• fanola

Förändrad smärta

Hej allihopa!

Nu är jag gravid i vecka 9 (8+3) och har haft molande mensvärk fram tills i söndags.. Då fick ja istället ont på ett annat sätt..

Först som stickningar å hugg främst till höger men nu är de mer som att hela livmodern är öm.. Känner mig också svullen över tjejmagen..

Någon som haft detta och det varit ok?

Ska även tillägga att jag redan vart på ett VUL så vet att de inte är utomkveds..

Har 2 st MA i ryggen och ofrivilligt barnlös så oron är maxxad dygnet runt!

• Svar på tråden Förändrad smärta
  • Snuttis2

Tycker det låter fullt normalt! Hade molvärk-växtvärk till o från! Det kan hugga o dra när livmodern växer och börjar reagera på grav hormonerna . Jag såg höggravid ut i v 8-10 för tarmarna reagerar på hormonerna sen la det sig o så kom den riktiga magen runt v 18!

• fanola
    Snuttis2 skrev 2017-07-19 20:14:46 följande:

Tycker det låter fullt normalt! Hade molvärk-växtvärk till o från! Det kan hugga o dra när livmodern växer och börjar reagera på grav hormonerna . Jag såg höggravid ut i v 8-10 för tarmarna reagerar på hormonerna sen la det sig o så kom den riktiga magen runt v 18!

Tack! Hoppas sååå att jag får behålla den här graviditeten..

Det är ju de att molvärk har jag ju haft och är inte alls nervös för de, utan vart nervös när smärtan förändrades.. Men de är säkert normalt!
  • Jsv17

Jag hade ungefär lika, i början var det en molande värk men lite längre in i graviditeten (typ runt v.8-10) så började jag få stickningar, och det kunde hugga till rätt rejält på sidorna om jag reste mig för snabbt eller liknande rörelse. Kan få fortfarande nu (v.19+6) men inte lika ofta. I mitt fall var det iaf helt ok

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • MissQ

Jag är i vecka 9+5 och har haft molande värk i livmodern till och från, ända sedan jag plussade. (Så var det min första graviditet också, som resulterade i ett friskt barn!)

Denna gång har värken dock förändrats, och ökat, för tre dagar sedan. Samma dag började jag blöda som en mens, färskt blod. Har blött 2 dagar, men nu tredje dagen bara pyttelite brunt. Dock har jag ont långt ned i buken just nu, därför som jag ligger vaken kl 02..

Det känns inte lovande, den här kombon av smärta och blödning. Ska kontakta gyn på måndag.

Fan alltså vad jobbigt det är att inte veta.

• MissQ

Konstaterat missfall här iaf.

Hoppas att det går bra för dig TS!!

• fanola
    MissQ skrev 2017-07-26 12:34:30 följande:

Konstaterat missfall här iaf.

Hoppas att det går bra för dig TS!!

Jag beklagar missfallet!
Svar på tråden Förändrad smärta