Vi som börjar med IVF hösten 2017
Så ledsen det blev inga till frysen :( så ska behöva börja om hela skiten ;(
Idag var det dags för ET vi fick embryo 5 dagars nu börjar helvetesruvningen
Hej!
Vet ni vad som avgör vilken dag man börjar med sprutor?
Första ivf började dag 3 men nästa gång dag 2... nån som har koll?
Okej tack för svar :)
Ska försöka hinna med en till ivf innan julstängning men orolig att mensen kommer dröja :(
Får fråga om kan då påbörja dag 1 isf.
Första gg började dag 3 och nu sagt dag 2
Hej! Min klinik har sagt att det mest beror på deras schemaläggning med helger och så, om jag förstått rätt. Det kanske är olika från klinik till klinik :)
Nån som vet om man får bada bastu och jacuzzi under hormonbehandling eller kan det göra skada?
Jag vet att du inte ska bada efter äggplock eller återföringen. Men vet tyvärr inte vad som gäller om du endast håller på med sprutor.
Gud vad jobbigt.. visste inte att man inte fick bada. Är det värmen som får en att ägglossa då?
Attans vad tråkigt ! Jobbigt att behöva avbryta. Vart är du i behandlingen? Återföring ?
Väldigt tråkigt. Förstår att du måste känna dig snuvad på denna omgången. Kliniken kan väl inte räkna detta som ett försök?
Och min gyn hade aldrig varit med om detta innan , vilket då säger hur ovanligt det är... klart jag ska råka ut för detta :(
Skönt att det inte räknades som ett försök en liten tröst i detta :)
Vid min första ivf omgång tömde de mig på över 40 äggblåsor men ingen av dem innehöll ett ägg. Jag kom ihåg känslan av förtvivlan och kan tänka mig att det var samma för dig. Min klinik var snälla med den gången och inte räkna det som ett försök.
Ska du vänta in nästa mens eller kommer du att få tabletter och framkalla den?
Vid mitt andra försök med äggplock fick jag ut ca 16 ägg. Ett av dem fick jag tillbaka men det blev tyvärr inget. Två överlevde till frysen.
Den 25 nov satte jag in en blasto och hade testdag den 9 dec. Redan den 1 dec fick jag pluss på stickan :) Den 19 ska jag på mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Har haft utomkveds tidigare och då finns det ökad risk att man får det igen. Men försöker hålla modet uppe :)
Hoppas nästa försök blir bättre för dig. Hatade Lutunis det var hemska
Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?
Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.
Åh :( va surt! Förstår att det känns tungt!! Ska ni köra igång nu vid nästa mens?
Jag fick precis min mens så imorgon kväll börjar jag med sprutorna! Tyckte det var bra tajming ändå så jag kan fira nyår å inte hålla på med sprutor å inget bubbel :P
Gott nytt år <3