• emz4

Vi som börjar med IVF hösten 2017

martina79 skrev 2017-09-03 22:05:04 följande:

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

Vi fick ett första möte inom 7 veckor och sen köra igång vid nästa mens. Sen valde vi att vänta över sommaren eftersom vi skulle gifta oss och så :) . Hoppas de går snabbt för er!
  • emz4

Nu är jag ruvade till en tredagars i perfekt skick. Av 8 ägg har 6 delat sig väl, ett fick vi åter idag och de andra odlar de vidare till dag 5 och hoppas på att få några till frysen! :) men hur får man tiden att gå?

Testdag 22/9 :)

• emz4
    Madeeleenee skrev 2017-09-04 14:40:21 följande:

Efter ultraljud idag blev äggplock bestämt på fredag! Läskigt och spännande!

Wohoo vet känslan, men till att "bli av med" äggen som spänner i magen :)
  • emz4
    emz4 skrev 2017-09-04 14:44:11 följande:

Wohoo vet känslan, men till att "bli av med" äggen som spänner i magen :)

"Skönt att bli av med" skulle de ju stå :)
  • emz4

Insåg just att det verkar skilja endel i hur länge man ska vänta med att testa efter insättningen ? Någon här som har kunskap kring de ?

• emz4
    Nube skrev 2017-09-04 15:01:27 följande:

Det kan nog bero på om man tar ägglossningssprutan eller inte.. och olika kliniker verkar helt enkelt ha lite olika direkriv..

Okey, men verkar ju lite märkligt ändå :)
  • emz4
    Nube skrev 2017-09-04 14:44:51 följande:

Grattis och lycka till! :) Tiden kommer gå fort!

Tack! Hoppas på de:)
  • emz4
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:57:43 följande:

Ja tack, det har gått bra. Vi fick tillbaka en 3 dagars insatt. 1 har dem fryst in redan och eventuellt några till kommer frysas om dem utvecklas bra om 2 dagar (odlar på 4 ägg nu vad jag uppfattat). Allt detta av 11 st ägg. Inte wow, men OK. 

TD 19/9 som sagt. Nu börjar den eviga väntan.

Okej, håller tummarna för oss alla! Fick med en tredagars men har testdag 3 dagar efter dig. Får försöka fördriva tiden så gott som de går :)
  • emz4
    hösten84 skrev 2017-09-04 18:24:23 följande:

ngn annan som ruvar som fått kraftiga klara flytningar? Kan det vara efter äggplocket som blåsorna fyller på sig igen och sedan släpper ut? ..nojig

Flytningarna kunde öka och de va helt normalt sa dem till mig...
  • emz4

Vad fick ni för råd/ restriktioner kring träning och annat? Vi fick inget förutom att jag inte fick spela golf förens efter testdagen..

• emz4

[quote=77986289][quote-nick]hösten84 skrev 2017-09-04 18:51:19 följande:[/quote-nick]ok, då behöver jag inte noja för flytningarna, gött.

Fick typ inga råd alls, lev som vanligt men undvik alkohol, tobak och extremsport var det enda de sa.[/quote

Okej, tycker de är lite lurigt dedär, golf är ju mest promenad o de får man göra :) men man vågar ju inte chansa liksom..

• emz4
    soofa skrev 2017-09-04 19:07:56 följande:

Låter konstigt att du inte skulle få spela golf, men säger de det så..

Haha ja hon sa promenader är okej, då sa min man, golf också, varpå hon säger nej den vridningen är nog inte så gynsam, så får väl hålla mig lugn från de i tre veckor nu då :(
  • emz4
    hösten84 skrev 2017-09-07 18:48:58 följande:

Har en fundering kring ruvningstid. Är det inte så att alla får ett testdatum som är 18 dagar efter äggplock? Eller kan det vara olika? Eller är det helt enkelt så att det är många som testar tidigt?

Fick 21 dagar efter äggplock på en tredagars :)
  • emz4
    Madeeleenee skrev 2017-09-07 18:51:10 följande:

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

Fick inte äta något, flytande klara drycker, kaffe, söta saker men inte någon yoghurt.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017