waldesten16 skrev 2018-01-05 08:37:42 följande:
Hej alla hoppar tillbaka till denna tråd. Gjorde en fet den 25 nov i Linköping och till min lycka blev jag gravid. I vecka 6 var jag på första vul och fick se ett litet hjärta slå. Igår slogs min dröm i tusen bitar. Sambon och jag skulle på nytt vul och var så glada över att få se vad som gömde sig i magen. Har haft massa gravidsymtom så var väldigt lugn. Men tyvärr så såg jag fort på bilden att det inte stämde såg bara en tom säck. Läkaren letade och letade och sa tillslut tyvärr finns det inget foster kvar. Jag hade fått ett sk missed abortion kroppen tror att jag fortfarande är gravid men det finns inte längre något liv. Ska tillbaka om en vecka för nytt vul och har inte blödningar börjat då ska jag få tabletter. Smärtan är olidlig och har googlat ihjäl mig för att finna ett svar. Någon här inne som har varit i samma situation?
Ja :( exakt samma hände mig. Hjärtat slog på vul i v7 för att sedan på ul i v13 vara en tom fostersäck, trots att fostret dött och tillbakabildats typ runt v 8 gissade man så fortsatte min kropp tro att jag var gravid, hade symptom på grav och ingen blödning. Opererade ut alla rester någon vecka efter det konstaterades.. En stor kram till dig jag vet hur hemskt detta är. Jag har aldrig fått svar mer än att det inte var livsdugligt...
Hoppas vi båda slipper detta igen.
För mig tog det tid att hitta ork och hopp igen. Det vart inte bättre av att min bästa vän var gravid samtidigt som mig och vi hade exakt samma bf... otroligt svårt men min räddning var att vi inte bor på samma ort, så jag slapp träffa dem och den växande magen....
Jag kommer alltid undra varför det hände och förmodligen alltid vara nervös att det ska hända igen.
Detta hände april-16 och jag har inte varit gravid sedan dess. Haft ett misslyckat IVF efter bara. Jag hoppas att jag kommer att känna ro den dag jag blir gravid igen.
Detta är tufft och svårt. Mitt råd är att där Ja, släpp ut känslorna och ge dig ut och gå i skogen <3
Stor stor Kram!