• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-11-04 09:36:29 följande:

Vilket datum fick du från kliniken?

9e november.. så på torsdag.
    Får man sin mens som vanligt alltså 14 dagar efter äggplock eller blir den försenad av lutinus? Vet nån?
  • Ellencassandra

Här känns det lite som mensen är på väg.. men när jag är orolig/nervös över att den ska komma så brukar jag typ inbilla mig mensvärk ibland så vet inte. Är iallafall 14 dagar nu sen ÄP så den borde väl komma idag eller kanske imorgon?

• Ellencassandra
    Pigall skrev 2017-11-07 09:18:49 följande:
    Åh hoppas inte det! Mensvärk kan du ju få av progesteronet så om du inte har en massa andra symptom som pekar på mens så kan det ju vara det. Håller tummarna att den håller sig borta. Har du tjuvtestat?
    Jaa men har inte fått det innan av progesteronet men kan ju hoppas att det är den som spökar! :/ jag tjuvtestade rd 9 på kvällen - negativt. Var ju rätt tidigt å inte med morgonurin så har väl en gnutta hopp kvar.. hoppas hoppas att mensen håller sig borta.
  • Ellencassandra
    Azerp skrev 2017-11-07 12:09:05 följande:

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

Åh va tråkigt! Vet hur drt känns.. jag är ung å trodde absolut att Jah skulle få ut flera ägg men fick bara 6 st å bara en klarade sig som jag ruvar på nu.. man e inte så hoppfull men som sagt man behöver bara ett <3 lycka till
  • Ellencassandra
    segelvind skrev 2017-11-07 12:30:28 följande:
    Visst gjorde du totalfrys också? Hoppas ok om jag ställer några frågor Hur tyckte du att det kändes rent mentalt? Fysiskt kunde jag ju känna innan äggplock att det var rätt beslut men nu mår jag bättre vad jag förväntat mig och kämpar med gråten i halsen över att vi inte får tillbaka något nu. Kan man tjata sig till att få tillbaka ett redan efter äggplocks-blödningen tror du eller hur var din känsla? Hur var dialogen mellan dig och läkaren? Min läkare känns orubblig men man vet ju aldrig
    Som jag förstått det så är det för att skulle du bli gravid å va överstimulerad kan man bli jättedålig å få läggas in på sjukhus. Så även om du mår bra nu så kan det bli sämre senare tyvärr. Tror inte dom vill ta den risken.
    Men förstår din besvikelse!
  • Ellencassandra

Här värker det i magen å i ljumskarna ner till benen. Som jag brukar innan mens. Dock har Jag fått ont i ryggen också. Vilket jag inte brukar ha annars.
    Bara å vänta på mensen :(

• Ellencassandra
    LillaSarah skrev 2017-11-07 20:53:53 följande:

Hej till alla :)

Är det nån som har fåt fyremadel i stället för orgalutran ?

Jag fick det! Orgalutran var tydligen slut nästan överallt!
  • Ellencassandra
    segelvind skrev 2017-11-07 19:14:25 följande:
    Hoppas att den håller sig borta! Så var det när jag blev gravid (mf), det kändes som mensen var på gång men den dök aldrig upp utan det gjorde plusset istället
    Åh! Man kan ju hoppas att det ska bli så för mig! Men är ju 14 dagar sen ÄP så känns som det e mensen. Hade mensvärken börjat nån dag tidigare kanske jag trott på graviditet .. men nu kommer värken på bim liksom :( som den brukar
  • Ellencassandra

Fortfarande mensvärk men ingen mens. Kan den bara komma istället..

• Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-08 08:12:44 följande:
    Har du tagit något nytt test?
    Nä.. tänkte ta imorse men var så säker på att mensen skulle komma.. så vågade inte. Men har td imorgon så då är det bara å göra det.. skulle inte förvåna mig om mensen kommer precis när man ska testet..
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017