• Anonym (EL)

    Vad döljer han? Vem var han med?

    Jag har varit tillsammans med en kille i över ett år men vi har känt varandra i mer än ca 10 år. Vi bor inte ihop än men funderar på att göra det snart.

    För några dagar sen var allt så fint, frid o fröjd med mycket kärlek i atmosfären men allt förändrades bara sådär och helt oväntat. Jag vill gärna ha era åsikter, synpunkter och råd.

    I söndags natt hade vi en liten konflikt men inget stort men det slutade med att han la på mig luren utan att säga hejdå men vi blev inte osams.

    På måndagen hörde han inte av sig så jag skrev ett sms och han svarade men jag ringde honom efter någon timma för att förklara hur besviken jag var på honom för hans sjukliga beteende men han hade bråttom för att han skulle städa och ville att jag skulle återkomma men jag bad honom vänta med städningen några minuter men det kunde han inte så han bestämde sig för att lägga på utan att ens säga hejdå men jag kände på mig att det var något som inte stämde. Jag kokade ännu mer för hans beteende men bestämde mig för att ringa honom igen efter 3 timmar men jag var upprörd och irriterad så jag skällde ut honom för att han hade ignorerat mig på hela dagen och därefter la jag på honom utan att ens säga hejdå. Jag va så besviken på honom för att han inte hade hört av sig på hela dagen, i vanliga fall pratar eller smsar redan när vi vaknar.

    Han ringde inte tillbaka men han skrev ett kort sms om att jag håller på att förstöra allt. Sen försvann han men jag sms:ade honom hela tiden om hur jag kände tills efter midnatt då jag hade lugnat ner mig så jag bestämde mig för att ringa honom. Hans mobil var avstängd så jag sms:ade och bad honom att ringa upp mig vilket han gjorde och jag frågade vad han gjorde så sa han att han va full och det var tack vare mig men han va inte full. Sen sa han att han hade ont i magen pga alkoholen och måste på toa men skulle återkomma därefter men han var borta i mer än en halvtimma. Jag ringde honom hem och han svarade och sa att han mådde dåligt och skulle lägga sig men han lät bra. Samtidigt så hörde jag någon röst i bakgrunden (tror det va en manlig röst) men min kille va snabb o la på mig. Jag ringde till både mobil och temanummer i 4 timmar och skrev sms om att jag hörde att någon va där och bad han svara men han gjorde inte det. På tisdagen var han borta hela dagen tills jag ringde och då hörde jag att han var påverkad. Han avslöjade att på dagen hade han varit ute med en killkompis och att de va på krogen senare på kvällen. Jag bad honom glömma bort mig o gå vidare. Jag blev självklart sårad och besviken. Det som sårar mig mest är att han bytte ut mig och samtidigt ljög för mig. Jag skrev sms efter sms och han va helt tyst tills vid midnatt ringde han och fortfarande full. Han ändrade på sin historia och sa att han hade varit hemma helt själv. Jag bad honom att vara ärlig men han envisades med att han talade sanning men tills slut sa vi godnatt och la på.

    Idag ringde han själv och han var sig själv och vi pratade. Jag bad honom att vara helt ärlig igen och lägga fram alla kort men han förnekade allt igen. Sen så säger han ok min kompis var hos mig och vi drack, vadå har jag gjort något fel? Jag har inte ljugit!!! Sen säger han att jag låter så sjuk som inbillar mig en massa. Jag vet fortfarande inte vem han har varit med och varför han ljög för mig! Hade han varit med en killkompis varför ska han ljuga? Vad döljer han? Hjälp mig! Jag vet inte hur jag ska få fram sanningen när han försöker få mig att tro att det är jag som är galen o inbillar mig en massa. Vad tror ni eller vad skulle ni ha gjort? Han säger att han älskar mig och vill ha mig men om man vill ha någon, hur kan man välja bort den personen när man själv vill ha roligt. Hur ska jag gå tillväga?

