• Anki7

Vi som börjar med IVF hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-09-19 09:13:59 följande:

Har precis varit på första vul hos Gallerian för att se hur jag svarar på menopuren (sprutdag 6) och det blev inget roligt alls. Från att förra gången med Gonal F var överstimulerad med närmare 60 äggblåsor till att det inte har hänt något mer än att två äggblåsor är ca 10 mm. Hade cirka 35 stycken som var små, som de trodde inte kommer växa något mer utan mer ligger och stör stimuleringen. Slemhinnan var inte heller tillräckligt tjock.

Blir så ledsen varför kan det inte bara vara enkelt. De trodde att RMC Linköping kommer besluta om doshöjning och fler sprutdagar. Jag tillhör tydligen skaran med kvinnor som är svår att välja dos på. Nu får jag vänta tills de ringer i morgon och berättar om fortsatt behandling.

Någon som har erfarenhet av att inte svara på behandlingen utan fått justera med doshöjningar och fler sprutdagar?

Känner så igen frustrationen. Mitt första försök fick avbrytas för att det på första vul syntes en stor cysta som stört ut tillväxten av äggblåsor. Den punkterades men jag var orolig över att nästa försök också skulle behöva avbrytas för att det hänt för lite. Som tur var hade jag en modigare sköterska vid det besöket som insåg det och höjde dosen på Menopur. Min första läkare verkade tveksam till att det varit bra men visade sig vid nästa vul att det varit helt rätt. Med lägre dosen hade inget hänt, med den högre var det precis tillräckligt. Fick spruta någon extra dag för att de skulle växa till sig mer.
  • Anki7

Ägguttaget idag gick mycket bättre än jag trodde att det skulle, inte alls så ont eller besvärligt som jag förväntade mig. 7 ägg blev det vilket känns väldigt bra, det hade ju inte hunnit växa till sig så många. Så nu är vi väldigt spända på hur många som blivit befruktade imorgon =D

• Anki7

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli, äggplock 26/9

*AnnaMaria83

*Jakagal, ET 24/9

*Emsoff, väntar på äggplock

*Stfr83, FET n.2

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

*Anki7 TD 7/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

• Anki7

Oj nu råkade vi visst posta samtidigt, vet inte vilka ändringar du gjorde Nube, vore snällt om du lägger till min ändring i din så stämmer det sen, kan jag ta bort min post sen.

• Anki7

Jag var orolig inför ET idag, att det inte skulle bli av för att jag visade tecken på överstimulerad eller att det inte skulle finnas något embryo att återföra. Men allt gick hur bra som helst. Av 7 ägg blev 6 befruktade, två av dem odlar de vidare till imorgon ifall de tar sig och i så fall fryser de dem också. Tre stycken frös de idag och en jättefin blastocyst finns nu i min livmoder. Känns så speciellt och vackert, det här får en ju faktiskt inte uppleva vid en "vanlig" graviditet =)

Naturligtvis rädd att jag inte kommer bli gravid ändå men förhoppningarna är stora!

• Anki7

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli, äggplock 26/9

*AnnaMaria83

*Emsoff, väntar på äggplock

*Stfr83, FET n.2

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

• Anki7

Kunde visst inte ta bort så nu stämmer senaste listan i alla fall, förlåt röran =)

• Anki7
    Nube skrev 2017-09-24 19:14:49 följande:

Ingen fara :) Grattis till din blasto, håller tummarna att det blir ett plus den 7 oktober (eller tidigare ;)

Tack! Ska försöka hålla mig tills dess men får se ????

Håller tummarna för dig också!
  • Anki7

Det är väldigt mycket ovisshet att gå igenom IVF... Jag vet i te hur det är med andra kliniker men Nordic IVF har stängt på helgen men åtminstone återföringen gör de på helgen. Jag hade ÄP i tisdags och idag var det dags för återförande av 5-dagars. Det är ju nästan ingen där jämfört med en vardag men de gör allt det som inte kan vänta till efter helgen. Det är ju viktigt med exakt tid så de löser det oavsett när det blir =)

• Anki7
    Tesora skrev 2017-09-24 22:19:55 följande:

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

Tack så mycket Tesora!

