Hur firade ni ert barns 1årsdag?
Som titeln lyder hur firade ni ert barns 1 årsdag? Bjöd ni hem folk? Fick folk "dyka" förbi om dom kände för det? Vad gjorde ni helt enkelt?
Som titeln lyder hur firade ni ert barns 1 årsdag? Bjöd ni hem folk? Fick folk "dyka" förbi om dom kände för det? Vad gjorde ni helt enkelt?
Vi hade tårtkalas. Bjöd närmaste släkten på pappans och min sida, och så fick de som kunde komma. Vi blev väl runt 10 personer. Sedan dök det också upp ett par vänner till oss, som fått barn ungefär samtidigt.
Hade också tårtkalas med de närmsta släkten och några vänner.
Hade också tårtkalas med de närmsta släkten och några vänner.
Tårtfika med närmaste släkten typ 12 pers.
Bjöd närmaste släkten på tårtkalas. Blev även en picknick nere vid sjön med samma gäster.
Hade kalas för några vänner o familj. Serverade fruktsallad med grädde då dottern älskar frukt
Jag bakade några enkla chokladtårtor spm serverades med vispgrädde och bär, och så bjöd vi in mellan 14-17. Någon kompis, närmsta familjen och så kom över, kanske totalt 15 pers under dagen. Funkade fint.
Vi hade två mindre kalas. En för närmsta familj och vänner, dvs mina och mannens föräldrar, våra syskon med familj samt två familjer i vänkretsen med barn. Den andra var en fika på rester från kalas nummer 1 för barnen i mammagruppen och deras föräldrar. Så hare vi fortsatt: ett kalas för släkt och familjevänner, samt ett för barnets egna vänner (till en början barnen i mammagruppen, sedan dagiskompisar etc).
Vi köpte en tårta, bakade några muffins och bjöd in närmast familjen plus två par av våra närmaste vänner. Ville inte göra det för stort. Sambon frågade om vi inte skulle bjuda in fler men hade ju inte varit något sonen uppskattat ändå.
Ett "vanligt" släktkalas med mat och tårta.
Vi hade ett kalas för barnets närmaste (våra föräldrar, syskon) sen så ska vi ha två till kalas, ett för föräldragruppen och ett för dom närmaste i en annan stad.
Vi hade Melontårta och frukter, socker-och glutenfria muffins.
Blev mkt lyckat :)
Tack så mkt för era svar! Nu undrar jag ist om det är någon som har ett bra sockerfritt recept på en tårtbotten helst utan en massa dadlar osv ett enkelt snabbt recept bara :)
(Vi låter inte våran son äta socker / synligt socker så som i kakor godis osv)
Vi gjorde tårtbottnar av detta recept, blev supergod tårta! :)
56kilo.se/grundrecept-muffins-lchf/
Har inte testat den själv, men skulle själv hellre göra en typ sån här botten: tidningenhembakat.se/bloggar/fredriks-fika/smakrik-jordgubbstarta-utan-tillsatt-vitt-socker/
än att smaksätta med sötningsmedel.