• Emsoff

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Får jag hoppa in här? Har äggplock i veckan. Får reda på när imorgon gissar jag.

• Emsoff
    Mira6 skrev 2017-09-24 08:49:45 följande:
    Välkommen!

Är det första gången för dig?
    Nej, jag gjorde i januari utan någon lycka! Hade ett litet utomkved i augusti. Har också fyra upprepade missfall i bagaget mellan oktober 2014 - april 2016. Har ett barn som är född december 2012. Gör ivf för att "snabba på". Men känner mig tveksam till att jag ens kan bli gravid. Innan mitt lilla utomkved så hade jag inte varit gravid på 1,5 år.
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-09-24 10:39:21 följande:
    Välkommen! Jag känner igen ditt "namn" från januari trådet, kommer inte ihåg om jag skrev själv då men jag gjorde mitt första försök då som vi var tvungna att avbryta pga kysta. Hur har det gått för sig sedan dess? Jag blev gravid i maj efter vårt första riktiga försöker men fick missfall i juni. Och nu ska jag testa om en vecka ungefär för att se hur det har gått med denna ruvning.
    Hej! Ja, det har inte gått så bra alls. Utomkved i somras av sig självt... om man får se det som nått positivt?

Gjorde du ivf nu? Berätta kort om den! Om du vill!
  • Emsoff

Men vilket fint gäng ni är! Känner mig välkommen! Håller tummarna så för oss alla ?

• Emsoff
    Nube skrev 2017-09-24 22:17:31 följande:
    Ja, det kan man se som positivt.. tänk vad lite man nöjer sig med nuförtiden. Jag fick missfall men var ändå glad att jag kunde bli gravid. Ganska sjukt men förståerligt.

Jag gjorde som sagt ivf nr 2 nu, gjorde lång protokoll och fick ut 3 ägg (har lågt amh) varav 2 befruktades och ett fint embryo fick jag tillbaka för 9 dagar sen. Så nu väntar jag på att få testa! Vi har aldrigt fått nåt till frysen.

Du då, hur ser din behandling ut nu? Håller tummarna för dig och alla andra :)
    9 dagar sen... då borde du snart kunna testa då antar jag. Håller tummarna!

Jag kör långa protokollet. Och det blir äggplock för mig på fredag. Har 8 ägg som är på G. Några mindre blåsor som inte borde hinna mogna. Har köpt ett 3-pack. Så har jag otur blir det fler tillfällen. Vilket jag alltid har när det kommer till den här resan :(
  • Emsoff

11 ägg ute! Nu får vi se hur det går. Förra gången gick det sådär måste jag säga! Håll tummarna!

• Emsoff
    Nube skrev 2017-09-29 15:46:04 följande:
    Härligt! Håller tummarna :) När blir det ET?
    Måndag, men OM det skulle bli fler befruktade än sist så kan det bli onsdag. Men måndag är planen!
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Men det här låter ju fantastiskt bra! Hur har set artat sig. Är så många här inne att det är svårt att hänga med!
  • Emsoff
    jamka skrev 2017-10-01 08:10:59 följande:
    Är det inte krångligt att ta det på jobbet?
    Inte värre än att byta tampong. Jag använder inte pinnen.
  • Emsoff
    jamka skrev 2017-10-01 10:28:15 följande:
    Ok, och hur är det med biverkningar? Illamående eller som vanligt?
    Jag har haft ömma bröst... men tror mer att de berott på ovitrellen. Kladdigt! Men inga biverkningar.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017