Borderline syster
Min syster har borderline sedan många år.
Hon är ofta väldigt besviken på alls runt om henne. Familj, pojkvän, son m.m.
Hon verkar inte ha nån insikt alls själv eller inse att de är i hennes huvud.
Väldigt svartsjuk på allt. Om nån annan umgås med mamma t.ex. Detta trotts att hon inte ens är hemma utan är iväg på semester så blir hon sur för att ändra umgås med varann när inte hon är med.
Man ska alltid be om ursäkt för saker pga att hon blir besviken, tycker synd om sig själv och att ändra beter sig dåligt emot henne. Ett exempel är att man inte ringer henne om man ska iväg. Då är vi andra elaka och ska be om ursäkt. Hon hatar son sambo och tycker att hennes 2 åriga son sviker henne om han är pappig en dag. Hon tycker sin kille ska vabba om sonen är sjuk trotts att hon är ledig från jobbet och sover till 2-3 på eftermiddan.
Är så less på dehär och vet inte längre hur jag skall tackla detta. Det är framför allt på mig hon är besviken. Blir avundsjuk på allt jag gör eller har. Har svårt att se andra ha de bra och vill gärna ha samma och bättre själv. Just nu är hon i en period där ALLA andra är emot henne och behandlar henne illa. Hon inser inte att hon förstör för sig själv och kan verkligen inte ta kritik. Enormt långsint och kan komma ihåg saker i 10 år som bubblar upp helt plötsligt och gör henne förbannad.
Någon som har tips hur man skall bemöta detta? Hon tar inga mediciner för tillfället och tycker sig inte behöva något alls.