• BinniBoo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej
    Hoppas att man kan få hoppa in här.
    Ska göra ett FET om ca 2 veckor. Känner mig mer nojig över allt än med första barnet (detta blir tredje). Tar det sig har jag fått barn på tre olika sätt haha. Första naturlig väg, andra IVF och då tredje FET. Lite komiskt. Är egentligen inget "fel" på varken mig eller sambon utan vårat problem är att jag inte har några äggledare då jag var tvungen att operera bort dom efter första barnet när jag var 20 år gammal. Tack vare att ett sjukhus inte tog ett prov för att veta varför jag hade så ont utav kopparspiralen som barnmorskan satt in fem dagar tidigare. Ingen tog min smärta på allvar och det tog flera månader innan jag blev ordentligt undersökt och då var det redan försent. Äggledarna var ca 10 cm tjocka pga inflammationer så det var bara att ta bort dom. Inte direkt kul när man var 20 år gammal bara. Tog mig flera år att "komma över det", fast det gör man aldrig helt. Så som läkaren så fint sa, så behöver vi bara en mötesplats för våra ägg och spermier :) Dom fick mötas för drygt 3 år sen vilket resulterade i en son som är 2,5 år nu samt två ägg i frysen och nu ska vi se om det kan tänkas bli ett syskon av ett fryst ägg.

Är planerad insättning i min naturliga cykel vecka 38. Mensen var beräknad till 6/9 men den dök upp redan igår bara för att stressa upp mig ännu mer :P Har velat ha ett till barn hur länge som helst nu men efter det bokades tid för det för drygt 2 veckor sen så känns det som jag får kalla fötter ungefär. Är som sagt mer nojig nu än med dom andra barnen av nån anledning..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 1500219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo
    galadriel80 skrev 2017-09-16 00:32:41 följande:

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

Min sambo var inte med vid återförenadet av sonen då han var tvungen att jobba. Hade en tjejkompis med mig då det självklart krockade med att jag jobbade på hundutställning den dagen plus behövde någon som ställde ut min hund så hon ställde ut min hund och jag jobbade sen åkte vi raka spåret till mottagningen. Så sambon behöver inte följa med då han är klar ????
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150819 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Jag har glömt att fråga när själva insättningen kommer att ske och kommer inte ihåg hur det var när sonen blev till.. nu ska vi ju sätta in ett fryst embryo vilket vi inte gjort tidigare heller. Efter hur många dagar brukar återinförandet vara från man har fått utslag på ägglossningstestet?

• BinniBoo
    BinniBoo skrev 2017-09-16 05:54:16 följande:

Min sambo var inte med vid återförenadet av sonen då han var tvungen att jobba. Hade en tjejkompis med mig då det självklart krockade med att jag jobbade på hundutställning den dagen plus behövde någon som ställde ut min hund så hon ställde ut min hund och jag jobbade sen åkte vi raka spåret till mottagningen. Så sambon behöver inte följa med då han är klar ????

Oj då. Skulle vara en smilegubbe inte en massa frågetecken
  • BinniBoo

Jahapp.. 6e dagen med ägglossningstest och enligt min app ska jag ha ägglossning idag men den lyser fortfarande med sin frånvaro. Även fast jag vet att det kan ta nån dag till börjar man ju känna sig lite smått stressad och orolig över att den inte kommer. Denna väntan..

• BinniBoo

Inget utslag på ägglossningstestet idag heller.. oron stiger för varje dag nu. Har den inte kommit i morgon känns det rätt kört.. har testat i 7 dagar nu.

• BinniBoo
    Pigall skrev 2017-09-19 12:08:31 följande:

Vad använder du för slags test? Jag fick aldrig starka linjer på stickorna men lyckades alltid med de digitala.

Har clearblue digital så det går ju inte att misstolka
  • BinniBoo
    Pigall skrev 2017-09-19 15:19:15 följande:

Ja nej de brukar ju vara minst sagt tydliga.Ja det brukar ju vara ganska tydligt. Men hur lång brukar din cykel vara? Om du fick mens den 3:e tycker jag inte att det låter konstigt om äl inte kommit än. Själv har jag 28 dagars cykel och brukar få ägglossning mellan dag 14-16 men ibland kommer den tidigare och ibland senare.

Jag brukar ha 28-32 dagars cykel . Oftast 28-30. Är på dag 17 idag.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Även i morse lös ägglossningen med sin frånvaro.. Dag 18 i cykeln så känns som att det inte blir nån ägglossning denna gång. Börjar självklart fundera om det blivit nåt fel på mig nu och klandrar mig själv. Tänkt att dessa resor och väntan kan trycka ner oss kämpar så mycket.
    Har två ägglossningstester kvar så har jag inte fått utslag efter dessa får jag ringa kliniken och meddela att det inte blir nåt denna gång Rynkar på näsan Vette sjutton om jag ens vågar mig på ett nytt försök nästa månad då detta tagit väldigt hårt på mig. Nu har ju jag ändå den "enkla" vägen med ostimulerad FET men tycker detta är jobbigare än sist då vi gick igenom hela IVF karusellen. Då blev det ju ägglossning etc för man tog en massa sprutor hit å dit. Nu får man mer "klara sig själv" och det verkar ju inte gå av nån anledning. Rynkar på näsan

• BinniBoo
    waldesten16 skrev 2017-09-21 06:23:00 följande:
    Tråkigt att höra Hoppas du får utslag nu på förmiddagen. Kanske bara dröjer lite extra för att du går och väntar på den.

Får man inte tabletter t.ex. Letrozol för att ägglossningen garanterat ska komma (har aldrig kommit till så långt i processen, har lite dålig koll).
    Fortfarande inget så känns helt kört nu.

Eftersom det inte är nåt "fel" på varken sambon eller mig utan jag "bara" saknar äggledare så skulle vi göra i min naturliga cykel (ostimulerat). Men nu verkar det ju som att nåt är fel ändå.. eller så är det pga att jag stressar/jobbar för mycket som kroppen inte funkar som den ska. Har dragit ner på jobbandet då jag ibland kunde jobba dubbelt då jag har två jobb men det är ohållbart i längden att först jobba från 7-14 ca och sen åka till nästa jobb och jobba 14.45-23. Är lite arbetsnarkoman och har svårt att säga nej till jobb men nu det senaste har jag sagt nej en hel del. Sambon tycker vi ska försöka igen nästa månad, men jag vet inte längre. Kanske gör ett uppehåll en månad och försöker igen i december istället och låter kroppen komma i ordning igen. Ska ringa Sahlgrenska i morgon och höra vad dom tycker.. har ju ett test kvar i morgon men det lär inte visat nåt.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017