• 20170721

Missnöjd föredetta kund

Har haft ändlösa diskussioner med JMS vattenrening i Örebro sedan de servat vår vattenrenare och skickat en faktura på 3600kr. Besöket varade i mindre än  en timma ,och servicemannen sa att allt var ok. Det kostar oss alltså 300 kr. i månaden att ha en fungerande vattenrenare. Ohemult!

Vi har vid tidigare service, som kom från Katrineholm (tyvärr nedlagd), betalat mindre än hälften av denna summa, och tänkte därför inte på att begära in en offert, vilket vi borde ha gjort. Om alla presumtiva kunder till JMS begär en offert är jag övertygad om att deras kundunderlag skulle minska mycket kännbart.

Vi är mycket besvikna på JMS oprofessionella och nonchalanta handering av vårt ärende.
    Ulla och  Claes Janssen

• Svar på tråden Missnöjd föredetta kund
  • riboflavin

Det föreligger fri prissättning och var och en är skyldig att på förhand ta reda på prisuppgifter for en tjänst. Nu gjorde ni inte det och får faktiskt leva med det. Om priset är oskäligt låter jag vara osagt, men man kan inte förutsätta att prisbilder inte skiljer sig åt när man byter leverantör av en tjänst. Eget ansvar att inte i efterhand gnälla över en utförd tjänsts pris.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Aniiee
    riboflavin skrev 2017-07-21 13:03:59 följande:

Det föreligger fri prissättning och var och en är skyldig att på förhand ta reda på prisuppgifter for en tjänst. Nu gjorde ni inte det och får faktiskt leva med det. Om priset är oskäligt låter jag vara osagt, men man kan inte förutsätta att prisbilder inte skiljer sig åt när man byter leverantör av en tjänst. Eget ansvar att inte i efterhand gnälla över en utförd tjänsts pris.

Ja, det känns väldigt mycket "jag gjorde fel - men det är deras fel att jag gjorde fel."
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Coccolina

Så för att NI inte begärt in prisuppgifter så är det de som är dumma?? Ööööh nej... det är ni som har varit klantiga... Betala och säg upp tjänsten om ni tycker det är för dyrt... Det är inte deras fel att ni inte kollade priset... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • gahadas

Inte deras fel att ni inte kollar pris innan.

Om dom förlorar kunder på deras prissättning så är det deras problem.

Svar på tråden Missnöjd föredetta kund