-
Tack :) maken är lika chockad som jag.ijo skrev 2017-09-26 19:22:19 följande:Vad kul!! :) Grattis till plusset!
-
Tack!! :)Jakagal skrev 2017-09-26 19:17:22 följande:Grattis, va kul!! :)
-
Jag tror det :)Nube skrev 2017-09-26 22:08:06 följande:Är jätteglad för er skull! Då blir det en liten juni bebis eller hur? :)
Vågar inte hoppas för mycket. Har väldigt mycket mensvärk och har bestämt mig att inte berätta förrän VUL. Helt sjukt. Först går man runt och hoppas, sen när man äntligen har fått + tänker jag fortfarande negativt och vågar inte tro.
Ska du testa på fredag? -
Hoppas ni får många fina embryon! Vad spännande!Tiinuli skrev 2017-09-26 22:41:04 följande:
Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.
Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)
-
På RD 1 kände jag att det högg till i magen. Låg då stilla i sängen och det var en smärta jag inte har haft tidigare. Jag började googla och hoppades på det kanske var äggen som hade fäst. Eller inbillning? Jag har haft mensvärk sedan några dagar tillbaka. Det började nog redan vid rd 5. Brösten kändes svullna första dagarna men det är helt borta nu. Därför trodde jag att det var kört och mensen var på gång. Mår smått illa vilket jag inte gjorde på tidigare graviditeter.Nube skrev 2017-09-27 07:13:21 följande:Visst, oron släpper inte vid plusset! Men försök ändå tänka att för de flesta som plussar går det bra :) Om jag plussar nu kommer jag så klart vara orolig att fostret inte utvecklas som sist.. vill inte gå igenom det igen men chansen är väl ganska liten att det skulle hända två gånger. Hoppas jag iaf!
Kan du berätta lite hur du mår nu? Några symptom?
Jag tror jag testar på fredag samtidigt som jag inte vill se ett minus :/
Att vara orolig släpper tyvärr inte senare heller. Jag har 2 barn, 10 och 7 år. Tycker jag är ständigt orolig :)
Innan jag testade var jag helt inställd på att det skulle vara minus. Har 2 test som jag ska testa i helgen.
-
Hej, efter att du har blandat menopuren ska lilla flaskan förvaras i rumstemperatur.Tesora skrev 2017-09-27 21:06:43 följande:
Menopur förvarar ni den i kylen eller har ni den i rumstemperatur? Tänker på den lilla flaskan?
-
Åh!!!!! Grattis till er!Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:
Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!
-
Det hoppas jag också! Brösten spänner inte alls. Mår illa och mensvärk... Hur mår du? Har du ringt kliniken? Jag ska ta ett nytt test imorgon, riktiga testdagen.Nube skrev 2017-09-29 17:03:25 följande:Tack så mycket! Hoppas att allt går bra bara. Hur mår du?
-
Grattis! Vad spännande! Vet du när du får komma på VUL?Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:
Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!
Jag ska ringa kliniken imorgon :) -
Mår ganska bra men mensvärk och illamående. Hade TD igår och testet visade positivt. Läste om Litunus och mina symtom kan vara biverkningarNube skrev 2017-10-01 16:17:28 följande:Tack! Hur mår du? Har du några symptom?
Jag ringer kliniken på tisdag när jag har min testdag och bokar vul då om testet fortfarande visar positivt, vilket jag hoppas så klart!
Spänd buk (svullen buk)
Buksmärta
Illamående
Livmoderkramper -
Nu har jag ringt kliniken och ska på VUL 25/10. Trodde man skulle ta Litunus några veckor till men barnmorskan sa att jag kunde sluta. Hur har ni andra gjort?
-
Hej!
I vilken vecka fick ni tid för VUL?
Jag hade ÄP 11 september och VUL 25 oktober. Känns så sent... -
Tack Nube! Det känns som en evighet! Mina gravsymtom har börjat avta och börjar bli orolig.Nube skrev 2017-10-03 20:23:56 följande:Vet inte om frågan var till mig men jag svarar ändå :)
Jag fick också tid för vul den 25 oktober! Och jag hade äp 12 september.. nu blir det tre långa veckor att vänta. Jag ska fortsätta med lutinus fram till vul. -
Menar du NIPT? Har du bokat mvc? Tänkte att jag måste skriva in mig så jag kan boka kub och nipt.Nube skrev 2017-10-03 22:53:30 följande:Ja, det känns verkligen som en evighet!
Jag har inte heller mycket symptom och är också orolig att det blir en till ofostrig graviditet. Detta är fruktansvärd. Har du funderat på att ta ett blodprov?