Inlägg från: Anonym (Relaterar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Relaterar)

Borderline syster

Jag har en syster som säger hon har ADHD/bipolär men jag känner igen det du skriver till 100%. Har sedan flera år tillbaka försökt förstå vad det kan vara som är hon men när jag började läsa om BPD så kände jag att detta är min syster precis. Även om det är en svagare variant finns den där och förstör våra familjerelationer så fort det är något event där vi ska prata ihop oss. 

Saker hon gjort:
    ×kallat mig passivt aggressiv
    ×sagt att hon mår dåligt av att se bilder på min bebis för att hon inte kan få fler barn, bett att jag inte postar fler bilder i en chatt där flera släktingar än hon tittar så det påverkar andra också
    ×skriver långa meddelanden i chatter om hur hon blivit illa behandlad och trampad på, underminerad och så vidare som svar på att hennes idé inte använts när hon själv inte tagit upp det på flera månader 
    ×sätter sig själv främst när det är andra som event handlar om, hon mår dåligt, hon har ångest, hon tar åt sig osv när man bara försöker få saker gjorda till ett evenemang
    ×egoistisk och flamsig när hon är uppåt. Folk drar sig till hennes sprudlande glädje i början för att sen backa när hon kommer med anklagelser och försöker med hot styra deras liv 
    ×det går inte att skriva till henne för hon feltolkar och överanalyserar allt du skriver, tar åt sig och saker blir värre än var det var innan 
    ×slutar inte skriva även om du slutat svara och har djup ångest för hon förstår inte att någon annan kan må så dåligt som hon. 

Låter det bekant?

Svar på tråden Borderline syster