• Emsoff

Vi som börjar med IVF hösten 2017

CazaAzur skrev 2017-10-15 17:45:03 följande:
    tack det är ju helt sant :) i för sig har den här rackaren dessutom överlevt frysen så ska man vara extra tålig.
    guuud va man håller på att bli galen under de här två veckorna... 
    Jag vet! :(
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-10-15 21:18:08 följande:
    Hej

Ja det var vi, o jag har tänkt mycket på dig! Hur har det gått. Ni skulle väl ha en paus över sommaren? Nu har du plussat va? :)
    Hade ett utomkved i somras (naturligt). Har plussat, men har testdag på fredag. Och sen börjar min nästa kamp, mot missfall. Är lite förstörd efter fyra stycken.

Håller verkligen mina tummar för dig <3
  • Emsoff
    Tesora skrev 2017-10-16 11:02:24 följande:

Nu har jag få ont i min högra äggstock någon annan som har fått det? hade äggplock för en vecka sen?

Ja, jag hade det! Men från min sida sett, den vänstra. Också den det gjorde ont att plocka ifrån.
  • Emsoff
    Milja skrev 2017-10-16 13:29:37 följande:
    Jag känner så igen mig. Hade också ett utomkvedes i somras och hade tre missfall innan jag fick sonen. Början på graviditeten var hemsk med blödningar fram till v16 och osäkerhet och en känsla av att inte vilja gå ur sängen, att gå på toaletten var en skräck. Men det blev lättare när jag sedan började känna rörelserna. Och det gick till slut bra! Ge inte upp hoppet!
    Åh! Tack! Precis vad jag behövde höra! Berätta mer! Gjorde ni nått annorlunda?
  • Emsoff
    Milja skrev 2017-10-16 16:53:46 följande:
    De första 3 var alla bara med stimulerad ägglossning medan den graviditet som lyckades var en insemination och stöddes också med progesteronvaginatorer som nu under ivf:en. Dock bara i 10 dagar om jag minns rätt. Nu ska jag ta i 3veckor totalt om det blir plus.
    Tack gör att du delar med dig <3
  • Emsoff
    Milja skrev 2017-10-17 12:15:53 följande:

Pratade med min klinik nu. De odlade vidare på 6 ägg efter ET. Inget har klarat sig så vi får inget till frysen :( känns som om de var så dålig kvalitet så klarar sig knappast det de satte in heller :( hoppet sjönk rejält..

Vet du, jag tänkte lika. 7 ägg odlades vidare. Inget klarade sig. Förutom det som de stoppade tillbaka. Det verkar än så länge vara levnadsglatt... plussade för ungefär en vecka sen och idag var teststrecket starkare. Allt kan ju fortfarande hända. Men av 8 befruktade ägg så såg 1 bra ut. Och det tog sig faktiskt. Trots att jag räknade ut det.
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-10-17 19:25:44 följande:

Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.

Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?

Tung dag idag :(

Usch! Jag vet hur det känns! Stor stor kram!
  • Emsoff
    Västerås skrev 2017-10-19 10:14:46 följande:

Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock

Hurra!!! När är din riktiga testdag?
  • Emsoff
    Västerås skrev 2017-10-19 12:19:43 följande:
    Imorgon men jag ringde kliniken idag ang lutinus de sa att jag inte behöver ta mer
    Vad olika det är! Blir galet! Jag har också testdag imorgon. Vilket är tre veckor efter äggplock. Och jag ska fortsätta med lutinus i ett par veckor till. Blir knäpp av att det är så olika.
  • Emsoff
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Jag har alltid haft som värst två dagar efteråt. Dag tre har det känts bättre.
  • Emsoff
    stellanocte skrev 2017-08-28 21:03:57 följande:
    Spännande! Vet ni när ni eventuellt får sätta igång?
    Hur har det gått för er? Länge sen du skrev!
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-10-22 15:54:02 följande:

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

Inte av kliniken, men på annat håll.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-22 20:54:26 följande:
    Varför behöver du trombyl?

