• Anonym (Läraren)

    Fel att dejta en fd elev?

    Hej!

    Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?

  • Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?
  • Anonym (..)

    Är hon över 18år och inte längre i nån form av beroendeställning så borde det väl vara lugnt.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Läraren) skrev 2017-07-18 19:52:01 följande:

    Hej!

    Jag undrar vad ni anser om att dejta en fd elev. Hon slutade som min elev nu i juni och det har länge funnits en spänning mellan oss.. nu undrar jag om ni tycker att det är fritt fram för mig att träffa henne?


    Åldrar på er båda?

    Har hon slutat helt på skolan du jobbar? Eller har du slutat? Har hon tagit kontakt med dig?
  • Anonym (lite salt)

    Jag hade en kompis (kvinnlig gymnasielärare) som dejtade en fd elev. Problemet var att killen hade yngre kompisar som fortfarande gick i lärarens klass, så det blev en del skvaller. Alla killar visste plötsligt hur deras lärare var i sängen...

    Läraren avslutade förhållandet innan det nådde rektors öron, så det blev inga karriärmässiga följder. Jag skulle dock ej rekommendera upplägget.

  • Tecum
    Anonym (lite salt) skrev 2017-07-18 20:18:50 följande:
    Jag hade en kompis (kvinnlig gymnasielärare) som dejtade en fd elev. Problemet var att killen hade yngre kompisar som fortfarande gick i lärarens klass, så det blev en del skvaller. Alla killar visste plötsligt hur deras lärare var i sängen...

    Läraren avslutade förhållandet innan det nådde rektors öron, så det blev inga karriärmässiga följder. Jag skulle dock ej rekommendera upplägget.
    Menar du att en rektor ska ha synpunkter på en kvinnlig lärares sexliv på hennes fritid, och med någon som inte går på skolan?
  • taquine
    Tecum skrev 2017-07-18 20:24:55 följande:
    Menar du att en rektor ska ha synpunkter på en kvinnlig lärares sexliv på hennes fritid, och med någon som inte går på skolan?
    Nej , det ska inte rektorn ha, men nu hade eleven yngre kompisar som gick i lärarens klass, tro sjutton det blir snack.Bryr man sig inte om det så fine men svårt tänka mig dessa elever hade någon större respekt för sin lärare som knullar exelever.
    Lite billigt och smaklöst , eller hur?
    Goodness me
  • Tecum
    taquine skrev 2017-07-18 20:34:19 följande:
    Nej , det ska inte rektorn ha, men nu hade eleven yngre kompisar som gick i lärarens klass, tro sjutton det blir snack.Bryr man sig inte om det så fine men svårt tänka mig dessa elever hade någon större respekt för sin lärare som knullar exelever.
    Lite billigt och smaklöst , eller hur?
    Billigt och smaklöst av killen att berätta detaljer för kompisar ja. Men de flesta lärare har någon de knullar och ibland vet eleverna vem. Det kan  ju rentav vara en annan lärare... Så att det skulle ha någon större inverkan på respekten har jag svårt att förstå.
  • Anonym (?)
    Tecum skrev 2017-07-18 20:54:29 följande:
    Billigt och smaklöst av killen att berätta detaljer för kompisar ja. Men de flesta lärare har någon de knullar och ibland vet eleverna vem. Det kan  ju rentav vara en annan lärare... Så att det skulle ha någon större inverkan på respekten har jag svårt att förstå.
    Hur kan du inte förstå detta?

    Stt en lärare skulle ha en relation med en av elevernas kompisar som kanske råkar vara bara ett år äldre skapar givetvis en massa konstiga tankar och fantasier hos ungdomarna. Även om killen i fråga hade slutat skolan hade ju då inte de yngre vännerna det. Tänk dig då att det tex är svenskläraren det gäller, så har de lektioner med henne men sitter bara och fnissar åt henne bakom ryggen, viskar och tramsar om vad kompisen berättat för dem. 

    Smaklöst av kilen kanske men tror du inte en tonåriskille vill skryta för sina kompisar om han lyckats lägga ner deras lärare?

    Om en lärare har sex med en annan lärare är väl en helt annan femma, vissa lärare är tom gifta med varandra och har familjer.
  • sandlilja

    Macrons fru var hans lärare först. Det har ju gått bra fast hans föräldrar var visst inte glada i början. Hur gammal är du? det spelar nog roll för hur omgivningen tar det.

  • Egon den stora

    Åldern är en viktig bit i det hela. Är det en gymnasie elev eller något annat? En bekant blev tillsammans med en lärare när han gick på komvux, hon var yngre än honom. Ingen tyckte det var konstigt. Däremot om hon gått ut högstadiet och du är 50 så lär nog omgivningen reagera negativt.

  • Anonym (Läraren)

    Hon är 16 och jag är 31. Jag vet inte om det kommer bli nåt seriöst eller bara dejtande, men det får man ju se.

Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?