• Anonym (Bps)

Borderline syster

Hon må ha en sån personlighet men INGET av det du skriver är borderline!

Är hon utredd och har fått den diagnosen eller är det nåt du hittat på?

/f.d borderline person

• Anonym (Bps)
    Anonym (Ännu en syster) skrev 2017-07-21 11:38:34 följande:

Min syster har borderline och det är ett helvte. Det är så psykiskt påfrestande för resten av familjen att det inte är sant.

Hon har en massa andra diagnoser till det och knappt någon sjukdomsinsikt utan får för sig att "vi" försöker lura henne att hon är sjuk.

Hon vägrar mediciner och ja. Allt är åt skogen.

Har inte riktigt att skriva allt nu men jag kommer tillbaka så fort jag har tid.

Du är inte ensam.

/ storasyster som för det mesta är lillasysters största hatobjekt i livet

Finns inga mediciner för borderline
  • Anonym (Bps)
    Anonym (Ännu en syster) skrev 2017-07-21 15:38:12 följande:

Hon ska inte få någon medicin mot sin borderline utan mot sina depressioner.

Hon har även adhd, Asperger, social fobi, panikångest. Fd tung missbrukare och idag missbrukar hon "bara" sex.

Då kan du nämna hennes andra diagnoser och inte borderline eftersom den diagnosen (om hon nu skulle ha det?) enligt din beskrivning inte är framträdande alls!
  • Anonym (Bps)
    Glinda från Oz skrev 2017-07-21 15:15:16 följande:
    Det är ju typiska borderline tecken ts skriver om.
    För folk som inget vet kan man säkert TRO det, men NEJ inget ts skriver tyder på borderline!
  • Anonym (Bps)
    Anonym (Trött) skrev 2017-07-22 01:42:24 följande:
    Ja hon är utredd och gått behandlingar. De blev bättre ett tag efter dbt men sen efter ett tag började de om igen. Skulle aldrig ge min syster diagnos trotts att jag arbetar inom psykiatrin. Vet inte vad du fått för utredning då om inget av hennes stämmer överens med de du hade. Är du klar med din behandling av (IPS)
    Tack för ditt svar. Jag är noga utredd och fick därefter gå MBT i 1,5 år. Fick inte jobba under tiden (har jobbat sen jag var 12 år så det var tungt) utan gick där 3 dgr per vecka.
    Gjorde ny utredning efteråt och uppfyller inget av de 9 kriterier som tyder på borderlin(ips) man ska ha minst 5 av 9.
    MEN jag har fortfarande vissa svårigheter, jag har en medfödd sårbarhet som jag fått lära mig leva med, jag har extremt svårt för separationer (dödsfall, relationer, vänner, jobb m.m).
    Att mina anhöriga tycker synd om mig har jag aldrig kopplat till min borderline diagnos utan till att jag faktiskt blivit utsatt mer än "gemene" man för olika draman. Jag kan vara svartsjuk i relationer pga att jag inte klarar separationer men aldrig mot familj och vänner.
    Jag är fortfarande väldigt jobbig att leva med men jag har insikt och har förstått att de verktyg jag lärt mig i terapin behöver jag använda i resten av mitt liv!
    Min bror med familj älskar mig NU, inte tidigare, min nya man (8mån) har aldrig varit så kär säger han. Jag har klarat mig mkt pga min charmiga personlighet (glad och gullig jämt) och mitt vackra yttre (skitsnygg), annars hade det gått värre för mig.
    Var rädd om din syster och stötta henne även då hon mår som sämst. Hon verkar som det låter på dig inte ha fattat än.
  • Anonym (Bps)
    Glinda från Oz skrev 2017-07-23 10:50:05 följande:
    Det låter mer som att du har dålig sjukdomsinsikt.

Här kan du läsa mer om borderline, det här blir mitt sista inlägg till dig, jag vill inte förstöra ts tråd: www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Borderline-emotionellt-instabil-personlighetsstorning/
    Suck bara suck! Du vet ingenting så skriv inget mer till mig! Din länk är bara ett stort HÅN mot nån som verkligen LEVT med detta HELVETE i många många år!
    Skriv aldrig mer i borderline trådar för du vet INGET!
  • Anonym (Bps)
    Glinda från Oz skrev 2017-07-23 10:50:05 följande:

Det låter mer som att du har dålig sjukdomsinsikt.

Här kan du läsa mer om borderline, det här blir mitt sista inlägg till dig, jag vill inte förstöra ts tråd: www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Borderline-emotionellt-instabil-personlighetsstorning/

Du som har noll koll på denna diagnos kanske kan lära dig lite iaf om du kollar på youtube

What borderline feelss like (trigger)

Kunde inte se den tidigare men nu nr jag är frisk kan jag det.
Svar på tråden Borderline syster