-
Jasså? Dom sa på Sahlgrenska att jag skulle ta det på morgonen och tror även Clearblue rekommenderar det. Har aldrig tagit ägglossningstest innan så är helt grön på dettaivfbebis skrev 2017-09-21 09:35:18 följande:Jag har lärt mig att ägglossningstester ska man ta senare på dagen, inte på morgonen. Så testa på eftermiddagar istället!
-
Ja, jag har jobbat en hel del.. speciellt nu i somras. Men nu har jag som sagt satt ner foten och försöker prioritera annat än jobb bara.waldesten16 skrev 2017-09-22 06:31:39 följande:Oj det var mycket du arbetade. De säger ju att stress kan påverka mycket så kanske bra om du tar det lite lugnare.
Förstår hur du tänker, det är tufft att hålla på och försöka tär väldigt mycket. Ibland kanske det är bra att ta en paus och samla kraft igen och låta kroppen komma i harmoni. Hoppas fortfarande att du får utslag idag på testet, håller tummarna
Var (som väntat) inget utslag på testet idag heller. Ringde Sahlgrenska för att avbryta den planerade återinföringen. Hon sa att jag kunde testa i helgen om jag ville och se om den dök upp, men efter att ha diskuterat min cykel så var vi båda överens om att den nog inte kommer att komma. Så ville inte hålla på att ha falska förhoppningar när det ser helt kört ut och fortsätta plåga mig med att se 0 utslag. Så jag avbröt. Dock sa hon att det fanns tabletter man kunde äta för att få igång ägglossningen och skulle ta upp det med läkaren om jag kunde få det nästa gång. Dock är både jag och sambon tveksamma till det. Min kropp är tydligen inte i fas för att ha ägglossning, hur skulle den då vara i fas för att vara gravid? Känns dumt att tvinga kroppen till något den tydligen inte klarar just nu. Då kanske chansen att lyckas att bli gravid också påverkas till det sämre och då är det som att kasta dom pengarna i sjön. Men vi får se hur vi gör. Om vi försöker igen efter nästa mens och om det blir med tabletter eller inte.
Nån som ätit dom tabletterna (som jag nu inte kommer på vad dom hette bara för det) och påverkade det erat mående någonting? -
Vi betalar själva denna gång. Förra (och första) gången fick vi det av landstinget och blev gravid på första försöket och fick även två ägg till frysen som vi nu hoppas på ska resultera i ett syskon.Tesora skrev 2017-09-21 23:35:37 följande:
Hej,
Jag inväntar min mens sen ska jag börja ta allt vad det heter. Är det någon annan här inne som betalar för sin behandling?
-
Vi skulle börjat nu denna veckan men ägglossningen kom aldrig så jag ringde och avbröt igår. Har inte bokat in nåt nytt försök än då detta var väldigt jobbigt för mig och jag inte vet om jag orkar försöka igen efter nästa mens eller om vi väntar till december. Vi ska även diskutera om vi ska testa ett ostimulerat försök till eller om vi ska köra stimulerat nästa gång så ägglossningen verkligen kommer, men det lutar åt att vi kommer fortsätta att köra på ostimulerat tills kroppen är redo. Har haft det väldigt stressigt de senaste månaderna med mycket jobb och först nu denna veckan allt lugnat ner sig så kan bero på stress att ägglossningen inte dök upp. Så vi får se hur vi gör.Tesora skrev 2017-09-23 14:13:54 följande:Åh vad spännande :) hoppas att det går bra denna gång :) när ska du börja eller har du redan börjat?
-
Sahlgrenska i GöteborgTesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:
Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)
-
Hej
Hoppar in här igen nu efter några veckor borta. Vi skulle ha gjort ett FET i naturlig cykel i september men fick aldrig utslag på ägglossningstestet. Det tog rätt hårt då men nu i efterhand berodde det på att mensen hux flux bestämde sig för att komma över en vecka senare så jag fick inget utslag pga att jag slutade testa för tidigt då mensen var sen men det var ju svårt att veta då. Vi bestämde oss iaf för att vänta till november men skulle ändå testa med stickorna i oktober för att se om jag har ägglossning. Men även denna gång fick jag inget utslag. Det visade sig bero på att jag denna gång fick mensen en vecka tidigare än vanligt! Så då började jag testa för sent istället! Min mens som alltid varit punktlig ska självklart börja strula just nu.. gaaaah! Idag kom den iaf och ska ändå ta tabletter nu för att stimulera ägglossning då vi inte vet om jag har nån eller inte. Bättre att ta det säkra före det osäkra denna gång. Så snart drar vi igång igen.