Jag har pratat med min läkare och bett dem att kolla om jag behöver en sån men de gör ingenting fast jag har fått 3 missfall i rad.

De tror stenhårt att det var min ålder och äggkvalite som orsakade missfallen.

Nu sitter jag hemma med två burkar trombyl som jag "skaffade" med hjälp av någon annan men vågar inte tar dem.
    4 missfall. De är inge farliga att ta. Jag tar även fragminsprutor. Jag har även fått intralipiddropp. Men allt på annan väg än via kliniken.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-23 08:12:22 följande:
    Vad bra att du har fått hjälp och full kontroll den här gången. Hoppas verkligen att det går bra hela vägen för er.

Jag har åkt utomlands och gjorde test för APC-resistent och det var negativt. Men orolig är jag fortfarande eftersom mina gravsymptom har blivit mindre mindre.
    Ja, hjälpen är ju utanför själva behandlingen. Gör den vid sidan av. Har ett barn sen innan på naturlig väg. Så mina missfall beror nog mycket på ålder skulle jag tro. Men har ofta haft kraftig övervikt. Har gått ner 15 kg inför denna ivf. Hoppas att det påverkar lite.
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-10-25 13:23:17 följande:
    tack snälla du, det är vår 2:a IVF. Vi gjorde ett försök i jan/feb 2016. Blev då ett befruktat ägg som odlades till blastocyst och som jag fick återinfört. Allt gick bra till en början, fick se hjärta slå i vecka 7 men jag kände i kropp och själ att det var något som inte stämde. På kub ultrat i vecka 13 så fanns inget foster kvar, det hade dött någonstans i vecka 8 men kroppen ville inte fatta det så det fortsatte att producera gravidhormoner och stötte inte ute det. Vi väntade länge till försök nr 2 som vi nu ska göra då jag ville gå ner i vikt innan (vilket jag även fick rekommendationer till) så nu är jag ca 12 kilo lättare och hoppas på ett bättre resultat :) Jag har  PCOS och haft otroligt svårt att gå ner i vikt, det har tagit tid och varit mycket kämpigt, de ville helst att jag skulle gå ner 20 kg innan nästa ivf, men de tyckte ändå att jag kunde köra nu eftersom viktnedgången går så långsamt för mig. Och de såg mycket positivt på min viktnedgång. Så det är jag evigt tacksam för eftersom jag börjar bli till åren (38)
    Men hallå! Minus 12 kg! Stort grattis till det <3 Du vet, varje kilo ökar chansen. Hejar på er!
  • Emsoff
    BettyBoop81 skrev 2017-10-26 21:36:25 följande:

hej!

Hoppar in här i tråden..den verkar ju fortfarande vara aktiv :)

har precis börjat spraya (idag faktiskt) med Synarel. Lite blandade känslor/upplevelse..morgon puffarna fick sådär..kändes som hälften rann ut :P

Liite bättre nu ikväll..kände dock av lite smak i halsen men men tror på det gamla ordspråket..övning ger färdighet :D

var gör ni er IVF behandling?

Vi gör vår PGD behandling på Karolinska.

Hur kom det sig att ni får göra PGD?
  • Emsoff
    BettyBoop81 skrev 2017-10-28 17:20:10 följande:
    Min sambo har en ovanlig men ärftlig sjukdom som gör att vi uppfyller kriterierna för PGD. har dock tagit sin tid att få klartecken..vi började för 1½ år sedan med ansökan och prover o analyser och möten osv.
    Visste han om att han har den?
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-11-05 07:29:38 följande:

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

Hejar stenhårt!
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-11-24 09:22:38 följande:

Då var testdagen här och det var givetvis negativt :(
    Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.
    Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3
    Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.
    ta hand om er allihop! Kram!

Vad ledsen jag blir! Jag ville så gärna att det skulle gå bra för dig! Men nästa gång <3 Stor kram!!!
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-11-25 14:58:35 följande:
    Tack kära Du, ja nu sätter vi All hopp till tredje gången gillt!
    Jag finns här och hejar på er så jävla stenhårt! <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017