Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)
Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)
Hej och välkommen. Hade ägguttag idag också och får ev tillbaka på måndag. Hemsk upplevelse måste jag säga. Var inställd att det kommer knappt kännas med tanke på morfin och sånt, men icke. :-/
Går i Stockholm. Hade mer blåsor som var stora på ena sidan, där det gjorde mest ont. Alltså jag håll på att svimma, så det var inte kul alls. Fick be dem att stanna för att kunna komma tillbaka... Fick ut 11 ägg iaf :)
Dem odlar väl embryo 2-3 dagar till att börja med, för att sedan föra tillbaka så fort så möjligt i dess "naturliga miljö" dvs äggledaren. Sedan odlar dem vidare dem finaste embryon till dag 5 för att kunna frysa in.
Nu efteråt känns det i nedersta delen av magen, molande värk och uppsvälld spänd hela den delen. Själv då?
Välkommen hit! :) Vad skönt att ha uttaget avklarat!
För min del är det risk att jag blir överstimulerad och jag antar det var därför de valde att odla mina vidare till 5 dagar som det har gått i morgon. Lutinus är verkligen inte kul, men nu när jag är inne på min fjärde dag så känns det som att jag börjar bli van. ;)
Ja, det är första försöket. Tog 125 ml Gonal-F. Jag har inte märkt några symtom av det men har SLE och Sjögrens syndrom och det verkar vara en anledning till att de vill vara extra noga med att jag inte ska bli överstimulerad.
Jag känner mig uppsvälld av Lutinus men annars har jag inte märkt av några symtom. Ibland rinner det ju ut lite så det gäller att gå med trosskydd på hela tiden. :)
Men tack! <3
Hej! Bor också i Linköping :) vi har varit på ett första möte på RMC men dom ville vänta med behandling tills jag gjort en hjärnröntgen pga högt prolaktinvärde, så vi valde att göra privat på Sophiahemmet under tiden då vi ville komma igång :) har du tyckt att det fungerat bra här i Linköping? Håller tummarna för att äggen ser fina ut :)
Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3
Jag är ruvare till en perfekt 5dagars <3 testdag 16/9