finns det tillfällen när det absolut inte går att hindra någon, ja.

Men att det aldrig skulle gå att hindra någon, tror jag däremot inte riktigt. I vissa liknande fall som det i tråden, kan det säkert visst vara så att föräldrarna lyckas övertala 16-åringen att det kanske inte är en bra idé och så. Fast visst, givetvis beror det ju säkert i så fall bland annat på hur pass förälskad 16-åringen är, är hon väldigt, väldigt förälskad blir det ju så klart antagligen desto svårare att hindra henne...
  • Nimzay
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-22 07:53:31 följande:

Era 16 åringar kommer ligga vare sig ni vill det eller ej. Och med vem som vill och det finns inget ni kan göra. Punkt slut.

Är det nån 16-åring som du väldigt gärna vill ligga med? Verkar lite som det haha
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?