• Mira6

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Titikaka skrev 2017-09-16 09:35:17 följande:
    Vaaaaa? Så konstigt, jag var så jävlakissnödig, kunde inte att gå och kissa och gjorde jag det. Det kan inte bero på det. För dig kanske det var nåt annat, kanske insättning gick inte så bra för dem. Men om du kan vänta med toa, göt det! Mest viktigt att du känner lugnare av detta :)
    Man hör så mycket hela tiden och börjar noja i onödan hehe sen så läser man allt möjligt.
    Jag har kissat direkt efter alla mina insättningar så får väl kanske testa o inte göra det oxå hehe.
    Kan va så som du säger att det gick fel vid insättningen med.
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-16 11:23:29 följande:
    Jag har använt elovna två gånger nu och sedan även menopur. Tyckte att det var väldigt smidigt då man inte behöver spruta varje dag. Och första gången blev jag gravid men fick missfall i juni. Och igår fick jag ett nytt embryo tillbaka. Och jag har lägre amh värde än du! Hoppas det går bra!
    Åh håller tummarna er .
    Vi får hoppas på det bästa
    Jag har oxå tagit menopur 375 enheter denna gången.
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-16 12:15:43 följande:
    Tack detsamma! Jag tog också 375 menopur. När har du äggplock?
    På måndag har jag så ikväll är det ovitrelle o vila imorgon. Vi ska sätta tillbaka 2 st om där blir två el fler hoppas på det bästa
  • Mira6
    Norrbottningen skrev 2017-09-17 17:14:34 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här. Jag och min sambo har försökt bli gravida i 2,5 år och väntar nu på vårt första möte på ivf-kliniken i Umeå. Såg att det är fler som går där, kul! :)

Inget fel har hittats på oss utan vi är oförklarligt barnlösa. Jag är 28 år och min sambo 30. 

Vi har inte fått någon tid för första mötet än utan bara en bekräftelse på att de mottagit remissen. Tror jag fick bekräftelsen i slutet av juni/början av juli någon gång. Vi borde få en tid snart! Jag kollar posten med spänning varje dag... :) 

Välkommen!
    Ja den bör komma nuen ring och kolla hur det går. Jag och min sambo väntade rätt länge första gången till slut ringde jag och då fick vi en tid inom 2 v tror jag det va.
    Hoppas ni får tid och kan påbörja er Ivf resa
  • Mira6
    jamka skrev 2017-09-17 17:15:00 följande:
    Ja, kanske ska jag prova någon gång:) Är det ca 12 sprutor man ska ta?
    Kag kommer ihåg min första gång grät som ett barn av rädsla och vågade inte att någon annan gör det på mog heller men efter första två dagrna gick det mkt bättre o sen böev man van, nu skulle man kunna jobba som sköterska o bara ge sprutor :)
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-17 21:30:26 följande:
    Lycka till imorgon!
    Tack tack :)
  • Mira6

Nu e man klar med äggplock nu e det lite vila och frukost. Det har gått jätte bra, vi väntar på resultat nu, återföringen blir på onsdag om allt går vägen

• Mira6
    Mm79 skrev 2017-09-18 09:40:11 följande:
    Skönt att få det avklarat

Dem flesta skriver att det gått bra och det kändes knappt... min var ju en mardröm och jag bävar för att göra om det. Tänkt så olika det är Men jag hoppas jag slipper
    Förstår dig inte alls kul, förra gången va lite värre för mig men denna gång så va det nästan smärtfritt.
  • Mira6
    Mm79 skrev 2017-09-18 09:40:11 följande:
    Skönt att få det avklarat

Dem flesta skriver att det gått bra och det kändes knappt... min var ju en mardröm och jag bävar för att göra om det. Tänkt så olika det är Men jag hoppas jag slipper
    Håller tummarna att du slipper gå igenom det igen. När har du TD
  • Mira6
    Mira6 skrev 2017-09-18 09:57:24 följande:
    Håller tummarna att du slipper gå igenom det igen. När har du TD
    Förlåt såg nu att du skrivit att du ska testa imorgon, hoppas på ett plus
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017