• Mira6

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

• Mira6
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 21:03:17 följande:

Åh håller tummar och tår för er att det fungerar den här gången för er!

Tack snälla :)

Hoppas på det bästa för oss alla som går igenom detta
  • Mira6
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 20:02:19 följande:

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

Det kliade efter cetrocide( ersättning för orgaluyran ) tog min sista idag o känner fortfarande av det
  • Mira6
    Titikaka skrev 2017-09-15 21:09:14 följande:

Jösses vilken lång resa. Vad starka ni är, underbart! Vi håller alla tummarna :) Finns det någon slags förklaring för detta?

Tack snälla :)

Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.

nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6

Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.
  • Mira6
    Pigall skrev 2017-09-15 22:36:43 följande:

Ruvardag 11 och bruna flytningar och mensvärk idag:( samma dag som jag ska ha mens i vanlig cykel. Så det är i princip kört. Hade även nattsvettningar och extrem ledsnadskänsla innan det började vilket jag alltid får innan mens. Det enda positiva med att den kom så tidigt är väl att nästa försök inte behöver dröja så länge. Känner mig helt förkrossad idag även om jag var förberedd på det.

Förstår dig precis :( men än e det inte helt säkert vi håller tummarna
  • Mira6
    galadriel80 skrev 2017-09-16 00:32:41 följande:

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

Det ska inte vara några problem. Jag har varit på återföring själv en gång då han inte kunde få ledigt och det gick jätte bra ????????
  • Mira6
    jamka skrev 2017-09-16 06:48:51 följande:

Jag har blivit gravid i somras med amh 0,3 men fick mf v.8.

Tråkigt att höra om mf :(

Ja så det ska nog inte glra så mycket om man har lågt amh.
  • Mira6
    jamka skrev 2017-09-16 08:34:02 följande:
    Jag har fått tips här på sidan och därför frågade jag, konstigt att ingen läkare så till mig något om min låga amh trots att jag både har gjort fertilitetsutredning och de har gjort utredning varför jag får missfall efter missfall, svaret var alltid att allt är ok och att vi skulle försöka vidare:(
    Förra året pratade dem amh värden för första gången med oss, och det e nog tack vare att mina va 0,9 och eftersom vi betalar själva så har man inte rätt till paketet( 3 försök ) o det e för man ligger under 1.0 väldigt märkligt men så e det.
  • Mira6

Har någon av er erfarenhet av Elonva? Vi fick det denna gång för första gången, tog den 5/9 och sen behövde jag inte börja med orgalutran förän 9/9

• Mira6
    Titikaka skrev 2017-09-16 09:16:03 följande:
    Men 33 är inte så mycket. Jag är 33 och funkade ganska bra. Vilket värde hade du innan du började med alla IVF. Det är så synd när värde sjunkar.. Det var största anledningen för mig att inte göra IVF. Tog mycket tid för mig att våga göra det äntligen. Men 0.9 är inte så dåligt. Hur många ägg brukar du växa?
    Det vet jag faktiskt inte det sa dom aldrig o jag frågade inte heller eftersom dom hela tiden sa att allt såg bra ut.
    Förra året alltså sista gången innan denna så fick vi bara två o vi satte tillbaka begge, men efter insättningen så får man gå kissa o där kom nått ut slemaktigt men väldigt mörkt nästan svart redan där visste jag på nått sett att dett inte kommer gå vägen. Fick hlra av en bekant som gjort Ivf att när hon va på sin fjärde så struntade hon i att gå kissa utan gjorde det nån timme senare och det va den gången hon blev gravid, kan det spela någon roll någon som vet?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017