Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hoppas det går bra idag för er och ni kan boka äggplocket!
Hoppas det går bra idag för er och ni kan boka äggplocket!
Äggplock onsdag!
Hej allihop!
Nu har vi varit på mötet och ska börja med menopur 225 på onsdag, sen UL 18/9 och ÄP v.39 sjuuukt taggad!
Tänker start dosen, är den inte ganska hög som start dos? Hade 2,7 värde på äggreserv och vi har manlig faktor, om det spelar någon roll.
På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?
Har ni som tagit otrovellen haft några biverkningar?
Ingenting kände jag. Trodde det skulle börja kännas ordentligt men ingen skillnad:) hade väldigt mkt äl flytningar innan jag började med orgalutran dock! Visst har du plock på onsdag? Då är vi där samma dag igen:) men du har ju förhoppningsvis åkt hem innan vi kommer :)
Jag märkte ingenting heller. Men nu känns det i äggstockarna men det beror nog inte på ovitrellen.
Nu är jag färdig med äggplocket, det gjorde mer ont än förra gången när det inte kändes alls men det helt ok ändå. De var supertrevliga där på kliniken. Imorgon sla jag ringa och höra om befruktningen och på fredag blir det insättning om allt går som det ska. Nu ska jag vila, är trött och har ont i magen.
Nu kommer ett möjligt okonventionellt inlägg.. Jag arbetar som psykolog inom skolan och är väldigt akademiskt och vetenskapligt lagt om man uttrycker sig så. Idag (utan att jag vetat det innan) kom en avlägsen kollega och frågade om hon skulle ta bort mig huvudvärk som jag fått av min tandgnissling. Jag såg ut som ett frågetecken. Jag känner din värk sa hon.
Ännu mer som ett frågetecken.
Jag kan ta bort det med healing, sa hon. Visste inte vad jag skulle säga men visst kör på. Tror inte på humbug men vet att placebo fungerar så why not?
Hon började, kände i närheten av huvud, axlar och haka om visade vart värken satt.. helt sjukt, hon hade rätt på varje punkt. Är helt ställd. Jag är somsagt väldigt skeptiskt till det jag inte kan se eller känna som det brukar heta.. men detta kände jag. Haha detta inlägg hör kanske inte in i vår tråd med måste bara dela med mig, vet inte vad jag ska tro?
Någon som provat sk healing förut? Häftigt var det iaf, placebo eller inte....
Nästan så jag ska gå helt utanför min comfort zone imorgon och fråga om hon kan göra nåt liknande imorgon bitti innna insättningen... haha kan väl inte skada?
Hur känns det för imorgon? Ja vad jag förstår så sätter de in ägg på em, vi ska vara där kl 13.
Antar att det dels är schemamässigt för läkarna sen finns det säkert någon medicinsk förklaring. Idag ringde de på hemligt nr, svarade! Var på sköterskanfrån ivf. Fick panik! Men gällde inte återföringen utan en annan formalitet, phu!