    En vilsen själ

  • Svar på tråden Vad döljer han? Vem var han med?
  • Anonym (Siri)
    Fånga dagen skrev 2017-07-21 03:43:43 följande:

    Efter att ha läst dina inlägg i tråden, förstår jag varför du tar åt dig  så starkt på min mening,

    Du kan antagligen identifiera dig med TS.


    Nej, jag tror inte alls att det handlar om att nödvändigtvis behöva identifiera sig med TS. Det handlar snarare om empati.

    Tur att TS (och vi andra sunda) nu lämnat den här vidriga tråden.
  • Anonym (man)
    Anonym (EL) skrev 2017-07-20 20:29:03 följande:
    För att jag älskar honom annars skulle jag inte ens stanna kcar????
    Fast han verkar ju varken älska eller respektera dig eftersom han kände att han behövde knulla någon annan, så vad är poängen? Och hur länge har du tänkt leva sådär?
  • Anonym (Omg)

    Du är ju en obehaglig crazy stalker. Jösses jag hade också sprungit om jag var han. Sjukt obehagligt !

  • Anonym (man)
    Anonym (EL) skrev 2017-07-21 01:44:42 följande:
    Hade han varit min kille skulle jag ta hand om honom med kärlek och omsorg!

    Nej här få man bara pajkastning! Att felet ligger hos mig! Jag gav honom en ny chans ikväll att vara så ärlig som möjligt nu när han ändå har blivit avslöjad. Han valde att ljuga för mig IGEN! Sen när han märkte att hans historia förändrades blev han knäpp och börja kalla mig för saker o får d låta som att jag har ljugit o har blivit förlåten! Jag är så chockad att man inte kan vara ärlig när man ändå får chansen

    Ska lämna tråden
    Fast du fattar ju fortfarande inte, du pratar bara om vem som gjort fel, men du vill absolut inte prata om att ni lever i ett destruktivt förhållande. Oavsett vem som gjort mest fel så återstår fortfarande frågan, varför vill du leva såhär? Tycker du själv det är normalt att behöva springa omkring och kontrollera honom 24 timmar om dygnet för att se till att han inte hittar på något dumt? 
  • Fånga dagen

    Ni som tycker att vissa, däribland jag, bidragit till att göra tråden "vidrig", hade reagerat om TS varit en kille istället för tjej.

  • Anonym (man)
    Anonym (EL) skrev 2017-07-20 22:59:55 följande:
    Här blev jag kritiserad och anklagad istället för att få råd om hur jag ska hantera honom o hans lögner! Folk här verkar vara duktiga på att döma. Hade de haft minsta aning om mitt liv skulle de skämmas för sina fräcka kommentarer
    Du har ju fått råd, men du vill ju inte höra talas om att det kanske vore bättre för er båda att avsluta förhållandet och hoppar hela tiden över till att snacka om vilket svin han är och hur dum han är mot dig.
  • Anonym (man)
    SidneyJey skrev 2017-07-20 22:25:32 följande:
    Men kära nån människa har du ALDRIG klagat på din respektive??

    Sluta kasta skit på TS det är ni som svarar som är omogna och beter er stört. Har ni ingen inlevelseförmåga överhuvudtaget? Oavsett om du är 15 eller 55 så kan en otrogen och lögnaktig man som man älskar helt få en ur balans pga den paniken det skapar hos en när man inser att man blir lurad. Självklart kan man lämna men känslorna försvinner väl inte på en dag!

    Jösses säger jag bara. Folk här inne är verkligen experter på att döma andra och har heeeeelt perfekta förhållanden och erfarenheter.
    Tror du på fullt allvar att tycka synd om TS och ge henne massor med ryggklappar kommer lösa något av hennes problem?
  • molly50
    Anonym (EL) skrev 2017-07-19 18:24:33 följande:

    Jag har varit tillsammans med en kille i över ett år men vi har känt varandra i mer än ca 10 år. Vi bor inte ihop än men funderar på att göra det snart.

    För några dagar sen var allt så fint, frid o fröjd med mycket kärlek i atmosfären men allt förändrades bara sådär och helt oväntat. Jag vill gärna ha era åsikter, synpunkter och råd.

