• Söndag

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-08-30 07:29:07 följande:

Kul att ni kan börja ikväll! Jag började igår och första ultraljud nästa vecka. Vi ligger rätt så nära i processen, kul att följas åt :) Vilka mediciner använder du? Jag antar att det är kortaprotokollet? Är det första IVF nu?

Å här är en till :) började igår! :)
  • Söndag
    Nube skrev 2017-08-30 19:25:12 följande:

Vad kul :) Vilken protokoll gör du och vilka mediciner? Jag tog elonva igår och det är långtidsverkande så nu behöver jag inte ta nåt mer innan nästa tisdag då jag börjar med menopur.

Är det första IVF för dig? Roligt att följas åt :)

Började med gonal igår alltså korta!

Är syskonförsök nummer två för oss har gjort två återföringar och en hel ivf utan framgång!

Ettan tog sig på första ivfen.

Men då kör du långa va ?
  • Söndag
    Nube skrev 2017-08-30 23:15:53 följande:

Ja, jag kör långa protokollet för andra gången nu. Ska bli väldigt spännande att se hur många blåsor jag har vid vul nästa vecka.

Okej så ni har redan gjort IVF tidigare och fått barn, grattis! Hur mår du nu när det inte gått än? Håller tummarna att ni lyckas denna gång! När ska du till vul?

Vad är de som bestämmer korta eller långa vet du? Spännande!! Hur mår du?

Tack! De känns mer avslappnat nu man vill så himla gärna men jag får problem med ångest å sådär i samband med sprutorna så har bestämt att detta blir sista försöket blir de inget så ger jag upp sen.

Ska skicka blodprov på måndag (kör distans 20 mil bort) och får sen tid för vul. Har fått totalfrysa första två gångerna pga risk för överstimulering så hoppas de går bättre den här gången
  • Söndag
    Nube skrev 2017-08-31 14:53:17 följande:

Jag förstår om du inte vill fortsätta efter denna gång, det är klokt också att förstå när det räcker. Jag får se vid vul hur det ser ut för mig och planera utifrån det.. jag har ju låg äggreserv och om det verkar att jag inte utvecklar några blåsor kommer jag inte heller försöka hur många gånger som helst. Jag tror inte att jag orkar mentalt. Men min äggreserv var anledningen till att det blev lång protokoll, enligt läkaren blir det bäst resultat för mig.

Annars mår jag bra men lite nervös så klart, ser dock inte fram emot menopuren då jag tycker att den svider och gör ont.. men men..

Ja de är så lätt att fastna i bubbland och bara köra på! Vi hade sagt 100 000 sen får de räck dessutom... så ja!

Mej som sagt då har vi ju haft turen med oss en gång så jag ska inte klaga!

Ja de är med skräckblandad förtjusning man väntar på bilen
  • Söndag
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-31 19:23:44 följande:

Hoppas att det ordnar sig för er! Jag är så imponerad av de som kör på och kör på, fastän det kostar både pengar och ork. Jag är bara på mitt första försök och har redan bestämt mig för en paus om det inte tar sig nu.... Måste samla ny kraft. Kämpa på!

Tack!! Börjar känna oss gamla och vill gärna ge vår son en rellativt jämnårig syster eller bror, men vi får se!

Man orkar mer ån man tror, speciellt när man tänker tillbaka på känslan av första ultraljudet där hjärtat slår, känner sparkarna eller får upp dem på bröstet på förlossningen eller när man hör ett överlyckligt MAMMA eka över gården när man kommer hem

Hejja oss
  • Söndag
    IdaS85 skrev 2017-08-31 20:41:28 följande:

Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.

Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????

Spännande! Håller tummarna!
  • Söndag
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Å grattis!!! <3
  • Söndag
    soofa skrev 2017-09-01 20:28:54 följande:

För min del är det risk att jag blir överstimulerad och jag antar det var därför de valde att odla mina vidare till 5 dagar som det har gått i morgon. Lutinus är verkligen inte kul, men nu när jag är inne på min fjärde dag så känns det som att jag börjar bli van. ;)

Å hoppas de går vägen! Har fått totalfrysa bägga tidigare försök på grund av risk för överstimulering inge roligt alls :(
  • Söndag
    soofa skrev 2017-09-01 22:11:58 följande:

Nä, men är inställd på att det kan bli så. Försöker i alla fall. :/ Hur har det gått för dig sen?

Första gången två till frysen sonen kom på första fet,

Fet två misslyckades och andra plockningen ett befruktat ägg som de frös in, testade även minus efter den fet
  • Söndag
    Carolayna skrev 2017-09-02 00:19:19 följande:

Jag följer gärna. Har precis gjort ett försök efter att ha fått 1 barn så nu betalar vi för detta. Ska ta gravtest 9 sept. Jag hoppas att det går bra, bi vill inte lägga ut mer pengar. ????

Hoppas det går bra för er.

Spännande!! Har du gjort en hel IVF, vilket försök tog de sig med första?

Men ja visst är de besvärligt med pengarna som ska ut
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017