• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

ivfbebis skrev 2017-10-23 10:10:22 följande:
    Håller tummarna hårt att det löser sig!!

Kolla när kliniken öppnar. Min klinik öppnar 7 för att kunna lämna prover.
    Jag har ringt dom nu å väntar på att de ska ringa upp! Vet ju att de gärna vill ha id kontroll å så när man lämnar men om jag kanske kan ha med hans leg å han dyker ju ändå upp sen! Hoppas det går å lösa!
    Tack för tips :)
  • Ellencassandra

När ni fått en tid för äggplock, har de alltid stämt då att det blir exakt den tiden? Haha förlåt men är så nervös över det jag skrev om tidigare å tänker att det kanske finns liiite mer tid till spermaprovet :P

• Ellencassandra

Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)

• Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-23 11:45:38 följande:
    Min man fick inte lämna provet före äggplocket eftersom de först ville se att de fick ut några ägg, att inte blåsorna var tomma. Det hade varit onödigt att lämna om de inte fick ut något från mig. Så han var med hela plocket och även tills jag låg i vilorummet och sen hämtade de honom. Så tror inte du behöver vara orolig för det!
    Ja det låter ju vettigt faktiskt! Jag blev ju så förvånad när läkaren sa att det inte blir så många ägg förmodligen denna gång då jag har lägre amh värde för min ålder. Hade ju ingen som helst aning om det. Så nästa gång får jag väl en högre dos. Så är väl bra som du säger att vänta med spermaprovet tills man fått ut nåt ägg!
  • Ellencassandra
    jamka skrev 2017-10-23 12:33:34 följande:
    Mitt äggplock skedde vid 11.00 och det stod 8.30, stressa inte, han hinner att lämna under dagen.
    Tack! :)
  • Ellencassandra

Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!

• Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-24 08:23:39 följande:
    Lycka till massor idag! Det kommer gå bra!
    Tack! :)
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2017-10-24 08:31:07 följande:
    Lycka till! Håller tummarna för att de blir bra med ägg! Kommer gå jättebra :)
    Tack! Hoppas det! :)
  • Ellencassandra

Hej! Äggplock avklarat! 6 ägg hitta dom. Hade gärna fått fler men är nöjd ändå. Var förberedd på 6-8 ägg. Det gick bra. Gjorde inte ont själva äggplocket men fick svår mensvärk efteråt! Nu blir det godis å film hela dan :) bara ta det lugnt!

• Ellencassandra
    Azerp skrev 2017-10-24 10:40:44 följande:

Igår hoppade mensen igång ordentligt så ikväll tar jag första sprutan! Lite nervös men oxå förhoppningsfull.

Ni som gjort äggplock, hur många dagar sprutade ni innan? Förstår att det är olika för alla med skulle ändå vilja veta :)

Jag började spruta lördagen den 14e oktober och hade äggplock nu 24e oktober :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017