    I söndags natt hade vi en liten konflikt men inget stort men det slutade med att han la på mig luren utan att säga hejdå men vi blev inte osams.

    På måndagen hörde han inte av sig så jag skrev ett sms och han svarade men jag ringde honom efter någon timma för att förklara hur besviken jag var på honom för hans sjukliga beteende men han hade bråttom för att han skulle städa och ville att jag skulle återkomma men jag bad honom vänta med städningen några minuter men det kunde han inte så han bestämde sig för att lägga på utan att ens säga hejdå men jag kände på mig att det var något som inte stämde. Jag kokade ännu mer för hans beteende men bestämde mig för att ringa honom igen efter 3 timmar men jag var upprörd och irriterad så jag skällde ut honom för att han hade ignorerat mig på hela dagen och därefter la jag på honom utan att ens säga hejdå. Jag va så besviken på honom för att han inte hade hört av sig på hela dagen, i vanliga fall pratar eller smsar redan när vi vaknar.

    Han ringde inte tillbaka men han skrev ett kort sms om att jag håller på att förstöra allt. Sen försvann han men jag sms:ade honom hela tiden om hur jag kände tills efter midnatt då jag hade lugnat ner mig så jag bestämde mig för att ringa honom. Hans mobil var avstängd så jag sms:ade och bad honom att ringa upp mig vilket han gjorde och jag frågade vad han gjorde så sa han att han va full och det var tack vare mig men han va inte full. Sen sa han att han hade ont i magen pga alkoholen och måste på toa men skulle återkomma därefter men han var borta i mer än en halvtimma. Jag ringde honom hem och han svarade och sa att han mådde dåligt och skulle lägga sig men han lät bra. Samtidigt så hörde jag någon röst i bakgrunden (tror det va en manlig röst) men min kille va snabb o la på mig. Jag ringde till både mobil och temanummer i 4 timmar och skrev sms om att jag hörde att någon va där och bad han svara men han gjorde inte det. På tisdagen var han borta hela dagen tills jag ringde och då hörde jag att han var påverkad. Han avslöjade att på dagen hade han varit ute med en killkompis och att de va på krogen senare på kvällen. Jag bad honom glömma bort mig o gå vidare. Jag blev självklart sårad och besviken. Det som sårar mig mest är att han bytte ut mig och samtidigt ljög för mig. Jag skrev sms efter sms och han va helt tyst tills vid midnatt ringde han och fortfarande full. Han ändrade på sin historia och sa att han hade varit hemma helt själv. Jag bad honom att vara ärlig men han envisades med att han talade sanning men tills slut sa vi godnatt och la på.

    Idag ringde han själv och han var sig själv och vi pratade. Jag bad honom att vara helt ärlig igen och lägga fram alla kort men han förnekade allt igen. Sen så säger han ok min kompis var hos mig och vi drack, vadå har jag gjort något fel? Jag har inte ljugit!!! Sen säger han att jag låter så sjuk som inbillar mig en massa. Jag vet fortfarande inte vem han har varit med och varför han ljög för mig! Hade han varit med en killkompis varför ska han ljuga? Vad döljer han? Hjälp mig! Jag vet inte hur jag ska få fram sanningen när han försöker få mig att tro att det är jag som är galen o inbillar mig en massa. Vad tror ni eller vad skulle ni ha gjort? Han säger att han älskar mig och vill ha mig men om man vill ha någon, hur kan man välja bort den personen när man själv vill ha roligt. Hur ska jag gå tillväga?

    En vilsen själ


    Jag tycker att ni båda gör fel här.
    Han som inte kan sätta sig ner och försöka prata med dig och tala om vad han verkligen vill.
    Men framförallt du som verkar så osäker och ringer och sms:ar honom stup i kvarten.
    Vänd på saken. Hur skulle du känna det om han var den som hela tiden ringde och sms:ade dig och krävde svar på allt av dig?
    Du skulle kanske känna dig frihetsberövad?
    Det kanske han gör med? Har du tänkt på det?
    Han kanske inte vågar tala om för dig vad han gör av rädsla för hur du ska reagera?
    Du verkar svartsjuk och osäker och det måste du nog försöka göra något åt om det ska hålla mellan er eller någon framtida pojkvän.
    Sätt er ner och försök prata igenom allt ordentligt och se till att ni båda får säga vad ni tycker och känner och vad ni vill.
    Det är nog det första steget ni ska ta nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    SidneyJey skrev 2017-07-20 22:25:32 följande:
    Men kära nån människa har du ALDRIG klagat på din respektive??

