• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Ingabarnän skrev 2017-09-12 19:19:58 följande:

Hej vi startade vår behandling nu i söndags. Det skulle vara så värdefullt för mig att ha någon att dela dessa tankar erfarenheter och känslor med.

Jag har börjat nu med gonal f inne på tredje dagen Någon mer som vill diskutera med mig????????????

Hej!. Jag ska påbörja min andra IVF behandling nu på torsdag. Denna gången blir det med Menopur hade Gonal F förra gången. Är det din första ivf behandling?
    Jag gör min via RMC i Linköping. Vart går du?
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-12 23:55:30 följande:

Ska börja med menopur i morgon kväll. Ska man ha flaskan i kylen när man har blandat den?

Nej, den färdig blandade vätskan behöver inte vara i kylskåpet.
  • Nube

Uppdaterar liten lite. Hoppas det har gått bra för Ida som har testdag idag!

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 14/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, ET 15/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

* Ida, TD 13/9 

* Paulina, TD 14/9 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

* Frökenfräken33, TD 17/9 

*Hösten84, TD 17/9 

* Matildas84, TD 18/9 

*Koleisdoskop88, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Nube
    Paulina2017 skrev 2017-09-12 20:22:19 följande:

Hej

Är det någon som vet om det helt förbjudet att få börja med sprutor direkt efter misslyckad FET? Stimulerad FET. Förstår inte riktigt varför msn måste vänta en cykel. Så fort man slutar med stimulering kommer ju mensen. Är det inte riktig mens då eller ? Fick svaret av kliniken att det mer handlade om att få plats i äggplocksschema.

Har aldrig gjort FET så vet faktiskt inte men det borde gå direkt! Har du alltså testat negativt nu? Ska jag ta bort dig från ruvare?
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-13 06:31:07 följande:
    Det står att man kan ha den i rumstemperatur max 25 grader efter att man har blandat den. Jag ska börja med Menopur på torsdag, har haft Gonal F innan. Är det din första omgång med Menopur?
    Hej :)

Ja det är min första behandling och det blev menopur 225 i 5 dagar, sen på måndag ska på UL och kontrollera vad som hänt med äggen och därefter får veta andra mediciner , hur och när. Äggplock bokat till v.39
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-13 06:39:11 följande:
    Nej, den färdig blandade vätskan behöver inte vara i kylskåpet.
    Okej tack :)
  • Tiinuli

Mera frågor :)

Tar man alla 3 sprutor parallellt ? Alltså om jag börjar med menopur så ska ta den enda tills Äl sprutan? Tillsammans med orgalutran som ska lägga till efter 5 dagar?

• Elise39
    Tiinuli skrev 2017-09-13 10:37:45 följande:

Mera frågor :)

Tar man alla 3 sprutor parallellt ? Alltså om jag börjar med menopur så ska ta den enda tills Äl sprutan? Tillsammans med orgalutran som ska lägga till efter 5 dagar?

Hej Tiinuli, har du fått menopur och orgalutran? Första dagarna tar du menopur, dag 5 börjar du med orgalutran. Så totalt 2 sprutor. Efter UL bedömmer läkaren när ÄP ska ske. 36 timmar innan tar du ägglossningsprutan, inte menopur och orgalutran.
  • Paulina2017
    Nube skrev 2017-09-13 07:05:16 följande:

Har aldrig gjort FET så vet faktiskt inte men det borde gå direkt! Har du alltså testat negativt nu? Ska jag ta bort dig från ruvare?

Hej ja du kan ta bort mig.
  • Tiinuli
    Elise39 skrev 2017-09-13 10:58:46 följande:
    Hej Tiinuli, har du fått menopur och orgalutran? Första dagarna tar du menopur, dag 5 börjar du med orgalutran. Så totalt 2 sprutor. Efter UL bedömmer läkaren när ÄP ska ske. 36 timmar innan tar du ägglossningsprutan, inte menopur och orgalutran.
    Ja har fått dem men läkaren ville inte berätta hur alla ska tas förens det va dax för han tycker det blir lätt fel då :) haha så vet än så länge bara att ska börja ikväll med menopur och ul på måndag 18 så antar han kommer berätta resten sen men man är ju nyfiken :)

Okej så först menopur och sen 2 parallellt efter 5 dagen fram till Äl sprutan? Vet du hur många dagar är det vanligt att man sprutar?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017