• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-09-13 08:57:35 följande:
    Hej :)

Ja det är min första behandling och det blev menopur 225 i 5 dagar, sen på måndag ska på UL och kontrollera vad som hänt med äggen och därefter får veta andra mediciner , hur och när. Äggplock bokat till v.39
    Spännande :) Då ligger vi nästan samma i tiden.
    Förra gången sprutade jag i 10 dagar om jag minns det så jag hoppas det blir äggplock i början på v. 39.
  • kaleidoskop88

Hej alla. Har testdag på måndag. Har dock smygtestat två gg och båda har varit negativa. Ska ha mens i morgon och jag känner att den är på väg. Känns väldigt tungt att ha gjort allt detta i onödan och fick inga ägg till frysen. Jag och min man har kommit överens om att avvakta till nästa år innan vi provar igen - jag behöver vila mentalt och fysiskt. Jag ska även påbörja kaoset med att byta jobb snart. Mår inte så bra just nu så jag tror jag drar mig tillbaka från tråden ett tag. Tack för allt stöd!

Håller tummarna för alla andra och hoppas på många bebisar <3

• Nube
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-14 06:45:40 följande:

Hej alla. Har testdag på måndag. Har dock smygtestat två gg och båda har varit negativa. Ska ha mens i morgon och jag känner att den är på väg. Känns väldigt tungt att ha gjort allt detta i onödan och fick inga ägg till frysen. Jag och min man har kommit överens om att avvakta till nästa år innan vi provar igen - jag behöver vila mentalt och fysiskt. Jag ska även påbörja kaoset med att byta jobb snart. Mår inte så bra just nu så jag tror jag drar mig tillbaka från tråden ett tag. Tack för allt stöd!

Vad tråkigt att det blev minus :( Men vila nu och hämta krafterna inför nästa försök nästa år! Men jag tycker inte du ska tänka att du gjort allt i onödän, det är inget mer vi kan göra utan bara försöka vårt bästa och acceptera att allt kan vi inte kontrollera över, tyvärr. Ta hand om dig!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-14 00:37:13 följande:

God kväll/natt mina damer. Ruvardag 9 idag. Tvåsiffrigt imorgon och då tänkte jag tjuvtesta igen. Är hyfsat säker på att det blir negativt men vill testa innan helgen då min mens skulle kommit om det vart normal cykel. Vill liksom vara förberedd psykiskt om den skulle dyka upp. Har fortfarande en massa biverkningar av proggisarna men tror det börjat släppa. Däremot hände två underliga saker idag som jag ville kolla med er om det är någon annan som vart med om. Dels har jag kännt mig yr idag på jobbet tung i huvudet liksom. Ungefär som när man röker en cigarett för första gången på länge. Troligtvis all stress man går igenom. Psyket lägger väl av helt och hållet snart:)

Sen, äckelvarning: fick som en ägglossningsflytningsklump i trosan ikväll. Jättekonstigt. Blev livrädd att det var den omtalade slemproppen som lossat eller något sånt. Vet inte vad det var men det känns olycksbådande iallafall. Någon som vart med om nåt liknande?

Spännande, låter som att det kan bli positivt! Har du testat resan? Tror inte flytningar är nåt farligt, det kanske är hormonerna som påverkar kroppen. Hoppas på ett + :)
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-14 06:26:51 följande:
    Spännande :) Då ligger vi nästan samma i tiden.
    Förra gången sprutade jag i 10 dagar om jag minns det så jag hoppas det blir äggplock i början på v. 39.
    Men va kul då kan vi ha ett extra öga på varandra :)
    Jag tog min första spruta igår kväll , ensam , min sambo jobbade så vart lite skakig, nålen va liksom hur lång som helst kändes det som! Men det gick. Vad tar du för nått o hur mycket?
    Min hemortsläkare hade redan bokat äggplocket till v.39
  • Matildas84
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-14 06:45:40 följande:

Jag har oxå testdag på måndag men förväntad mens imorgon. Jag har blödit lite sedan i tisdags, och det blir mer för varje dag. Är också helt knäckt och förstår helt klart ditt behov av att vila lite i synnerhet när du står inför andra utmaningar parallellt. Ta hand om dig och er! Kram från en medsyster
  • Nube

Tråkigt att så många verkar fått negativt eller mens. Jag tar bort de från ruvare som meddelat att det inte gått eller som haft testdag och inte sagt hur det har gått.

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 14/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, ET 15/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

*Hösten84, TD 17/9 

*Matildas84, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Madeeleenee

*Louiice

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Söndag

Jag har så sjukt ont efter äggplocket igår? Svullen och myclet smärta helt klart värst av mina tre plock! Inatt kunde jag inge ligga ner alls, man blir ju och fundera har plockat i Örebro tidigare då fick jag bägge gångerna både penicillin och citodon?! Igår två panodil innan plock och rekommendation att ta alvedon om jag har fortsatt ont, vilken skillnad!

Känner mig less och butter! Vet heller inte om vi fått någon av de tre befruktade :(

• Titikaka
    Madeeleenee skrev 2017-09-13 13:54:39 följande:

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Wow grattis till dig! Underbart!
  • Titikaka

Beklagar att så många inte lyckades. Det är så tungt all det här :(

Imorgon är min officiell testdag, men jag testade flera ggr förut. Såg fett + :)

Men jag vågar inte vara glad..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017