    Sluta kasta skit på TS det är ni som svarar som är omogna och beter er stört. Har ni ingen inlevelseförmåga överhuvudtaget? Oavsett om du är 15 eller 55 så kan en otrogen och lögnaktig man som man älskar helt få en ur balans pga den paniken det skapar hos en när man inser att man blir lurad. Självklart kan man lämna men känslorna försvinner väl inte på en dag!

    Jösses säger jag bara. Folk här inne är verkligen experter på att döma andra och har heeeeelt perfekta förhållanden och erfarenheter.
    Men vi vet ju inte ens om han är otrogen.
    Och så länge vi inte vet det så framstår ju TS som svartsjuk och osäker.
    Tycker du själv att det är normalt att ringa och sms:a till sin partner precis hela tiden?
    Jag kan förstå att man blir orolig om man misstänker att ens partner är otrogen.
    Men då tycker jag det är bättre att försöka hitta bevis och konfrontera partnern med dessa istället för att ringa och sms:a ner sin partner och kräva svar.
    På det viset lär man aldrig få ett ärligt svar.
    Carpe Diem
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2017-07-21 12:32:33 följande:
    Men vi vet ju inte ens om han är otrogen.
    Och så länge vi inte vet det så framstår ju TS som svartsjuk och osäker.
    Tycker du själv att det är normalt att ringa och sms:a till sin partner precis hela tiden?
    Jag kan förstå att man blir orolig om man misstänker att ens partner är otrogen.
    Men då tycker jag det är bättre att försöka hitta bevis och konfrontera partnern med dessa istället för att ringa och sms:a ner sin partner och kräva svar.
    På det viset lär man aldrig få ett ärligt svar.
    Han har tydligen varit otrogen mot henne förut, därför hon inte litar på honom.
  • molly50
    Anonym (EL) skrev 2017-07-20 20:29:03 följande:
    För att jag älskar honom annars skulle jag inte ens stanna kcar????
    Men det är väl ingen ursäkt för att stanna kvar i ett dåligt förhållande?
    Om du älskar dig själv mer än honom så lämnar du honom om han behandlar dig så illa som du skriver.
    För din egen skull.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2017-07-21 12:45:15 följande:
    Han har tydligen varit otrogen mot henne förut, därför hon inte litar på honom.
    Jo,jag läste det sen.
    Men då är frågan varför hon stannar kvar hos honom?
    Har hon så svårt med tilliten så måste de ju antingen sätta sig ner och prata med varandra om saken eller gå skilda vägar.
    Ingen av dem mår ju bra i det här,uppenbarligen.
    Carpe Diem
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2017-07-21 12:51:37 följande:
    Jo,jag läste det sen.
    Men då är frågan varför hon stannar kvar hos honom?
    Har hon så svårt med tilliten så måste de ju antingen sätta sig ner och prata med varandra om saken eller gå skilda vägar.
    Ingen av dem mår ju bra i det här,uppenbarligen.
    Ja den frågan har flera ställd deras förhållande är destruktivt, men det vill TS inte prata om, då börjar hon bara repetera hur taskig alla är mot henne och hur dum han varit mot henne.
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2017-07-21 12:57:37 följande:
    Ja den frågan har flera ställd deras förhållande är destruktivt, men det vill TS inte prata om, då börjar hon bara repetera hur taskig alla är mot henne och hur dum han varit mot henne.
    Hon är väl kanske för kuvad och nertryckt för att inse det då.
    Carpe Diem
Svar på tråden Vad döljer han? Vem var han med?