• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej alla <3

Då är jag igång igen... tredje gången gillt.. denna gång långa protokollet. 5 dagen med synarelaspray idag och nu börjar det hända saker i kroppen... humörsvängningar deluxe from idag... gaaah!

Kram på er!

• Mariana79
    Ellencassandra skrev 2018-01-22 10:50:52 följande:

Hej! Hoppas det går bra! Har ingen erfarenhet av långa protokollet, hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor?

Lycka till!

Det är nog olika (tror jag) jag skulle börja 1 v innan mens och sen fram till sprutstart. Och jag vet inte när sprutstart blir, jag ska ringa kliniken när mensen kommer igång, vilket borde vara till helgen..
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-01-26 22:42:14 följande:

Jag kommer också köra med långa protokollet denna gång och byte till menopur. Jag ska börja spraya en vecka innan mens dag 21 (får normalt mens dag 28-31) vilket blir 10 februari och spraya 10 dagar innan jag börjar med sprutor. Sen fortsätta med halverad dos spray och sprutor till första ultraljud.

Har du redan fått reda på vilken dag du ska börja med sprutorna? Fick du besked om att börja 1:a mensdagen? Jag ska höra av mig ett par dagar efter min mens startat. Den kom idag så jag tänkte ringa kliniken på måndag. Hoppas det blir rätt då. Jag ska sluta med sprayen vid sprutstart.. ska bli skönt. Jag mår inte bra av sprayen :(
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-01-28 12:51:42 följande:

Det beror när mensen kommer när jag ska börja med sprutor, men hon sa jag skulle spraya minst 10 dagar innan jag börjar med det. Jag ska ringa in den dag jag får mens, så jag får väll mer information då. Det låter inte bra med biverkningar av sprayen. Jag hoppas inte jag får det.

Jag ska ringa dem imorgon så får vi se när jag ska börja. Hoppas du slipper, verkligen! Jag har mått skit i en vecka nu... Men det är förhoppningsvis värt det i slutändan <3
  • Mariana79
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 13:17:28 följande:

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.

Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

Jag beklagar :(
  • Mariana79

Hallå igen <3

Någon som ligger i samma fas som mig nu? Kör långa protokollet sista sprayen i torsdags och sprutstart igår fredag. Kram <3

• Mariana79

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

• Mariana79
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:20:12 följande:

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Underbart! Grattis!
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 16:54:13 följande:

Lycka till!

Tack <3 Hoppas du mår bra i sprayningen!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 23:03:39 följande:

Ja, jag vet inte om det är den eller något virus, men haft feberfrossa och feber, svårt att andas, ont i äggstockarna så jag vaknat på nätterna och varit så trött. Jag hoppas på att det bara är ett virus...

Men oj, det låter inget vidare - stakare! Hur länge ska du spraya?
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-15 09:01:18 följande:

Tills äggplock :/ när jag börjar med sprutor ska jag halvera dosen. Nä, jag hoppas verkligen det är ett virus eller att det var någon tillfällig chock för kroppen. Jag är överkänslig mot mycket, så det skulle kunna vara kroppen som reagerar mot något.

Men gud :( tänker på dig! Ta hand om dig nu, Hoppas det snart går över!
  • Mariana79

Okidoki då är det gjort.. sitter på kliniken och ska snart åka hemåt! 28 st ägg fick de ut och helt och fullt normalt spermieprov. Det blir isci på alla ägg. Nu väntar vi in morgondagens samtal. Hoppas hoppas Hoppas!

• Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-15 15:13:29 följande:

Jisses vad många. Grattis! Nu hoppas vi att många tar sig :)

Läkaren tog allt hon kom över även de små blåsorna så vi är införstådda med att det kommer vara en del omogna, nu är det bara att hoppas. Tack <3
  • Mariana79

10 befruktade blev det av 13 mogna <3 nu hoppas vi och ber för fortsatt delning - återinförande på tisdag <3

• Mariana79
    Ellencassandra skrev 2018-03-08 10:30:28 följande:

Hej! Jag har inte svarat för det har inte hänt så mycket. Men nu i måndags var jag hos läkaren och kollade ägglossning. Eftersom jag aldrig får utslag på äl stickan (fast de säger att jag har egen äl) så fick jag ovitrelle som jag tog måndag kväll. Ska tillbaks på måndag igen för att få tillbaka min blastis. Om den överlever upptining.

Är ju typ sexförbud de dagar efter ovitrelle pga risk för tvillingar men vi hade sex ändå.. jag vill inte missa chansen om mitt embryo kanske inte klarar upptining.. då har vi iaf försökt själva. Å det skulle inte va hela världen för mig om det blir tvillingar.. fast tror det är väldigt liten chans att det skulle bli så..

hur går det för dig? Varit rätt tyst i den här gruppen ett tag!

Varmt lycka till! Håller tummarna!

Jag är gravid - Äntligen :) gick in i v6 idag. Jag håller mest till i IVF våren 2018 tråden nu, där jag hejar på mina medsystrar :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017