• modsey

Hur långa luncher får vi moraliskt ta?

var går gränsen för hur långa luncher vi får ta ? 30 min ? 60 min? Finns det regletat sedan vad vi får göra på vår lunch för att det ska vara moraliskt rätt mot våra barn och förskola?

Får vi ta lunch utanför traditionella lunchtider? Mer än en gång har jag tvingats hoppa över lunch och kunna gå hem tidigare i stället. Får jag handla då? Noppa ögonbrynen i stället för att äta? Ta en promenad?

• Svar på tråden Hur långa luncher får vi moraliskt ta?
  • gahadas

Vafan snackar du om? Du får väl göra vad du vill på din lunch? Du behöver inte hämta ungarna på förskolan för det.

Vissa arbetsplaster har 30min, vissa 60min. Om din arbetsplats tillåter det kan du ta lunch när du vill.

• modsey
    gahadas skrev 2017-07-23 12:34:45 följande:

Vafan snackar du om? Du får väl göra vad du vill på din lunch? Du behöver inte hämta ungarna på förskolan för det.

Vissa arbetsplaster har 30min, vissa 60min. Om din arbetsplats tillåter det kan du ta lunch när du vill.

Flex och ta 120 minuters lunch? Klippa mig då ? Träna? Handla? Lunch nellan kl 14-16 o sen hämta barnen?
  • Frontline

Ja har du satt klockan 16 som tid att hämta barnen så hämtar du då, du får ju tidigare med..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • gahadas
    modsey skrev 2017-07-23 12:37:13 följande:
    Flex och ta 120 minuters lunch? Klippa mig då ? Träna? Handla? Lunch nellan kl 14-16 o sen hämta barnen?
    Om ditt jobb tillåter det. Men flex måste ju betalas tillbaka också.
  • modsey

www.familjeliv.se/forum/thread/77858712-fel-av-mig-eller-forskolan

Frågan kommer från en annan fl debatt där förskolan ifrågasättet flex mitt på dagen i samband med lunchen

gahadas skrev 2017-07-23 12:39:54 följande:

Om ditt jobb tillåter det. Men flex måste ju betalas tillbaka också.

Har aldrig ens tänkt tanken att jag inte skulle fått det när barnen gick på dagis. Flex är ju något mellan min arbetsgivare och mig
  • modsey
    gahadas skrev 2017-07-23 12:46:55 följande:

Alternativet är ju att du jobbar fram till 16 istället och tar din 2-timmars lunch 12 till 14 eller nåt. Blir ju ingen skillnad för dom.

Precis. Jag kan även nu välja i bland att flexa ut tidigare och göra något som att gå på massage eller fika med en kompis. Nu har våra barn alltid haft kort vistelsetid så jag skäms verkligheten inte för att jag gjort så i bland
  • Näng

Jag blir helt matt. Du får inte ha barnen på fsk om du inte arbetar eller pluggar. Vill du träna, ha egentid eller noppa ögonbrynen, skaffa barnvakt! Hur svårt kan det vara!

• modsey
    Näng skrev 2017-07-23 13:16:07 följande:

Jag blir helt matt. Du får inte ha barnen på fsk om du inte arbetar eller pluggar. Vill du träna, ha egentid eller noppa ögonbrynen, skaffa barnvakt! Hur svårt kan det vara!

Så var går gränsen för hur lång lunch någon kan ta?
Svar på tråden Hur långa luncher får vi moraliskt ta?