-
Nu börjar det närma sig. Dag 4 med Letrozol, sista dagen i morgon. Sen är det bara att hoppas på att ägglossningen behagar att visa sig denna gång. Men tredje gången gillt får vi hoppas. Går allt som planerat så blir BF på min födelsedag enligt sista mens. Lite komiskt. Men som jag sa till sambon, det är ju inte så stor sannolikhet att barn kommer på BF men så ångra jag mig direkt efter jag sa det för bara för jag sa det så skulle det säkert bli så haha. Sambon tyckte det vore bra för då blir det mindre födelsedagar att hålla reda på om fler har samma dag. Våra två barn fyller år samma dag nämligen
-
Nu närmar det sig! Men jag blir så osäker på detta när det gäller fertilitetsmonitorn från clearblue.. Jag ska väl inte ringa nu när den är hög utan när den är maximal? Men sen känner den ju av ägglossningen 24-36 timmar innan. Så ska jag ringa på första maximal dagen eller andra? Fattar nada av detta haha. -
Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg. -
Ja det funkade sist för 3 år sen men nu gick det inte utan telefonsvararen sa bara att det var stängt och öppnar i morgon kl 7. Sen kunde man bara välja avbokning eller receptförnyelse.frikenfröken skrev 2017-11-19 10:18:07 följande:
Du ska kunna ringa och prata in har de sagt till mig, men annars får du ringa imorgon. Hur många dagars ska du sätta in? :)
Ska sätta in 3 dagars. -
Söndagar har dom alltid haft öppet. Har gjort insättning en söndag. Men måste ju gå att nå dom oxåzuces skrev 2017-11-19 12:13:13 följande:
Sahlgrenska har öppet helger också nu för tillfället för att komma ikapp nån månad i kön. Även söndagar och kvällar tror jag.
-
Då blir det insättning på torsdag. Hoppas bara att nåt ägg klarar upptiningen.
-
Verkar vara många som har testdag nästa vecka. Kul! Det har jag med. 8/12 men har bim 4/12 enligt äl och 6/12 enligt min app.. så spännande detta. Jag försökte intala mig själv att jag inte är ett testfreak och inte ska testa förrän runt 4/12 iaf men det sket sig redan idag. Var tvungen att ta ett test i morse. Vill se hur pass långt innan man kan få positivt gravtest om man är gravid. Var ett väääldigt svagt andra streck men omöjligt att avgöra om det var ett riktigt eller spökstreck. Tar det hela inte så seriöst förrän efter bim. I morgon blir det nog inget test då jag använde mitt enda tidiga graviditetstest idag men har beställt nya så får se på torsdag. Med senaste sonen testade jag positivt ruvdag 7 eller 9.. kommer inte ihåg men vet att det var innan 10 och ojämnt nummer haha. Får se när det blir denna gång om det nu har tagit sig
-
Då är vi rätt nära varandra. Gjorde insättning den 23e.waldesten16 skrev 2017-11-29 06:29:33 följande:
Jag har testdag den 9 dec och bim 4/5 dec. Gjorde FET i stimulerad cykel den 25 nov. Jag kommer inte kunna hålla mig till testdag. bestämde mig i går att jag kommer testa mig ungefär varje dag med start från i morgon (rd 6). Tror det kommer kännas bättre för mig att veta än att jag ändå går unt och funderar på det hela tiden. Hoppas hoppas att vi båda får ett positivt utslag snart :)
Vilka tester använder du?
Jag använde clearblues tidiga graviditetstest igår. Sen beställde jag nya tidiga graviditetstest från billiga-tester som förhoppningsvis kommit idag så jag kan testa i morgon :)
Sen har jag tester till min clearblue fertilitetsmonitor oxå. Så jag har bunkrat upp :) vad kör du själv med?
Har du några symptom? Jag har typ alla tecken känns det som.. speciellt tuttarna känns som dom ska explodera. Det har alltid känt så tidigt när jag varit gravid. Tuttarna växer direkt haha -
Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt.
Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)
-
Tack alla. Tar dock inte ut någonting än förrän det är riktigt 100 säkert.
Tog ett test i morse och det såg typ likadant ut.