Jag har tagit Provera flera gånger eftersom mina cykler är så långa och oregelbundna. De tre jag tog längre tillbaks i tiden fick jag mens på dag 8-10. Kuren inför första försöket med IVF dröjde det ända till dag 16! Men de sa att 12-14 är vad de räknar med. Inför det här försöket kom mensen dock redan dag 8! Olika helt enkelt, men har den inte dykt upp inom några dagar så ring kliniken, det gjorde jag, så att de har en backup-plan.
  • Anki7

Jättestort Grattis till alla som fått det efterlängtade plusset! Jag är på ruvardag 7 med en 5-dagars blastocyst och jag hoppas så otroligt innerligt att jag också får ett plus när jag väl testar. Dagarna går så himla långsamt och alla symptom är så enerverande eftersom de antagligen bara beror på Lutinus eller mens =/ Idag har jag haft rejäl mensverk men vet ju inte om det är positivt eller negativt... Skulle vilja tjuvtesta under veckan men vill inte jobba den dagen vare sig det blir ett plus eller inte, så kommer nog vänta till min riktiga testdag nästa lördag. Känns som evigheter bort bara

• Anki7
    Mira6 skrev 2017-10-01 19:11:35 följande:

Åh då e vi två jag orkar inte med denna väntan. E på rd 11 o min testdag e på fredag.

Vill så gärna tjuvtesta men vågar inte e aå rädd att det blir negativt. Imorgon e det 14 dagar sen ägguttaget o min mens e beräknad imorgon oxå.

Jag har haft mensvärk sen rd 7 o detn värsta dagen va rd9, idag känns det som att mensens ska komma när som helst jag springer på toa hela tiden men det e lutinus som spökar.

Jåller tummarna för oss

Ja det är ju det som är det värsta, alla symptom som gör att man vill hoppas men som man samtidigt inser lika gärna, eller troligtvis, beror på mens eller lutinus. Så blir man nedstämd för det känns som att man lurar sig själv, samtidigt som man vill hoppas. Jobbig berg och dalbana. Håller också tummarna för oss båda, borde ju helt oss dubbel tur ;)
  • Anki7

Jag har TD imorgon och skulle väntat tills imorgon bitti, men jag hade ett testa-tidigt test och så kom vi fram till att testa nu på kvällen redan, natten blir så jobbig med väntan. Rutan blev lika tom som vanligt, hatar det där tomma vita...kontrollstrecket jättestarkt som vanligt. Blev jätteledsna båda två, vi hade ju hoppats så. Men så kollade min man en gång till, Va är det inte ett streck där? Nä tyckte jag, det luras ju bara. Men efter en liten stund till säger han Nu ser jag ju strecket härifrån, och jo, trodde verkligen inte att det var sant men det var ett svagt streck där!!!!!

Ska testa igen imorgon bitti för att vara säker men ett streck även om det är väldigt svagt ska väl vara positivt?

• Anki7

Jag testade igen nu på morgonen och det var positivt!!! Fortfarande ganska svagt och tog en stund innan det syntes, så klart jag är lite orolig att det skulle bli missfall men försöker vara positiv. Enda gången jag någonsin fått två streck på stickan, av alla otaliga test jag tagit..., var när dottern äntligen var på väg. Så lite orolig men enormt lycklig idag!!! =D

• Anki7

Jag har själv inte tränat alls nu så kan inte ge så mycket råd men det finns ju många böcker och guider till bra träning under graviditet, samma borde ju gå att tillämpa under IVF. Lyssna på kroppen och ta det lite försiktigare men fortsätt med träning som känns bra tror jag är bra, att hålla uppe träning är ju positivt för att kroppen ska klara processen bättre.

• Anki7

Superstort Tack alla =D

Hoppas att alla kommer flyttas längst ner på listan till slut! Tack Nube, kikar absolut in där =)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017