• Anki7

Vi som börjar med IVF hösten 2017

-Väntrummet 

- Sprayar 

- Sprutar 

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

- Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Anki7

Hej!

Vi har kämpat för syskon nu i över 4 år. Fick till slut veta att jag har PCOS och fick gå igenom sju kurer Pergotime, varav fem trippla, utan resultat. Efter det blev vi utskrivna och hänvisade till privat IVF. Efter lång väntan är vi nu äntligen igång! Tog tredje sprutan Menopur ikväll.

Någon skrev tidigare att det blir korta protokollet om man har regelbunden cykel men läkaren sa att jag absolut skulle ha korta trots att min cykel är väldigt oregelbunden, mellan 30 och 70 dagar.

Jag fick ta Provera för att slippa vänta in nästa mens. Så härligt att äntligen få starta men väldigt nervöst att behöva ta spruta på mig själv =S

Nu har jag vant mig lite men ska ta dubbla sprutor från måndag. På tisdag är det äntligen dags för UL och se om det verkar fungera för oss, svårare att få dosen rätt med PCOS.

Kul att få följas åt med så många!

• Anki7

Jag går också på Nordic, och ska in på UL tisdag och torsdag ????

Tar Menopur istället för Gonal-F, annars verkar allt vara samma. Känner inte direkt något än.

• Anki7

Jag har också PCOS och läkaren förklarade det så här:

Eftersom äggreserven oftast är hög vi PCO är risken stor att det utvecklas många ägg. Om det händer blir man överstimulerad och måste avbryta behandlingen. För att undvika det brukar de börja dosen väldigt lågt om man har PCO. En del är däremot tvärtom inte alls känsliga för de här hormonerna och behöver istället en hög dos för att några ägg ska utvecklas. Då ser man ju inte det förrän ett tag in i behandlingen och då kan det vara för sent att öka dosen. Då avbryter man och börjar om nästa cykel med högre dos från början.

Det är omöjligt att veta hur någon kommer reagera på medicinerna och överstimulering vill man verkligen undvika, därför blir det ibland så att de måste avbryta, tråkigt men inget konstigt alls.

Hoppas att det förklarade, läkaren borde informerat om det innan.

• Anki7

Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

- Sprayar: 

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket 

- Sprutar: 

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket 

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08 

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9 

- Gravid

• Anki7

Första försöket med IVF fick tyvärr avbrytas, surt då det kändes så underbart att äntligen vara igång. Jag visste att dra kunde bli avbrutet om hormondosen blev fel (har PCOS) men var inte beredd på att det skulle bli för att en cysta störde ut allt ????. Slapp åtminstone vänta in ny mens (har upp till 70 dagars cykler...) utan fick börja ny Proverakur nästnästa direkt. Förra månaden hoppades jag att mensen skulle komma på dag 8 (har varit dag 8 el. 10 tidigare) men den dröjde till dag 16 ???? Så gissa om jag blev glad när mensen helt plötsligt kom idag, på dag 8 ????

Så nu gäller det bara att hålla tummarna att den dumma cystan är borta vid UL, förhoppningsvis imorgon. Är den det kan jag starta upp med sprutorna igen direkt och då har jag bara "förlorat" 19 dagar. Är cystan kvar däremot får vi se hur lång väntan blir... Vill så gärna komma vidare i processen!

• Anki7

Ursäkta alls frågetecken, visste inte att den inte fixade smileys

• Anki7
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:48:04 följande:

Åh vad tråkigt!! Hoppas cystan försvinner snabbt! Jag var själv lite orolig för cystor då jag haft det tidigare (av hormonspiral), men har sluppit än så länge. Din var iaf inte så stor att de behöver punktera den? Då finns det säkert hopp om att den ska gå tillbaka av sig själv. Berätta hur det går!

Tack! Jag hade en lika stor, ca 5×3,5 cm, vid UL vid första planeringssamtalet i maj. Fick inte mens innan semesterstängningen och vid första UL efter hade den spruckit. Tror den gjorde det i juli för jag hade så konstigt ont i magen då. Och nu hade jag lika ont för ett par veckor sedan så hoppas att det var denna som sprack.
  • Anki7

Hej! Spännande dag idag. Fick min mens i måndags så idag var det dags för vul för att se om den där dumma cystan försvunnit så att vi kunde påbörja ny behandling. Men nej, förstås var den där stora svarta cirkeln där fortfarande =( Den symboliserar samma tomrum som graviditetstestets tomma ruta gör... Men läkarna på Nordic är verkligen så förstående. Inget tröstlöst "vänta ut den, den spricker nog snart", yeah right, snarare om 2 månader... Utan istället punkterade de den idag! Läskigt och superont eftersom jag inte kunde få bedövning då jag skulle köra hem efteråt, men så skönt att få det gjort! Så nu har jag tagit första sprutan Menopur igen! =D Dessutom fick jag höjd dos eftersom jag tydligen inte svarar så starkt, slipper vi förhoppningsvis avbryta för att inget hänt. Känns otroligt härligt att vara på gång igen!

• Anki7
    Matildas84 skrev 2017-09-07 05:50:10 följande:

Men va härligt att höra! Så skönt att de såg till att göra vad de kunde och inte bad dig vänta, och att du kunde komma igång direkt! Vi får hålla alla tummar och tår för denna omgång!

kaleidoskop88 skrev 2017-09-07 06:43:55 följande:

Vad härligt!!! Låter tufft att göra utan bedövning, men gud vad skönt att få det gjort och kunna köra på igen. Lycka till!

Tack så mycket! Ja helt klart värt det för att få vara igång igen!
    Nube skrev 2017-09-07 11:29:01 följande:

Vad roligt att kystan är borta nu! Vad tycker du om menopuren? Jag använder också menopur men tycker att den svider en hel del.. men tre gånger till och sedan är jag färdig med menopuren för denna gång iaf. Vilken dos använder du? Jag svarar inte heller så bra men jag hade ändå några ägg (trots i ganska olila storlekar) så äggplock på tisdag!

Vad spännande med äggplock, lycka till! Jag har första vul på tisdag =) Visst svider det lite men väldigt olika dagar tycker jag. Jag tog 112 förra försöket men nu fick jag höja till 150 så hoppas det ger bättre resultat. Men nu har jag nästan slut så måste hinna till apoteket imorgon. De har tagit hem så ska funka men det får ju bara inte krångla!

Stort lycka till till alla er som ruvar! Längtar tills jag är där =)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017