• Elise39

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!
    Hoppar in här. Gjorde ÄP idag och fick ut 10 ägg. Första försöket körde vi korta protokollet och fick ut 3 ägg. Nu andra försöket blev det långa protokollet. Sprayade i 3 veckor och menopur 412,5. Antagligen för att jag är svårstimulerad eller åldern..

• Elise39
    Nube skrev 2017-09-12 11:40:18 följande:

Nu är jag färdig med äggplocket, det gjorde mer ont än förra gången när det inte kändes alls men det helt ok ändå. De var supertrevliga där på kliniken. Imorgon sla jag ringa och höra om befruktningen och på fredag blir det insättning om allt går som det ska. Nu ska jag vila, är trött och har ont i magen.

Det är skönt att ha det gjort. Hade ÄP igår och insättning på torsdag om allt är ok. Håller tummarna!
  • Elise39
    jamka skrev 2017-09-12 14:03:12 följande:
    Ja, jag ska kolla det idag. Men jag googlade lite och det verkar att på de flesta ställen har de än gräns vid 40 års ålder ang. ivf.
    Hej, jag har fyllt 40 och vi fick betala själv på privat klinik. Där är det ok med ivf tills man fyller 42.
  • Elise39
    Tiinuli skrev 2017-09-13 10:37:45 följande:

Mera frågor :)

Tar man alla 3 sprutor parallellt ? Alltså om jag börjar med menopur så ska ta den enda tills Äl sprutan? Tillsammans med orgalutran som ska lägga till efter 5 dagar?

Hej Tiinuli, har du fått menopur och orgalutran? Första dagarna tar du menopur, dag 5 börjar du med orgalutran. Så totalt 2 sprutor. Efter UL bedömmer läkaren när ÄP ska ske. 36 timmar innan tar du ägglossningsprutan, inte menopur och orgalutran.
  • Elise39
    Mira6 skrev 2017-09-20 13:36:46 följande:

Hej alla fina!

Nu så e vi klara med insättningen av 3 ägg blev två befrultade en 4-cell och en 6-cell så nu e dom i magen så hoppas vi nu på världens bästa nyheter. TD är 6/10

Åh spännande! Håller tummarna!!
  • Elise39
    Lexiefer skrev 2017-09-25 10:27:48 följande:
    Vi kör på Fertilitetscentrum i Stockholm :)
    Vi går också på fertilitetscentrum i Stockholm.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-09-25 12:53:40 följande:
    Hur gå det för dig? Du är inte med i listan men visst ruvar du nu? När har du testdag?
    Det går bra. Är på RD11 om man inte räknar med första dagen. Har haft mensvärk i två dagar och ett jävla humör. Inga förvarningar innan jag ryter till och irriterar mig på maken hela tiden. Det kanske är graviditetssymtom! Ha ha. Har testdag på lördag men har inte så stora förhoppningar... tänkte tjuvtesta på onsdag :) lägg gärna till mig på listan.
    Hur mår du? Om jag inte minns fel så ruvade du dagen efter mig?
  • Elise39

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

• Elise39
    Mira6 skrev 2017-09-26 18:12:19 följande:
    Grattis till er :)

Gud va kul :)
    Tack Mira6!
  • Elise39
    Nube skrev 2017-09-26 18:28:44 följande:
    Wohoo, grattis! Det gick alltså på första försöket? Jättekul och kan förstår att du är chockad men njut nu :) Ska du ringa kliniken imorgon eller nästa vecka? Då vågar jag kanske testa på fredag..
    Tack! Andra ivf men på första försöket fick vi inga befruktade ägg. Jag har två test till som jag tänkte testa och ringer kliniken på måndag. Känns så overkligt!
    Håller tummarna att du också plussar den här veckan!!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017